Permalänk
Inaktiv

Special effekter! :D

Tjeeenare folket!

Har nu gjort mig två nya videos med Adobe After Effects och skulle gärna vilja ha lite feedback, och visningar

Den söta fina skådespelaren är min flickvän Tog ett par tagningar men gick bra till slut

Permalänk
Medlem

Ser rätt coolt ut faktiskt, ögon effekten skulle vara collt ifall den gradvis kom frsm och försvann istället för ac och på som det är nu, som om den fadeade snabbt istället.

Visa signatur

Dator || H440 Black Edition || Asus ROG MaximusVII || i7 4790K @ 4.5GHz, Noctua NH-D15 Kylare || MSI GTX 980ti Gaming 6GB || 16GB G-Skill 1866 1.5v || Corsair RM 850W || Samsung EVO 256GB, Crucial M4 256GB ||

Permalänk

Det du har gjort nu är väl att du har trackat hennes hand och sedan lagt på en optical flares.
För att få det mer realistiskt så borde du ljussätta henne där ljuset borde träffa, bara köra en rotoscope på henne och sedan fixa dit lite matchande ljus.

Permalänk
Inaktiv

The feed

Skrivet av Gipp3r:

Ser rätt coolt ut faktiskt, ögon effekten skulle vara collt ifall den gradvis kom frsm och försvann istället för ac och på som det är nu, som om den fadeade snabbt istället.

Tackar!

Det är såhär, den fadas nu från 0-100 & 100-0 % under 4 frames. När den låg på 5 frames så såg det väldigt konstigt ut så jag körde på 4.. Kanske borde ha haft 5 ändå om det var något som du märkte! Tack, ska tänka på det tills nästa gång

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SirTiner:

Det du har gjort nu är väl att du har trackat hennes hand och sedan lagt på en optical flares.
För att få det mer realistiskt så borde du ljussätta henne där ljuset borde träffa, bara köra en rotoscope på henne och sedan fixa dit lite matchande ljus.

Precis exakt!
Låter som en plan, tror jag ska testa det senare ikv och få se hur det ser ut Tack !