Permalänk

Dator seg av Folding@Home!

Tjena!

Började folda för ett par veckor sen men slutade snabbt för att jag kände att datorn blev långsammare efter att jag stängde av foldingen! Vill gärna folda men har ju detta problem och jag står inte ut med det så därför behöver jag lite hjälp!

Hur kan jag göra för att min dator inte är seg efter att jag stängt av foldingen?
Eller är det bara så att min dator inte orkar på något sätt??

Systemet finns i signaturen.

Tacksam för svar

Mvh Felix

Visa signatur

Gaming: i7-8700K | GTX 1080Ti | 16GB | 650w | 512GB| Win10
Laptop: MacBook Pro 13,3" | 8GB | 240GB | OSX

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Hej
Hur stängde du ner F@H. Du måste göra det genom att högerklicka på F@H ikonen i taskbaren och välja Quit. Annars stänger du bara ner kontrollprogramet du stänger fönstret/websidan och F@H klienten körs då i bakgrunden.

Visa signatur

..:[EVGA Z97 Classified][Intel Core i7 4790K @ 4.8][4x8GB Dominator @ 2133 XMP][2x EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2+][Cooling EKWB custom loop]:..
..:[EVGA X99 FTW K][Build in progress]:..

Permalänk
Skrivet av LazySoft:

Hej
Hur stängde du ner F@H. Du måste göra det genom att högerklicka på F@H ikonen i taskbaren och välja Quit. Annars stänger du bara ner kontrollprogramet du stänger fönstret/websidan och F@H klienten körs då i bakgrunden.

Gjorde det men datorn kändes ändå väldigt seg!
Har kört lite nu och det verkar fungera bra när jag stänger ner det, har uppgraderat mitt grafikkort från ett GTX 660 till ett GTX 780, det kanske har hjälpt

Ska testa lite mer så vi får se senare ikväll

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Det tar några minuter innan klienten slutar att jobba vid avslut. Den gör vad jag förstår färdigt pågående beräkning innan den spara ner den så den kan starta från där igen utan att börja om från början. Mao inte hela jobbet men just den delen den håller på med för tillfället.

Visa signatur

..:[EVGA Z97 Classified][Intel Core i7 4790K @ 4.8][4x8GB Dominator @ 2133 XMP][2x EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2+][Cooling EKWB custom loop]:..
..:[EVGA X99 FTW K][Build in progress]:..

Permalänk
Skrivet av LazySoft:

Det tar några minuter innan klienten slutar att jobba vid avslut. Den gör vad jag förstår färdigt pågående beräkning innan den spara ner den så den kan starta från där igen utan att börja om från början. Mao inte hela jobbet men just den delen den håller på med för tillfället.

Tack för svar!

Det är bättre nu! Den är inte lika seg längre, har ingen aning varför.
Har dock en till fråga, är det farligt/riskabelt att sätta på full och lämna datorn över natten t.ex? För min processor går aldrig över 65C och grafikkortet aldrig över 75C.
Eller kan det skada någon av komponenterna?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av TheWetell:

Tack för svar!

Det är bättre nu! Den är inte lika seg längre, har ingen aning varför.
Har dock en till fråga, är det farligt/riskabelt att sätta på full och lämna datorn över natten t.ex? För min processor går aldrig över 65C och grafikkortet aldrig över 75C.
Eller kan det skada någon av komponenterna?

Nej det är lungt, håll dig under 85c på cpu och gpu så kommer det gå bra

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem

Som ovanstående sa så sålänge tempen är under 85 stabilt på cpu/gpu är det inga problem.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB