Permalänk
Medlem
Skrivet av medstud:

Tror att hårdvaran har stöd för det men WP8 inte riktigt hunnit med det än och att det kommer med en mjukvaruuppgradering.

Tycker att jag känner igen det, sa man inte likadant när Lumia 920 var ny?

Permalänk
Inaktiv

Är det någon här som redan har en? Jag har läst att så fort man använder kameran som finns i mobilen, så slukar telefonen batteriet väldigt snabbt. För mig skulle detta absolut vara en dealbreaker, eftersom man köper telefonen för kameran kan man säga.

Posta gärna någon artikel som battery life, om ni hittar detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dejch:

Är det någon här som redan har en? Jag har läst att så fort man använder kameran som finns i mobilen, så slukar telefonen batteriet väldigt snabbt. För mig skulle detta absolut vara en dealbreaker, eftersom man köper telefonen för kameran kan man säga.

Posta gärna någon artikel som battery life, om ni hittar detta.

Jag har kollat på tonvis med reviews eftersom jag väntar! Och ingen har sagt något om detta, "JAG" tror det är som med alla nya telefoner att batteriet behövs köras in lite.

Permalänk
Medlem

Uppdaterad original posten med lite recensioner som verkar vara rätt positiva där de mesta minus verkar vara att det tar några (runt 4) sekunder mer att ta nästa bild...
Men drifttiden vekar vara +12h med medeltung användning (plus att du kan lägga till kameragreppet med extra 1020mA) och fotokvaliteten verkar vara lika bra/bättre än vanliga point-and-shoot dock inte på samma nivå som en riktig SLR (konstigt... not..)
Och byggkvalitén är lika bra som resterande Lumia telefoner.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dravond:

Uppdaterad original posten med lite recensioner som verkar vara rätt positiva där de mesta minus verkar vara att det tar några (runt 4) sekunder mer att ta nästa bild...
Men drifttiden vekar vara +12h med medeltung användning (plus att du kan lägga till kameragreppet med extra 1020mA) och fotokvaliteten verkar vara lika bra/bättre än vanliga point-and-shoot dock inte på samma nivå som en riktig SLR (konstigt... not..)
Och byggkvalitén är lika bra som resterande Lumia telefoner.

Valet var självklar för mig. Hade tänkt köpa 1020, men efter att ha skapat en tråd på WPcentral, så vågar man inte köpa telefonen just så som det ser ut nu, kommer nog vänta ett par veckor för att se vad de Svenska kunderna tycker om telefonen, kanske är detta en ny batch som är bättre eller så

http://forums.wpcentral.com/nokia-lu...tery-life.html

Permalänk
Medlem

Vi beräknar med att kunna leverera telefonen till den 10 oktober, så förhoppningsvis har du den under nästa vecka eller som senast i början på veckan därpå. //TRE

Hoppas !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dejch:

Valet var självklar för mig. Hade tänkt köpa 1020, men efter att ha skapat en tråd på WPcentral, så vågar man inte köpa telefonen just så som det ser ut nu, kommer nog vänta ett par veckor för att se vad de Svenska kunderna tycker om telefonen, kanske är detta en ny batch som är bättre eller så

http://forums.wpcentral.com/nokia-lu...tery-life.html

(din länk 404 ar...)

Just nu kommer om inte annat även 1020 med WP 8 Amber men har för mig att GDR3 ska komma nu i oktober (troligtvis blir det då i samband med Windows 8.1... (eftersom jag har för mig GDR3 är "blue" och därmed 8.1... edit:fel av mig )Förhoppningsvis så fixar de alla buggar till nästa release (haha...) Själv stannar jag nog med min L920 eftersom jag inte fotar så mycket och har en bättre systemkamera om jag nu vill fota mycket...

Permalänk
Medlem

Intressant detta med batteri som ni tar upp, inget jag ens har tänkt på innan. Är det någon som vet ifall man kan snabba upp fotograferingen lite på Nokian? Är ju så oerhört seg o ta kort efter man tagit första.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av NukeHenk:

Intressant detta med batteri som ni tar upp, inget jag ens har tänkt på innan. Är det någon som vet ifall man kan snabba upp fotograferingen lite på Nokian? Är ju så oerhört seg o ta kort efter man tagit första.

Du kan göra det på två sätt
-ställ in så att du bara sparar i 5mp i Camera pro
-Använd den "vanliga" kameraappen

Båda sätten känns ju lite som att man väljer bort det speciella med telefonen men funkar ju de gånger du inte behöver så bra kvalité på bilderna.
//Skickat från min 1020 som jag fick idag, yippii!

Permalänk
Medlem

Jag befinner mig i taiwan där de nyss släppt telefonen för 5400SEK (hade hoppats på billigare kan jag erkänna..). Är det någon som vet om det skiljer något mellan svenska och kinesiska modellen? Borde jag köpa?

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på ifall 1020 är låst till operatören som man köper den hos (tre, Telenor) eller ifall den är olåst så som 920 var? Tänkte ifall det är möjligt att man kan slänga in ett kontantkort på utlandsresan om så önskas..

Permalänk
Skrivet av snuffe82:

Någon som har koll på ifall 1020 är låst till operatören som man köper den hos (tre, Telenor) eller ifall den är olåst så som 920 var? Tänkte ifall det är möjligt att man kan slänga in ett kontantkort på utlandsresan om så önskas..

På telenors sida står det att den är olåst.
http://www.telenor.se/privat/mobil-telefoni/mobilutbud/nokia-...

Ska tydligen finnas på Elgiganten från och med i morgon.

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av cookie_monster:

På telenors sida står det att den är olåst.
http://www.telenor.se/privat/mobil-telefoni/mobilutbud/nokia-...

Ska tydligen finnas på Elgiganten från och med i morgon.

tänkte köpa den hos Tre, är den olåst även där? Någon som har erfarenhet av Tre och WP som kan svara på detta? Hittar ingen info på deras sida..

Permalänk
Medlem
Skrivet av snuffe82:

tänkte köpa den hos Tre, är den olåst även där? Någon som har erfarenhet av Tre och WP som kan svara på detta? Hittar ingen info på deras sida..

ska hämta ut min telefon idag, nu har jag ju 3kort. Men kan jag kolla om den är låst utan att testa annat kort? Då kan du få svar av mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av downup:

ska hämta ut min telefon idag, nu har jag ju 3kort. Men kan jag kolla om den är låst utan att testa annat kort? Då kan du få svar av mig.

kontakta kundtjänst

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2

Permalänk
Medlem

Någon som har en svensk Lumia 1020 Gul och har lust att kolla upp vad den har för produktkod? 7 siffror/bokstäver

Permalänk
Skrivet av MALmen:

Någon som har en svensk Lumia 1020 Gul och har lust att kolla upp vad den har för produktkod? 7 siffror/bokstäver

Visst vet du var den sitter?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av skewgen:

Är det någon som vet om det skiljer något mellan svenska och kinesiska modellen?

http://en.wikipedia.org/wiki/Nokia_Lumia_1020#Model_variants
Jag tror att 876 är den kinesiska varianten.

Permalänk
Medlem

Visst vet du var den sitter?

Verkar som man måste koppla in den i en dator med Nokia Care Suite för att se det :/ Hör av dig om du mot förmodan skulle orka med det så skickar jag en länk

Permalänk
Medlem

Fick min telefon idag, nöjd som bara den. Ska testa kameran lite mer när det finns lite solljus ute

Men fick ni med ett "snöre" för handen "handstrap?".. sådant man har för att inte kunna tappa telefonen.

Något jag inte gillar, men som jag kanske inte fattar är att 34mp bilden inte sparas i raw
Normal bild ZOOM max vs Mobilens Zoom

ps, detta är taget i ett väldigt mörkt rum med bara tv'n och ett ljus på bordet som ljuskälla och katten i knät.

Permalänk
Skrivet av MALmen:

Verkar som man måste koppla in den i en dator med Nokia Care Suite för att se det :/ Hör av dig om du mot förmodan skulle orka med det så skickar jag en länk

Har caresuit på väg hem, kan det vara 909.1?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har caresuit på väg hem, kan det vara 909.1?

Tackar!! Nope, det ska vara ett 7 siffrigt nummer ska så direkt på höger sida när man pluggar i luren. Anledningen till att jag vill veta detta är att jag vill flasha om min engelska lur till svenska

Är din en obrandad lur eller köpt via någon öperatör?

Permalänk
Medlem
Skrivet av skewgen:

Jag befinner mig i taiwan där de nyss släppt telefonen för 5400SEK (hade hoppats på billigare kan jag erkänna..). Är det någon som vet om det skiljer något mellan svenska och kinesiska modellen? Borde jag köpa?

Vet inget om skillnader, men då telefonen kostar 5990:- här hemma vet jag inte om jag skulle tycka det var värt det.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [LG Ultragear 27GP850 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Glorious Model O White] [Epos H3PRO]

Permalänk
Skrivet av MALmen:

Tackar!! Nope, det ska vara ett 7 siffrigt nummer ska så direkt på höger sida när man pluggar i luren. Anledningen till att jag vill veta detta är att jag vill flasha om min engelska lur till svenska

Är din en obrandad lur eller köpt via någon öperatör?

http://wp-seven.ru/wp-content/uploads/2012/12/Nokia-Care-Suit...

fick tag i en gammal version av toool. Tog evigheter att uppgradera. Har du någon länk?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av bluppblupp:

Vet inget om skillnader, men då telefonen kostar 5990:- här hemma vet jag inte om jag skulle tycka det var värt det.

Nej det är ju lite på gränsen, vill iofs ha den för att fota hör borta.. och blir kvar här några månader till..

Permalänk
Medlem

fick tag i en gammal version av toool. Tog evigheter att uppgradera. Har du någon länk?

Här är en som funkar med 1020

Kanon om du orkar kolla upp, hade du en brandad lur eller helt "orörd"

http://sdrv.ms/18U7RTM

Permalänk
Skrivet av Dravond:

(din länk 404 ar...)

Just nu kommer om inte annat även 1020 med WP 8 Amber men har för mig att GDR3 ska komma nu i oktober troligtvis blir det då i samband med Windows 8.1... eftersom jag har för mig GDR3 är "blue" och därmed 8.1... Förhoppningsvis så fixar de alla buggar till nästa release (haha...) Själv stannar jag nog med min L920 eftersom jag inte fotar så mycket och har en bättre systemkamera om jag nu vill fota mycket...

GDR3 och WP 8.1 är två skilda saker.

GDR3, som i Nokias tappning heter 'Bittersweet Shimmer' (den inkluderar Nokias egna kompletteringar), kommer att släppas i höst. Denna revision kommer att finnas på de mobiler som Nokia presenterar på sitt evenemang i Abu Dhabi den 22 oktober. Nya funktioner kommer bla. att vara:

-små kryss i hörnen för att stänga ner appar i 'multitasking view'
-en extra rad live tiles på startskärmen (3 medelstora tiles på bredden) på modeller vars resolution tillåter det (bla. 920 & 1020)
-screen rotation lock
-notifieringar på sms, samtal etc. på snabbkollsskärmen

...samt en hel del andra förbättringar.

Windows Phone Blue, eller WP 8.1 är en större revision av operativet som enligt rykten kommer att ha någon form av notification center samt övriga grundläggande ändringar i operativet. Den släpps troligtvis i början av 2014.

Permalänk

Kan kolla när jag kommer hem

Skrivet av MALmen:

Här är en som funkar med 1020

Kanon om du orkar kolla upp, hade du en brandad lur eller helt "orörd"

http://sdrv.ms/18U7RTM

köpt på netonnet.

059T9111

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan kolla när jag kommer hem

köpt på netonnet.

059T9111

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

har du lyckats testa än?