Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Skrivet av Ottossod:

Har problem med hörlursjacket. Telefonen tror att lurarna sitter i, så när det ringer måste jag slå på högtalaren för att höra.
Blir inget ljud när jag trycker på knapparna heller. Har blåst jacket med tryckluft, utan resultat. Funkade två ggr innan.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av kelloxz:

Haft samma problem i någon månad nu. Jag har provat allt, utan resultat.

Blir att lämna in den snart.

Har haft det på min, lämnade den till telia och då telecare, tror knappt de kollade på den utan bara skickade den direkt till Nokia så var man utan i 2 veckor.

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Permalänk
Medlem

Gör en skandalös liten bump

Citat:

Efter att ha ägt min Lumia 920 i ungefär en vecka börjar jag märka av att vibrationen "skramlar" aningen, jag har sett att flera andra har haft liknande problem men tyvärr inte hittat lika mycket information om uppföljningen. Så min frågor är helt enkelt;
1, Är detta generellt, är det bara så Lumia 920 "ska låta".
2, Tar garantin lång tid? Och kan ni rekommendera vart jag ska lämna in den?

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Skrivet av Sheik Yerbouti:

Gör en skandalös liten bump

Efter att ha ägt min Lumia 920 i ungefär en vecka börjar jag märka av att vibrationen "skramlar" aningen, jag har sett att flera andra har haft liknande problem men tyvärr inte hittat lika mycket information om uppföljningen. Så min frågor är helt enkelt;
1, Är detta generellt, är det bara så Lumia 920 "ska låta".
2, Tar garantin lång tid? Och kan ni rekommendera vart jag ska lämna in den?

1. Ja och nej. Det verkade som att de tidiga Lumiorna verkligen hade något fysiskt fel på vibratorn så de rasslade riktigt fult, det gjorde min första 920 också. Sedan dess har det kommit en mjukvaruuppdatering som minskade på vibreringsfrekvensen så att den inte skramlar så mycket. Tror också att de vid något skede såg över själva hårdvaran för min nya Lumia rasslar inte alls, men däremot får jag också påpeka att vibrationen är väldigt subtil.
2. Jag brukar rekommendera Mobilbyrån om man bo i Sthlm. De utlovar en servicetid på ca en vecka om det är ett mindre komplicerat ärende. http://www.2020mobile.se/erbjudande/service-reparation-ny/

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPhilicorda:

1. Ja och nej. Det verkade som att de tidiga Lumiorna verkligen hade något fysiskt fel på vibratorn så de rasslade riktigt fult, det gjorde min första 920 också. Sedan dess har det kommit en mjukvaruuppdatering som minskade på vibreringsfrekvensen så att den inte skramlar så mycket. Tror också att de vid något skede såg över själva hårdvaran för min nya Lumia rasslar inte alls, men däremot får jag också påpeka att vibrationen är väldigt subtil.
2. Jag brukar rekommendera Mobilbyrån om man bo i Sthlm. De utlovar en servicetid på ca en vecka om det är ett mindre komplicerat ärende. http://www.2020mobile.se/erbjudande/service-reparation-ny/

Så lumia 920 skramlar aningen mer än andra telefoner. Jag får slänga upp ett litet klipp ikväll. Tackar för svaret.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Vibratorn i min 920 är också den skramligaste jag haft, men om det är ett direkt fel vet jag inte. Den känns mycket kraftigare än tidigare telefoner, kanske det som gör det?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Vibratorn i min 920 är också den skramligaste jag haft, men om det är ett direkt fel vet jag inte. Den känns mycket kraftigare än tidigare telefoner, kanske det som gör det?

undersökte lite mer, hittade en tråd på någon obskyr tysk sida (google translate <3) där det diskuterades om de rörliga delarna i kameran är upphov till det skramliga ljudet. Dock verkar det bara vara spekulationer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Skapade precis en tråd startskärmar för Windows Phone 8, kolla in den och visa din egen!

http://www.sweclockers.com/forum/75-mobiltelefoner/1240781-po...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Skapade precis en tråd startskärmar för Windows Phone 8, kolla in den och visa din egen!

http://www.sweclockers.com/forum/75-mobiltelefoner/1240781-po...

Finns redan en. Kolla min signatur!

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Finns redan en. Kolla min signatur!

Ursäktar, jag lyckades inte hitta någon. Tar genast bort min.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ursäktar, jag lyckades inte hitta någon. Tar genast bort min.

Inga problem. Sökfunktionen fungerar inte alltid som man vill...

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

Vågar man använda detta på Lumia 920?
http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product_link.html&link...

Fick lite smårepor på skärmen =(, syns bara när den är avstängd typ. Han på Teknikmagasinet sa att detta ska man INTE använda om man inte är 100% säker på att skärmen klarar det.

Permalänk
Medlem

När man läser den sista sidan så får man intrycket att 920 inte har så bra livslängd/byggkvalité, något som många brukar säga att Nokia har. Kanske är det så att bara de med problem hörs, men ändå, det är ändå slående hur många av de senaste 40-50 inlägg eller så bara är folk med problem.

För en som funderar på en Lumia 929 som bör släppas framåt höstkanten så är det något oroande.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Umbrellas:

När man läser den sista sidan så får man intrycket att 920 inte har så bra livslängd/byggkvalité, något som många brukar säga att Nokia har. Kanske är det så att bara de med problem hörs, men ändå, det är ändå slående hur många av de senaste 40-50 inlägg eller så bara är folk med problem.

För en som funderar på en Lumia 929 som bör släppas framåt höstkanten så är det något oroande.

Vilka inlägg har du läst? Min har fungerat perfekt sedan dag 1 och är den mest välbyggda telefonen jag haft, utan tvekan.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

Viktigt att tänka på i alla sammanhang är att folk med goda erfarenheter om saker i mycket mindre utsträckning skriver om sånt. Folk som är nöjda är oftast också tysta.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

Dock bör man tänka på att folk som har fungerande telefoner inte kommer posta det
Du kan säkert leta upp en gigantisk forumtråd om vilken telefon som helst där väldigt många har något problem. Med det sagt har jag fått bilden av att de första batcharna av Lumia 920 hade lite barnsjukdomar (= inget som påverkar i nuläget). Men, jag har heller ingen säker info, du kan mycket väl ha rätt.

EDIT: För sent.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag skulle iaf inte efter att ha ägt en Nokia 6220 säga att Nokia är en garant för god byggkvalitet iaf. Maken till telefon att trilla isär har världen sällan skådat. Det har varit väldigt varierande när det gäller den biten under åren. Dock är min uppfattning att de fick till den biten riktigt bra i slutet av Symbian tiden och framåt.

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

efter snart ett års användande så är jag helt och fullt nöjd med min,allt funkar och kameran imponerar på alla sätt. Batteriet är kanon glaset repfritt chassit likaså.

Visa signatur

OPERATIV: Win 11
DATOR:två hyfsade laptops, ej för gaming men redigering av bilder.

Bra sugen på att ersätta op i en lap till debian

Permalänk
Medlem

Jag har skrivit mycket skit om Lumia 920 men jag tar tillbaka lite av det nu. Alla appar som fattas är inte hela världen.

Mobilens batteritid klår upp Iphone så hårt finns inga ord. Kameran är riktigt bar.. Har problem med att jag tappar täckningen dock men hoppas det fixas i nästa uppdatering då problemet uppstod med denna uppdateringen.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Skrivet av Umbrellas:

Som någon sade i ett tidigare inlägg så hade 920 en del barnsjukdomar. Jag fick själv en med dålig batteritid + random frysningar. Köpte en ny i mars och den har fungerat felfritt sedan dess och nu med Amber är den bättre än någonsin.

Sedan angående Lumia 929. Är det inte en variant specifik för Verizon i USA? Det var ju samma sak med Lumia 928, den var specifik för Verizon men så släpptes 925 för resten av världen som i stort sett var samma lur men annat (snyggare) utseende. Så har jag förstått det iaf.

Permalänk
Skrivet av Umbrellas:

Glöm inte bort det faktum att 90% av alla som har en felfri telefon inte noterar detta, allt är ju bra.
Men den som har problem kommer alltid att uttrycka detta.

Jag har inga problem med min telefon, bortsett från de jag själv skapat genom att vara lite yr i bollen

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem

Min fungerar klockrent bästa tel jag ägt. Men min flickväns den strular rätt mycket ställer om sig själv med tid och datum och går allmänt varm. Hon har även problemet att inte skärmen släcks när man pratar i te. Bror min köpte en han med och den första fick han utbytt den hade alla fel so min gumma har. Den nya fungerar som min klockrent. Så det verkar finnas både bra och mindre bra ute på marknaden.

Permalänk
Medlem

Vilket skärmskydd kör ni folk? Finns ju allt mellan 1kr till 200.

Permalänk
Skrivet av downup:

Vilket skärmskydd kör ni folk? Finns ju allt mellan 1kr till 200.

Gorilla Glass. Är inte poängen med ett dyrt och exklusivt glas just att man inte ska behöva skärmskydd? Har aldrig riktigt fattat varför man betalar mycket för att få en snyggt designad telefon med high tech material och hög upplösning om man sedan sabbar upplevelsen med saker som skärmskydd och skal. Men men, detta var en parentes, någon kan säkert svara på din egentliga fråga nu hehe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPhilicorda:

Gorilla Glass. Är inte poängen med ett dyrt och exklusivt glas just att man inte ska behöva skärmskydd? Har aldrig riktigt fattat varför man betalar mycket för att få en snyggt designad telefon med high tech material och hög upplösning om man sedan sabbar upplevelsen med saker som skärmskydd och skal. Men men, detta var en parentes, någon kan säkert svara på din egentliga fråga nu hehe.

har massa smårepor nu :-\ vet inte hur. Vill veta eftersom min 1020 kommer snart. Vill skydda den

Permalänk
Medlem

Hur fungerar Facebook på era Lumia 920? Funkar push funktionen eller? Funderar på köpa en Nokia 920 eller 925. Tacksam för era svar!

Visa signatur

AMD Ryzen 9950x, med Rog Hero X870e
Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 Vengeance
Intel Arc B580 Special Edition
Corsair Force MP700 Pro M .2 NVMe 2.0 Gen 5 1TB och en 2TB & 4TB SSD Samsung
Operativsystem är - Arch Linux!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

har massa smårepor nu :-\ vet inte hur. Vill veta eftersom min 1020 kommer snart. Vill skydda den

Har en Lumia 800 med Gorillaglass som snart är 2 år gammal, inte tillstymmelse till repa utan displayskydd

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPhilicorda:

Beror väl lite på vad man använder luren till. Hälften av min skoltid spenderas på praktik, som är bygg och där blir telefonen lätt repig. Sen beror det väl inte enbart på det men min skärm har en del smårepor.

Visa signatur

Intel I5 2500k | Gigabyte GTX680 | Gigabyte Z77P-D3 | OCZ ModXStream Pro 600w | G.Skill Ripjaws 8GB 1600hz | Samsung Pro 840 128GB | Crucial M500 240GB | WD Blue 640GB | Fractal Design R4 |

Permalänk
Skrivet av Szajda:

Hur fungerar Facebook på era Lumia 920? Funkar push funktionen eller? Funderar på köpa en Nokia 920 eller 925. Tacksam för era svar!

Push funktionen fungerar, problemet är bara att notifieringarna kan komma 3-4 dagar (ja du läste rätt, DAGAR) för sent. Däremot är ju Windows Phone teamet medvetna om problematiken och jobbar på att lösa det, själv har jag iaf inga tvivel om att det kommer att fixas med en framtida uppdatering. Sen kan man ju undra varför det ska vara så svårt men ryktena säger att problemet snarare ligger hos FB än hos WP.

Permalänk
Medlem

Från att endast kört med android köpte jag 920:n för några veckor sedan och är riktigt nöjd. Tycker "viktigaste" apparna finnns så inget jag direkt saknar. Telefonen känns även jäkligt bra byggd. Det jag stör mig på är att på Facebook-appen går det ex. inte att direkt klistra in bilder i chatt, eller ta bilder direkt i själva chatten (vilket då är möjligt på android). Bara hoppas på att det kommer en update snart.

Visa signatur

Fractal Design Arc | ASUS P8P67 PRO REV B3 | i5 2500k | GB GF 570 GTX | Vengeance 8GB DDR3 | Spinpoint F3 1TB
Toshiba L500D | AMD Turion X2 Dual-Core (2200 MHz) | HD4570 | 4GB RAM | 400GB | 1TB extern.

Permalänk
Inaktiv

Har en fråga till er alla windowsphone/lumia ägare:

Jag har kört android för det mesta, samt iphone 5. Jag är även van vid att alla mina appar finns tillhands, och mitt största "problem" med att äga en android lur, var att jag hela tiden var tvungen att "leka" med telefonen, lägga in nya ROMs konstant mm, dvs som ett beroende.

Nu är jag mycket intresserad av att köpa en telefon, där jag inte kommer kunna "leka" så myket med. Min nästa telefon kommer att bli lumia 1020. Men kommer jag att bli besviken, pga apparna? Jag använder Spotify mycket, facebook en hel del, och soundcloud och andra små appar. Hur är det med spotify på windowsphone, har själv bara hört negativa saker om versionen? Detsamma gäller facebook och alla andra appar, de är halvgjorda, dvs halvfärdiga, har hört att man kan använda "people" appen istället för facebook, är det densamma, dvs samma funktioner?

Ni som bytte från iphone 5, eller senaste android, till lumia, beskriv gärna hur ni upplevde detta.