Microsoft avtäcker pris för Windows 8.1 – upphör med uppgraderingsversioner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Fast Apple har en lite annan affärsmodell där de släpper nya versioner som kostar pengar oftare. Tittar man på versionshistoriken så kommer en ny version för 300-400 kr med ett eller två års mellanrum. Tittar vi istället på Windows så släpptes XP 2001, ungefär samtidigt som OSX, Windows 7 kom årsskiftet 2006/2007 och Windows 8 kom 2012 med 8.1 som gratis uppdatering 2013. Under samma tid har Apple släppt nio versioner med den tionde på gång. Nu var väl 10.1 iof gratis men en uppgradering från OS 9 gick på över 1000 kr.

Så summerar man det hela så är det inte alls billigare med OSX utan kan faktiskt vara dyrare. Visst, du betalar mindre varje gång men samtidigt får man betala mycket oftare. Här är en gammal artikeln som diskuterar fenomenet: http://www.zdnet.com/blog/storage/why-os-x-costs-twice-as-muc...

Windows 7 kom inte fören 2009(Maj) det var Vista som kom ut 2007(Januari).

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Personligen tycker jag tusen spänn är rimligt för ett OS. Tänk på att det är full retail det rör sig om inte nån OEM eller uppgraderingsversion som man får med Windows 7 om man betalar en tusing.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Härligt. Då är det bara ett år kvar till nästa service pack - Win 8.2! I den här takten borde 'Win 9' vara ute runt 2021!

Jag undrar vad nästa stora hit från Microsoft blir efter "Modern UI"?
Facebook Timeline-system kanske? Vore ju väldigt modernt och 'chic'. [/End of sarcasm]

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mrqaffe:

8 och 8.1 är fortfarnde betor, de saknar ett välfungerande interface, det måste inte vara det interface som finns i 7an men det måste fungera smidigt och det gör det inte, därför känns de som betaversioner.

Vad menar du? Det har Windows 7s interface + modern UI.

Skrivet av Beginner:

Ursäkta en dum en! Så 8.1 kommer inte via update?

Skrivet av Wifi:

Orkar tyvärr inte leta, men det är gratis för användare av Windows 8?

Skrivet av RaZman:

Trodde att det var som ett SP, tar de fullpris även för mindre uppgraderingar nu?

Snälla nån, läs första meningen av artikeln...

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzrTrek:

Vilket kap, synd bara att Windows 8 är uruselt i alla avseenden!

Kille med noll koll och hänger upp sig för mycket på avsaknaden av start meny..

Finns massor med saker i win8 som är så mycket bättre än win7

Fildelningen är en och att kunna mounta iso filer utan tredje parts program är en annan.

Windows 8 är så mycket snabbare än windows 7 och tar även mindre minne..Så läs på innan du öppnar munnen

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

kör WIN8 med, och kan inte påstå att jag upplever det som sämre än win7. Visst att det är en viss invänjningsperiod med tanke på en anorlunda layout, men bortsätt från det så är det klockrent

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rektor:

Det skulle kunna implemeneteras på andra sätt. Tex i GNOME så kan man lägga till konton i kontrollpanelens Online Accounts sektion, då integreras de så att dina IM klienter och mail applikationer använder de uppgifterna där. Det verkar som en bättre lösning.

Jag tycker det verkar läskigt att logga in på självaste datorn med ett Microsoft konto.
Vad händer om min Internetuppkoppling stökar, kan inte jag använda datorn då?

Vad innebär det exakt att man loggar in på datorn med Microsoft konto?
Betyder det att Microsoft har mer koll på vem jag är, var jag är, och vad jag gör och sånt?

Det känns inte så tryggt. Jag är skeptisk.

Självklart kan du logga in på din dator även utan internetuppkoppling, något annat vore inte hållbart.

Så som med alla inloggningar du gör på internet får den du loggar in mot mer information om dig. Det är upp till dig att överväga fördelar och nackdelar.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av anon42512:

Vad menar du? Det har Windows 7s interface + modern UI.

Det saknar 7ans interface när man ska interagera från skrivbordet och har inte kommit med nått som ersätter det som fungerar bra på en stationär dator.
Det saknar alltså Aeros genomskinlighet och har MUI (framförallt startskärmen) det är det som är största felen på 8a eftersom det ger en enormt mycket sämre översikt och inte går att undvika att drabbas av.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Hur kan de ta så hutlöst mycket pengar? Ett OS ska max kosta 199 sek och gärna 149 sek som OS X.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Tanax:

Man tycker dock att om man nu betalar mer sällan så borde man få en större uppgradering men ändå känns uppgraderingarna (8 -> 8.1) ungefär likvärdiga i nyheter som Apple's (10.8 -> 10.9). Då betalar jag hellre oftare (fast mindre per uppgradering) och får ungefär lika mycket nytt/förbättringar per uppgradering.

Ja en gratis uppdatering från 8 till 8.1 ger lika mycket som en uppgradering från 10.8 till 10.9 som antagligen kommer kosta en hundralapp eller två.

Som sagt två olika affärsmodeller. Min poäng var att det är lurigt att säga att den ena är mycket billigare bara för att varje enskild uppdatering är billigare när man måste betala oftare. Man kan lätt bevisa att både Windows och OSX är mycket dyrare än den andra om man är lite kreativ när man räknar. Så jag hade varit väldigt försiktig med att hävda att den ena är billigare än den andra.

Sen är ju ett högst relevant poäng här att det är relativt få som faktiskt köper en egen licens till OS löst. Generellt är det OEM-licenser folk köper när de köper nya datorer och de kostar inte 1000 kr styck även om datorn hade varit billigare utan OS. Detta gäller självklart även Apple som ju som sagt tog runt 1000 kr för att uppgradera från 9 till OSX.

Skrivet av Joakim Ågren:

Windows 7 kom inte fören 2009(Maj) det var Vista som kom ut 2007(Januari).

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Personligen tycker jag tusen spänn är rimligt för ett OS. Tänk på att det är full retail det rör sig om inte nån OEM eller uppgraderingsversion som man får med Windows 7 om man betalar en tusing.

Tack, så är det självklart. Jag hade inte vaknat riktigt än när jag skrev det där.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Doktor_Krall:

Hur kan de ta så hutlöst mycket pengar? Ett OS ska max kosta 199 sek och gärna 149 sek som OS X.

OSX kostade som sagt 1000 kr ($129) att köpa om man hade OS 9 innan och de skulle ha $29,90 om man ville testa betan. Ja du hörde rätt, det kostade 300 kronor att vara betatestare. Dock fick de pengarna som rabatt om de sedan köpte OSX så då kostade det bara $100 att köpa.

Än en gång. Apple och Microsoft har olika affärsidéer. Det Apple kallar nytt OS hade ofta klassats som servicepack från Microsoft. Apple sprider ut sina uppdateringar genom att släppa många mindre och billigare medan Microsoft släpper nytt OS mer sällan men tar då mer betalt. Uppdateringarna mellan de stora versionerna är då gratis. Så Appleanvändare får betala 100-200 kr för Mavericks medan Windowsanvändare får 8.1 gratis. Det är bara olika sätt att ta betalt.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mrqaffe:

Det saknar 7ans interface när man ska interagera från skrivbordet och har inte kommit med nått som ersätter det som fungerar bra på en stationär dator.
Det saknar alltså Aeros genomskinlighet och har MUI (framförallt startskärmen) det är det som är största felen på 8a eftersom det ger en enormt mycket sämre översikt och inte går att undvika att drabbas av.

Jag förstår inte vad du menar. Windows 8(.1) är i stort sett som Windows 7, bara att det blivit en avancerad fullskärmsstartmeny (och ja, det är inte det bästa).

Genomskinligheten är ju bara utseendemässigt tjafs. Och enbart en smaksak. Tycker det ser mer modernt och fräscht ut utan den, faktiskt.

Jag försöker komma på nån situation där man inte kan undvika startskärmen, men kommer inte på någon, upplys mig gärna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Ja en gratis uppdatering från 8 till 8.1 ger lika mycket som en uppgradering från 10.8 till 10.9 som antagligen kommer kosta en hundralapp eller två.

Vet inte om jag håller rmed där. Mer än man kanske tror som är nytt med OS X 10.9. OpenGL 4-stöd, SMB2-protokollet för rejäl prestandaökning gällande fildelning, ”App Nap” och ”Timer Coalescing” som i alla fall i teorin borde ge märkbart bättre batteritid för bärbara, flikar i Finder, komprimering av RAM, m.m.

Så ett par hundralappar känns inte orimligt för den uppgraderingen. Men visst, snällt av Microsoft att bjuda på 8.1-uppgraderingen. Ska bli skoj att testa den.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac mini | M4 Pro | 48 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia

Permalänk
Rekordmedlem

Prisjämförelserna med Apple haltar eftersom MS har planerat släppa nya os varje år, men de sänker inte priset, man betalar alltså betydligt mer i MS framtidsvision.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

så svårt att köpa w8 sen uppgradera?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av star-affinity:

Vet inte om jag håller rmed där. Mer än man kanske tror som är nytt med OS X 10.9. OpenGL 4-stöd, SMB2-protokollet för rejäl prestandaökning gällande fildelning, ”App Nap” och ”Timer Coalescing” som i alla fall i teorin borde ge märkbart bättre batteritid för bärbara, flikar i Finder, komprimering av RAM, m.m.

Så ett par hundralappar känns inte orimligt för den uppgraderingen. Men visst, snällt av Microsoft att bjuda på 8.1-uppgraderingen. Ska bli skoj att testa den.

Ökad prestanda i fildelning? Det är ju generellt hårddiskar eller det trådade nätverket som sätter en hård gräns på strax över 100 MB/s för filöverföringar i nätverk eller har jag missat något?

Skrivet av mrqaffe:

Prisjämförelserna med Apple haltar eftersom MS har planerat släppa nya os varje år, men de sänker inte priset, man betalar alltså betydligt mer i MS framtidsvision.

Den haltar ännu mer eftersom Apple kan ta ut en riktigt bra vinst på sina datorer också då de inte säljer några lösa licenser till OSX. Så vilket som är billigast beror fortfarande helt på hur man väljer att sätta sina systemgränser. Att Apple har väldigt höga marginaler är inget som går att förneka. Det är bara att titta på deras marknadsandelar och väga dem mot företagets vinst och marknadsvärde. Som sagt, olika affärsmodeller gör det lurigt att jämföra med båda sidor är bra på att se till att dina pengar hamnar i deras fickor på ett eller annat sätt.

Det där med att de skulle ta 1000 kr även i fortsättningen var en nyhet. Var har du läst det? Senast jag hörde så var planen att mer gå över till Apples affärsidé med fler och billigare uppdateringar.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mrqaffe:

Var har du läst det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

"Runt hörnet" var väl att ta i - en hel månad kvar ju.

Beror la på hur långt från hörnet man är också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mor5ives:

Windows 8.1 för det priset... eh Nej tack!

Undrar hur de tänkte här. Försäljningen lär det inte bli någon fart på direkt.

ja hur tänkte dom nu ?? har iof redan köpt win8pro men enbart för att det hade ett aceptebelt pris. jag gillar win8 men hoppas verkligen att steam och ubuntu kommer igång rejält med sitt sammarbete. med de okkerpriserna kommer jag inte köpa det till nån annan dator i detta hushåll. möjligtvis att jag köper 2win8 till nu innan prishöningen om eknomin tillåter det. 1200 för pro va fanime smärtgränsen för en oem, iaf för mig.

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

Ja, jag är inte drabbad på nått sätt då Windows 8 eller 8.1 är ointressant.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av anon42512:

Var har du läst det?

Kortare livscykler mellan versionerna är nått som MS pratat om på sina utvecklarkonferenser och ideerrna om att hyra mjukvara tyder också på det. Det är som Adobes creative cloud som innebär en rejäl prishöjning totalt sett för de flesta men kostnaden sprids över en längre tid.
Behåller då MS ett högt pris och tar betalt för det som tidigare var servicepack så innebär det en prishöjning och eftersom servicepacken förmodligen försvinner så blir det även sämre för de som inte byter os ofta.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tog beslutet när Win8 kom, att migrera burkarna till något annat. Linux har förvisso en inlärningskurva som för en gammal windows-räv är lite brant, men logiken i systemet är det inget fel på. Jag testade SuSE på 90-talet och blev avskräckt från Linux i ett decenium, men Linux Mint Cinnamon är lika bra som Win7. Har inte ångrat migreringen en enda gång. Dessutom gratis för ett fullfjädrat OS, pris/prestanda-vinsten är given.

Dock dual-bootar jag en win7 för vissa spel som inte rullar på Linux. Men det blir färre och färre tilfällen då det händer. Just nu lirar jag War Thunder på Mint utan problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Kortare livscykler mellan versionerna är nått som MS pratat om på sina utvecklarkonferenser och ideerrna om att hyra mjukvara tyder också på det. Det är som Adobes creative cloud som innebär en rejäl prishöjning totalt sett för de flesta men kostnaden sprids över en längre tid.
Behåller då MS ett högt pris och tar betalt för det som tidigare var servicepack så innebär det en prishöjning och eftersom servicepacken förmodligen försvinner så blir det även sämre för de som inte byter os ofta.

Troligtvis lär det ju inte kosta 1000 - 1500kr när det är dags att gå från 8.1 till 8.2 (även om det kanske inte skulle förvåna en direkt).

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av peterholm1:

Det är ju kampanjpriser på Windows du handlat på. Windows OEM har alltid kostar runt 900-1000kr inkl. moms ord.pris. Då har ju priset gått ner då om man tar hänsyn till inflationen.

Din i7 3930K kostade väl 4-5000kr när du köpte den, ifrågasatte du aldrig det priset och varför en kiselplatta ska kosta så mycket?

Mer att påvisa att det går och som jag mindes var väldigt populärt. Så om nu det är en stor efterfrågan runt den prisnivån varför inte försöka hålla den? Windows är ju ett av det vanligare piratkopierade "programmen". Tog för övrigt en stund innan priset på W7 steg upp till 1000kr nivån om jag minns korrekt. Även så är Windows väldigt drabbad av piratkopiering. Trots det har MS under alla åren hållit priset uppe. När W7 släpptes var det vad jag minns första gången som MS erbjöd ett billigt pris för en fullversion (om en bara under en tid i början). Även så sålde det väldigt bra då och med det facit i hand så kommer nu 8.1 som ska säljas från början för 1000kr+?

Ifrågasatte priset på min 3930K? Det är en nischad produkt riktad mot en begränsad kundkrets. Går inte jämföra gentemot MS Windows som är ett av dom vanligaste "programmen" på marknaden. Men nej jag ifrågasatte inte priset då jag vet att det är satt högt pga: Intels övertag på cpu sidan, nischad produkt, top of the line modell och att prestandan på cpu sidan trappat av. Å andra sidan så är den än idag en av dom snabbare cpuerna, så dom som köpt 2-3 billiga för 1.5-2.5Kkr dom senaste 1-3 åren har gjort en sämre affär en vad jag gjort.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X, 32GB@6000MHz DDR5 & Nvidia RTX 5070

Permalänk
Medlem

Shisse vad dyrt.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem

Så om jag ska gå från win7 så måste jag först skaffa 8, sen 8.1 och betala för båda?
Eller uppgraderar jag till 8.1 från w7?
Låter som ett bra sätt att locka kunder samt att folk blir inte alls sugna på att införskaffa det med mindre lagliga medel...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 A-RGB Vit
32 GB Kingston DDR5 6000MHz CL30 | MSI B850 GAMING PLUS WIFI
MSI GeForce RTX 4080 Super 16G VENTUS 3X OC| Kioxia Exceria G4 NVMe SSD 1TB |
HAVN HS 420 Vit | Corsair RM 750
AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maho:

Så om jag ska gå från win7 så måste jag först skaffa 8, sen 8.1 och betala för båda?
Låter som ett bra sätt att locka kunder samt att folk blir inte alls sugna på att införskaffa det med mindre lagliga medel...

Har väl redans nämnts några gånger nu men; 8.1 är gratis för de som har Windows 8.

Så vad jag förstått kan du alltså betala för Windows 8 och sedan uppgradera, gratis, till 8.1 eller så köper du 8.1 direkt och därmed skippar mellanlanda på Windows 8.0.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av mrqaffe:

Så påståendet att de kommer ta fullpris på uppdateringar i framtiden är alltså en vild gissning från din sida och inget som har något faktiskt stöd i uttalanden från Microsoft?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

MS vill att folk köper Windows 8, right?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Allt är relativt... en månad går fort för oss som har mer att göra än det finns timmar på dygnet. För slackers kan det säkert upplevas som en mindre evighet

Det har du så rätt i.

Visa signatur

FD pop air xl svartt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Acer Nitro+ RX 9070XT OC// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM1000e (2025) ATX 3.1 // Corsair Gaming MM700 RGB Extended Mouse Pad// Corsair Gaming ST100 Hörlursstativ med RGB// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// Corsair Virtuoso RGB XT// Laptop Asus TUF A15 2024

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Snälla nån, läs första meningen av artikeln...

Jag hoppade direkt från huvudsidan till kommentarerna, och därifrån var det enbart nedanstående som gick att läsa.

"Microsoft avslöjar prissättningen för Windows 8.1 för den amerikanska marknaden och att mjukvarujätten frångår uppgraderingsversioner i och med det nya operativsystemet."

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305