Permalänk

E-Kort verkar bara finnas på Swedbank och vissa sparbanker? Hittar ingen info på det hos SEB, ICA-banken, Handelsbanken etc.

Visa signatur

Alea Jacta Est

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

antagligen eftersom det är en förbokning

man kan ju inte ta betalt någon gång i framtiden om man inte har sparat informationen om hur man ska kunna ta betalt....

ni som är oroliga för att dela ut kontoinformation, använd e-kort med två månaders livstid och sätt gränsen på dem till 600 eller 700 kr

Tror snarare han menar att man sparat sin betalningsinfo i förväg i origin, man kan ju lägga till ett kort som standardval så man slipper skriva in kortnummer osv varje gång man köper något via origin.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [LG Ultragear 27GP850 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Medlem

Väldigt många sidor här.
Någon som bara kan säga vad BF4 och Premium kostar att köpa via proxy tillsammans?

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk

jag köpte BF3 limited ED. på Webhallen för 399:- BF3 Premium 429:- så nog fan var BF3 billigare
BF4 699:-digital deluxe /599:- "vanliga"+499 premium, pris skillanden är 370:- mellan BF3 och BF4+prem detta då digital deluxe +premium

vill ha bägge BF4digidel+premium can´t afford it damn it, så får väl skita i det tills vidare när man väl har råd kanske ingen spelar det nästan då

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk

ni som förbokat BF4 digital deluxe drog de hela 699:- av er då?

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem

Någon som vet om någon bra proxy? Bör man ta en HTTPS?

Permalänk
Medlem

idag drog EA ca: 900kr för mina spel jag köpte från mexico, köpte i början på september. Hade inte sparat information om visa kortet i kontot. Kom också upp i battlelog att jag hade till gång till bf4 samt premium. köpte 2xbf4 + 2xpremium en till min andra dator riktigt nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av putana:

idag drog EA ca: 900kr för mina spel jag köpte från mexico, köpte i början på september. Hade inte sparat information om visa kortet i kontot. Kom också upp i battlelog att jag hade till gång till bf4 samt premium. köpte 2xbf4 + 2xpremium en till min andra dator riktigt nöjd.

spelar du på två datorer samtidigt?

Permalänk
Skrivet av overheizer:

Är du säker? Så först spelet för 599kr, sen Premium för 499kr?

Var det så jävla dyrt till BF3 också? Hoppade över trean så jag har ingen koll.

Edit: Battlefield 4™ China Rising Expansion Pack Only With Pre-order.

Vadå only with pre-order? Så alla spelare kommer inte komma åt den mapen eller? Undrar vilken map det kommer vara minst folk på...

Det var så dyrt till bf3 också. Tror jag köpte spelet för 499:-, Back to Karkand exp. för ~149:- och sist men inte minst Premium, precis när det släpptes, för 599:- = toalt ~1250kr

Har förbokat bf4 nu, gjorde det utan proxy för 599:- , Dvs samma pris som för bf3 i och med att jag denna gång får med första DLC:et.

Vågar inte köpa ifrån något annat lands Origin, lägger hellre ut mer pengar än att det blir något strul för jag blir så otroligt stressad av sånt. Sen får dom gärna ta mina pengar, gillar battlefield spelen.

Edit: Det torde vara så att alla får tillgång till China rising, men jag vet faktiskt inte!

Permalänk
Medlem

Har testat olika proxy's nu och jag kommer inte ens in på Origin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

spelar du på två datorer samtidigt?

Jag har 8st datorer med bf3 premium och jag spelar med 1 resten är server idlare/startare vi har 8st servrar online så klanen har lite hjälp av mig. Använder teamviewer så är jag o en till i holland som hjälps åt att flytta runt dom till den server som behöver mest hjälp. Har ingen skärm, mus eller tangentbord till dessa, idlarna är konfiguerade att starta 07:00 och stängs ner 14:00 varje dag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hade inte tänkt att köpa BF4 förrän senare i vinter kanske, men kom på att jag hade innestående pengar på Offgamers, så det blir väl en förbokning ändå.
Min fråga är; China Rising kommer väl också ingå i Premium?

Edit: alltså, just den butiken har två versioner varav den med expansionen är dyrare, men antingen hinner jag tröttna på spelet innan den släpps eller så köper jag Premium senare.

Permalänk
Medlem

Bara för mig priset står i dollar via mexikansk proxy?
Edit: Fungerar bara för mig om jag först laddar sidan via proxy, sedan stänger av den medans den laddar och sen slår på den igen, är detta säkert?

Permalänk
Skrivet av zabera:

Bara för mig priset står i dollar via mexikansk proxy?
Edit: Fungerar bara för mig om jag först laddar sidan via proxy, sedan stänger av den medans den laddar och sen slår på den igen, är detta säkert?

dollar tecknet är för deras mexikanska pesos tror jag

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

istället för mickla med proxys köp bf4+premium på fast2play.se för 619kr är ju riktigt billigt... 289kr för en reg bf4 key

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

istället för mickla med proxys köp bf4+premium på fast2play.se för 619kr är ju riktigt billigt... 289kr för en reg bf4 key

Säljer fast2play endast cd-nycklar eller skickar de ut fysiska kopior också? isåfall, hur vet man vilka som är digitala?

Permalänk
Skrivet av brajonk:

istället för mickla med proxys köp bf4+premium på fast2play.se för 619kr är ju riktigt billigt... 289kr för en reg bf4 key

fan så mycket bättre än via origin för 1200kr nästan + att china Rising följer med premium.
kan bli ett köp iaf.
då var det klart BF4+Premium via fast2play.se 612kr mot 1198kr är en viss skillnad

nu bara vänta på att få ladda ner via origin och börja panga om en så där 3 dar

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk

Fixat.

Lånar tråden lite..
Köpte bf4 på spelbutiken.se (key) i morse men har inte fått något mail om köpet. Vet inte om dom skickar något alls utom nyckeln, som jag hoppas kommer senare? Ett "tack för köpet" vore ju trevligt faktiskt.
Lyckades logga in på sidan och där är beställningen med, yay.

Visa signatur

2600x | Asus b450-e | 16GB Ram | 3060ti | 660p 1tb | CM 690 chassi.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ett litet tips.. En polare köpte BF3 från Ryssland förut, efter kanske 1år så blev bf3 låst till det ryska språket.

Permalänk
Medlem

¨Hur går det för er som har köpt genom proxy Mexico? Såg precis att de tog bort spelet på Origin samt att det står refund på min beställningshistorik. Vet inte om jag skall prova igen eller att köpa genom green man gaming, ca 71£, fortfarande billigt det med!

tillägg

för bf 4 samt premium, 71£

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eph:

Ett litet tips.. En polare köpte BF3 från Ryssland förut, efter kanske 1år så blev bf3 låst till det ryska språket.

Vet inte vad din polare köpte ifrån, men jag har rysk BF3 cdkey, fungerar utmärkt. Enda problemet är att vid varje patch var jag tvungen att ändra språket med ett par filer. Det var ganska irriterande men gav 200kr för BF3 så.

Visa signatur

Dator 1: Intel 6700k @ 4.5ghz |Asus Z170-A |Corsair 16GB Vengence LP |Palit 1080 Jetstream |Samsung 850 EVO 512GB + Crucial m4 128GB
Dator 2: Intel 2500k @ 4,4ghz |Asrock Z68 Extreme4 |Corsair 8GB Vengence |Gigabyte 970 G1 Gaming |Crucial m4 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av zabera:

Säljer fast2play endast cd-nycklar eller skickar de ut fysiska kopior också? isåfall, hur vet man vilka som är digitala?

endast nycklar.

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
Intel Core i9-13900K w/ Noctua NH-D15S
ASUS STRIX RTX 4080 OC
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR5

Permalänk
Medlem
Skrivet av doccia:

¨Hur går det för er som har köpt genom proxy Mexico? Såg precis att de tog bort spelet på Origin samt att det står refund på min beställningshistorik. Vet inte om jag skall prova igen eller att köpa genom green man gaming, ca 71£, fortfarande billigt det med!

tillägg

för bf 4 samt premium, 71£

det försvann för mig. beställde genom amerikanska amazon istället. Fick nycklar på direkten (syns under konto på amazon) och har nu det aktiverat och klart i origin.
110$ för BF4 + premium + 10$ rabatt på framtida köp på spel på amazon.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

det försvann för mig. beställde genom amerikanska amazon istället. Fick nycklar på direkten (syns under konto på amazon) och har nu det aktiverat och klart i origin.
110$ för BF4 + premium + 10$ rabatt på framtida köp på spel på amazon.com

aah, nice. Handlat från amazon.com tidigare utan problem så kör på det istället! Tack för tipset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

det försvann för mig. beställde genom amerikanska amazon istället. Fick nycklar på direkten (syns under konto på amazon) och har nu det aktiverat och klart i origin.
110$ för BF4 + premium + 10$ rabatt på framtida köp på spel på amazon.com

Måste man köra proxy för att köpa fråm amazon.com? "Only for us customers" fick jag när jag försökte köpa där.
Står ju även "Downloading: Currently, this item is available only to customers located in the United States and who have a U.S. billing address."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nike54:

Måste man köra proxy för att köpa fråm amazon.com? "Only for us customers" fick jag när jag försökte köpa där.
Står ju även "Downloading: Currently, this item is available only to customers located in the United States and who have a U.S. billing address."

nej
man behöver ingen proxy. Man behöver bara en US Billing adress.

Permalänk
Skrivet av dammskog:

nej
man behöver ingen proxy. Man behöver bara en US Billing adress.

Tar du bara en random adress i typ Oregon då för att få så låg skatt som möjligt?

Visa signatur

i7 930; RAMPAGE III GENE; 2st GV N470D5-13I-B; TR3X6G1600C8D; AX1200W; X25-M G2 160GB; U2711; EK-CoolStream RAD XT 120(2st) & 360; EK-DCP 4.0; EK-FC470 2st; EK-Supreme LT; mm...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palle Pung:

Tar du bara en random adress i typ Oregon då för att få så låg skatt som möjligt?

ja det är en fördel att ha en stat där det inte är någon moms

jag har en adress via borderlinx som jag använder

Permalänk
Medlem

Måste bf4 köpas på origin för att kunna förladdas?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar