Jag vägrar vara tortyrexpert i GTA 5

Permalänk
Avstängd

Jag vägrar vara tortyrexpert i GTA 5

Blir förundrad över att det skrivs spaltmeter om Sexet i GTA 5 när spelet tvingar spelaren att tortera en människa för att komma vidare. Scenen är såpass verklighetstrogen att jag stängde av konsolen. Jag tycker att Rockstar gått för långt, det är inte roligt längre. Tappade lusten att spela vidare.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk

Det är ett spel, tortera gubben och gå vidare... inte så svårt ?

Visa signatur

Citera mig för svar!!
CPU: i7 3770K @ 3,5 Ghz -- Ram: Corsair 16 GB -- Moderkort: Z77A-S01
Lagring: SSD- Samsung 840 EVO 250 GB// 2TB HDD -- GPU: Nvidia Geforce GTX 680

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borgen1998:

Det är ett spel, tortera gubben och gå vidare... inte så svårt ?

Det må vara att spel , men det kan ändå finnas gränser.

Edit: Det kan vara hans typ av spel , men grafiska scener där man faktiskt torterar någon skulle även vara för mycket för mig , jag äger ingen konsol och kan därefter inte spela gta , men om det finns delar av spelet där tortyr är ett KRAV för att gå vidare , så är det inget spel jag kommer plocka upp.

Och ni så kommer med kommentarer om larv eller föreslår andra "mesigare" spel för att vara roliga kan väl hålla tyst om ni inte har något att bidra med till diskussionen.

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

I mass effect dödar man en hel civilisation om man vill. De fick ingen skit för det.

Permalänk
Inaktiv

Troligtvis inte din typ av spel, eller vad skall man säga?

Permalänk
Medlem

Spela inte spelet då? Köp sims istället.

Visa signatur

CPU : AMD Phenom | X6 1055T GPU : NVIDIA Gtx 560ti Nätaggregat: Corsair TX850 Chassi: Fractal Design R4 Minne: Corsair 8GB Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3 Kylare: Zalman CNPS9900A Tangentbord : Key Tronic Mus : Razer DeathAdder 3500dpi

Permalänk

Kan tycka att det är lite märkligt att köpa GTA om man är känslig för våld...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Vart vill du komma med den här tråden? Finns bra mycket värre saker att se på andra håll.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Det hade ju inte varit omöjligt att skapa en förgrening i storyn vid tortyrscenen. Där handlingen tar en väg om man väljer att tortera och en annan om man inte gör det. Så svårt är det inte.

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

Det må vara att spel , men det kan ändå finnas gränser.

Gränsen är människans fantasi.

Permalänk
Medlem

Strunta i att tortera personen. Ta en bil och åk och ät eller något istället. Spela bowling kanske?

Permalänk

Vad är skillnaden på att tortera en människa där och alla du har mördat i t.ex. Call of duty? Det ända är väl att du mördar många fler.
Spelet är ju utformat för att man ska spela en karraktär från den kriminella världen och ibland händer sådant

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Blir förundrad över att det skrivs spaltmeter om Sexet i GTA 5 när spelet tvingar spelaren att tortera en människa för att komma vidare. Scenen är såpass verklighetstrogen att jag stängde av konsolen. Jag tycker att Rockstar gått för långt, det är inte roligt längre. Tappade lusten att spela vidare.

Jag kan bara hålla med. Visst, det är 18-års gräns på det, men vad spelar det för roll när 10-12 åringar sitter och spelar skiten? Jag tror att detta kommer bli mer praxis i framtiden, spel som är så verklighetstrogna att det ser ut som en film... I övrigt antar jag att GTA V är ett bra spel, jag gillade de övriga 4 iaf.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Skrivet av stormense:

Blir förundrad över att det skrivs spaltmeter om Sexet i GTA 5 när spelet tvingar spelaren att tortera en människa för att komma vidare. Scenen är såpass verklighetstrogen att jag stängde av konsolen. Jag tycker att Rockstar gått för långt, det är inte roligt längre. Tappade lusten att spela vidare.

Och varför tror du att dom satt en 18 års åldersgräns då?

Visa signatur

Primärdator : Ryzen 7 5800x3d 32GB - Arctic Liquid Freezer III 240 - Strix X570-F - RTX 2070S - SAMSUNG 970 EVO+ NVME 1 TB - Samsung 750 Evo 500 GB - Samsung 840 Pro 238 GB - Fractal design define 7 compact

Lekdator: i7 2600k 16GB-ddr3- 2x GTX 770 - Samsung 840 pro 238 GB - Resväska

Permalänk
Medlem

Men vafan. Det är GTA, vad förväntar ni er? Skjuta folk i huvet, skjuta dem i benet så de springer iväg och blir plågade. Kör på bilar där människorna får skador och lider livet ut med invaliditet. Folk får splitter i kroppen...asså....seriöst, hissen gick inte ända upp va?

EDIT: lite som att gå och se en SAW film och sedan kräva pengarna tillbaka.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdevil:

Vad är skillnaden på att tortera en människa där och alla du har mördat i t.ex. Call of duty? Det ända är väl att du mördar många fler.
Spelet är ju utformat för att man ska spela en karraktär från den kriminella världen och ibland händer sådant

I call of duty får du inte den grafiska biten , om du faktiskt torterar någon och får se scenen så är det två helt olika grejer.

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Skrivet av netbuddy:

Jag kan bara hålla med. Visst, det är 18-års gräns på det, men vad spelar det för roll när 10-12 åringar sitter och spelar skiten? Jag tror att detta kommer bli mer praxis i framtiden, spel som är så verklighetstrogna att det ser ut som en film... I övrigt antar jag att GTA V är ett bra spel, jag gillade de övriga 4 iaf.

lyckades skriva samma sak som du samma minut, sorry (18 års gräns)

Visa signatur

Primärdator : Ryzen 7 5800x3d 32GB - Arctic Liquid Freezer III 240 - Strix X570-F - RTX 2070S - SAMSUNG 970 EVO+ NVME 1 TB - Samsung 750 Evo 500 GB - Samsung 840 Pro 238 GB - Fractal design define 7 compact

Lekdator: i7 2600k 16GB-ddr3- 2x GTX 770 - Samsung 840 pro 238 GB - Resväska

Permalänk

Man kan tycka att Rockstar kunde ha gett spelaren ett alternativ att "walk out of there", vilket kanske skulle lett till en lite annan approach till storyn efteråt eller låta det vara ett alternativt side-mission, vad vet jag... Jag kan hålla med om att man bör vara hyffsat medveten om spelets innehåll och karaktär innan man köper spel som GTA, men jag tycker ändå inte att det ska vara nödvändigt för spelaren att genomföra tortyren :/

Permalänk
Medlem

Borde ju inte vara särskilt realistiskt med tanke på att det är ett gäng pixlar

Men jag förstår dej TS. Jag hatar tortyr i spel so tvingar en att göra det.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd

Förklaringen för de som klagar är att jag blir mentalt äcklad av scenen. Jo, Rockstar har gått för långt enligt mig. Man ska nog vara rätt avtrubbad eller sadistisk lagd om man har utbyte av den scenen, ser ingen mening med den. Är ju inte ens rolig.

Och kan ju vara ett tips för dem som inte ser någon underhållning i att vara tortyrexpert men annars gillar leka krig i COD.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Avstängd

brydde mig inte speciellt mycket eftersom personen verkade inbte verklighetstrogen han bad inte om sitt liv eller något han bara sa samma saker om och om igen

not the tooth

not the tooth

i sell home cinema

please rip out another tooth

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av stormense:

Blir förundrad över att det skrivs spaltmeter om Sexet i GTA 5 när spelet tvingar spelaren att tortera en människa för att komma vidare. Scenen är såpass verklighetstrogen att jag stängde av konsolen. Jag tycker att Rockstar gått för långt, det är inte roligt längre. Tappade lusten att spela vidare.

Med tanke på allt annat meningslös våld i GTA-serien så var detta droppen, var det inte lika kul att döda folk längre? Hade man haft lite sämre grafik /orealistiskt hade det dock varit ok att tortera en annan människa till döds, snacka om dubbelmoral

Testa spela Gran turismo eller liknande spel istället. (om du nu inte blir upprörd över all bilkörandet).

Varning: Spoiler! (not so much)

GTA är ett våldsspel

Dold text
Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Som sagt, det är GTA. Skulle man följa moral så skulle GTA vara evigt trist.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Skrivet av Alexander7938:

Vart vill du komma med den här tråden? Finns bra mycket värre saker att se på andra håll.

Ser ut som att han vill komma fram till att han tycker att det är löjligt att det skrivs kritiskt om att det är mycket sex i spelet, när ingen nämner tortyren, som enligt honom var värre...?

Vem skulle inte välja sex framför tortyr liksom?

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Förklaringen för de som klagar är att jag blir mentalt äcklad av scenen. Jo, Rockstar har gått för långt enligt mig. Man ska nog vara rätt avtrubbad eller sadistisk lagd om man har utbyte av den scenen, ser ingen mening med den. Är ju inte ens rolig.

Och kan ju vara ett tips för dem som inte ser någon underhållning i att vara tortyrexpert men annars gillar leka krig i COD.

Sadistisk lagd? Haha, läs på om sadism va? Tror föga att en torped åt en gangsterledare njuter av att tortera en annan människa, han vill bara få ut information. Sen att han kanske bli van vid det är en annan femma.

Rolig? Spelet är för fan inte guitar hero eller little big planet. Det är ett gangster spel, vad förväntar du dig? Gå och spela farmville eller nåt seriöst.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem

Spelar inte GTA, men jag ogillar när spel tvingar en att göra sådana handlingar. Tycker att man alltid ska ha ett val.
Vet ju som sagt inte vad just detta handlar om, men borde inte utvecklarna sett till att man kunnat lösa problemet på alternativt sätt om det nu är en del av huvudstoryn? Sen menar jag ju så klart inte att det ska bli tebjudning av det hela...

I Fallout 3 till exempel klarar jag aldrig av att ta slavhandlarnas sida hur mycket jag än övertygat mig själv innan att göra just detta för "rollspelets skull" och att få se en ny sida av storyn.

Visa signatur

Tro på mig

Permalänk
Skrivet av Deathdevil:

Vad är skillnaden på att tortera en människa där och alla du har mördat i t.ex. Call of duty? Det ända är väl att du mördar många fler.
Spelet är ju utformat för att man ska spela en karraktär från den kriminella världen och ibland händer sådant

Skrivet av Mordarosten:

Men vafan. Det är GTA, vad förväntar ni er? Skjuta folk i huvet, skjuta dem i benet så de springer iväg och blir plågade. Kör på bilar där människorna får skador och lider livet ut med invaliditet. Folk får splitter i kroppen...asså....seriöst, hissen gick inte ända upp va?

EDIT: lite som att gå och se en SAW film och sedan kräva pengarna tillbaka.

Skrivet av Eavo:

Men vilket jävla larv.. Trollar du? Ja nog lika bra du lägger skiten på hyllan om du är så kräsmagad...

Själv kan jag absolut tycka att det är skillnad på att skjuta fiender i krigsspel som COD och BF, och att tortera människor som i GTA.
I nästa GTA kanske vi får se ännu mer kreativa sätt att ta sig an våld och allt som hör till.

Ett uppdrag kanske innehåller en interaktiv våldtäkt medan huvudkaraktären är hög på kokain? Trycka på olika knappar för att välja vilket sätt man ska slå ner den ensamma tjejen, masha X när hon stretar emot och välja om man ska döda henne efteråt. Men men, det är ju trots allt ett "våldsspel", så varför inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

Det må vara att spel , men det kan ändå finnas gränser.

Edit: Det kan vara hans typ av spel , men grafiska scener där man faktiskt torterar någon skulle även vara för mycket för mig , jag äger ingen konsol och kan därefter inte spela gta , men om det finns delar av spelet där tortyr är ett KRAV för att gå vidare , så är det inget spel jag kommer plocka upp.

Och ni så kommer med kommentarer om larv eller föreslår andra "mesigare" spel för att vara roliga kan väl hålla tyst om ni inte har något att bidra med till diskussionen.

men jämför med filmer när de är slagsmål, fighter, tortyr och liknade övervåld, vad spelar de för roll om de är det i ett spel med den genre då får man ju förvänta sig div uppdrag av den typen, antar att du hellre sett en sen du kunde skippat med detta?

Visa signatur

|2700k @ 4,8Ghz|2x PowerColor 280x @1200Mhz|Corsair Vengrace (2x4096MB)|Fractal Define Newton R2 1000w|
|xonar stx | Custom loop |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benny9193:

men jämför med filmer när de är slagsmål, fighter, tortyr och liknade övervåld, vad spelar de för roll om de är det i ett spel med den genre då får man ju förvänta sig div uppdrag av den typen, antar att du hellre sett en sen du kunde skippat med detta?

Uh nej jag förväntar mig inte att bli tvingad att utföra en tortyr och inte kunna välja en annan möjlighet, och det är en skillnand, och för varje männniska spelar det olika mycket roll.

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

Jag håller med om att det fanns inget njutbart med den scenen. Gillade det inte alls, men tryckte bara på knappjävlarna och gick vidare.