Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Medlem

För den som undrar, så är nu Nokia Lumia 1020 tillgänglig hos svenska återförsäljare.

Permalänk
Medlem

GDR3 kommer enligt uppgifter börja rullas de närmaste månaderna..!

Lite av vad som kommer:

But, wait, there’s more

That’s not all we’ve packed into Windows Phone 8 Update 3. Besides hundreds of under-the-hood performance tweaks and enhancements, we’ve also added a bunch of small but handy new features, including several that you’ve been asking for. They include:

More useful ringtones: With Update 3, you can use custom ringtones for more things—including instant messages, emails, voicemails, and reminders. You can also assign custom ringtones to contacts for text messages, so you'll know who's texting you without even looking.
No more twist and shout: Does your screen keep spinning when you’re trying to read emails in bed? Use the new rotation lock option to keep it fixed in place.
Better storage management: New storage settings make it easier to free up space on your phone and manage temporary files. A new category view shows what's taking up space at a glance.
Easily close apps: Now you can use the App switcher to quickly close apps when you're finished with them.
Wi-Fi access out of the box: You can now connect to Wi-Fi during phone set up, so you can start conserving cellular data right out of the box.
Better Bluetooth: The team made a bunch of improvements to improve connection quality for Bluetooth accessories.

Dold text
Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

Utvecklare kommer även kunna installera GDR3 senare idag:
http://blogs.windows.com/windows_phone/b/wpdev/archive/2013/1...

Permalänk
Medlem

Guide för installation av GDR3 och kommande uppdateringar utan att vara en "riktig" utvecklare

Installerar GDR3 på min Nokia Lumia 520 just nu. Man behöver inte vara en utvecklare för att få uppdateringen.

Steg för steg:

• Gå in på Windows Phone App Studio och logga in med ditt Microsoft-konto (som du även använder på din telefon)

• Ladda sedan ner appen Preview for Developers (du måste ha länken, ej sökbar i Windows Phone Store, QR-kod finns nedan)

• Gå igenom stegen när du startar appen (som även kräver att du loggar in på ditt Microsoft-konto)

• När du är klar är det bara att söka efter uppdateringar på din telefon (Inställningar > Telefonuppdatering)

Här får ni även en QR-kod för appen som ni behöver ladda ner:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Installerar GDR3 på min Nokia Lumia 520 just nu. Man behöver inte vara en utvecklare för att få uppdateringen.

Steg för steg:

• Gå in på Windows Phone App Studio och logga in med ditt Microsoft-konto (som du även använder på din telefon)

• Ladda sedan ner appen Preview for Developers (du måste ha länken, ej sökbar i Windows Phone Store, QR-kod finns nedan)

• Gå igenom stegen när du startar appen (som även kräver att du loggar in på ditt Microsoft-konto)

• När du är klar är det bara att söka efter uppdateringar på din telefon (Inställningar > Telefonuppdatering)

http://i.imgur.com/yjvZlK0.png

Tror jag läste att garanti för telefonen försvinner om man gör det. Om nu något skulle gå fel

Vet ej om jag "vågar" precis fått min 1020'a vill inte att den ska "bricka" Tack ändå!

Permalänk
Skrivet av Cable:

Steg för steg:

http://i.imgur.com/yjvZlK0.png

Tack för en bra guide!
Har kört updaten på min HTC 8S nu, hade bara 500mb ledigt så fick avinstallera ALLA appar jag har på tfn (ANGRYbirds(120mb) och audible(med 200 mb ljudböcker), sr play, endmondo och bank appen).. Blir vansinnig bara jag skriver om hur lite lagringsminne det finns på tfn.
Det gick bra att installera, så väntar man bara på nästa update med separat ljud för ringsignal och media vloym, podcast support etc så ska det nog eventuellt kunna bli en telefon som är användbar..

Visa signatur

Abit KD-7 RAID XP1600@1900 256mb DDR3200 4xSeagate 80 21" EIZO F931 och en jävligt snabb FLOPPY

Permalänk
Medlem

Fråga till er som uppdaterat. Blev era telefoner piggare? Har upplevt min 8x tar tid på sig när man skriver ex "aft" till att www.aftonbladet.se kommer upp och går klicka på. Ofta snabbare att skriva hela adresserna.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Fråga till er som uppdaterat. Blev era telefoner piggare? Har upplevt min 8x tar tid på sig när man skriver ex "aft" till att www.aftonbladet.se kommer upp och går klicka på. Ofta snabbare att skriva hela adresserna.

Jo, tycker att min Lumia 920 också är segare med att visa historiken.
Tips: besök sidor med lite bättre innehåll än AB

Permalänk
Medlem

Rensa tempfiler så blir det kvickt som bara den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Tycker det är riktigt irriterande faktiskt testade nu och skrev swec, det tog nästan 5s( räknade i huvudet) innan www.sweclockers.com dök upp.
Ab är mer var mest ett exempel, men jag tycker det finns lite roliga saker där. (obs vet att man inte ska tro på något de skriver)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jOnÄTÄn:

Tycker det är riktigt irriterande faktiskt testade nu och skrev swec, det tog nästan 5s( räknade i huvudet) innan www.sweclockers.com dök upp.
Ab är mer var mest ett exempel, men jag tycker det finns lite roliga saker där. (obs vet att man inte ska tro på något de skriver)

För mig dök det upp innan jag hann trycka på "w".

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Skrivet av betan:

Skrivet av jOnÄTÄn:

Skrivet av downup:

Precis som Downup säget. Prova rensa tempfiler/historik etc. Brukar hjälpa enormt.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Skrivet av HerrGoreMann:

Precis som Downup säget. Prova rensa tempfiler/historik etc. Brukar hjälpa enormt.

Jo får ta o göra det men hade hoppats på att gdr3 löste problemet, vill helst inte behöva fylla i lösenord osv på alla hemsidor igen

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Gjorde en factory reset efter uppgrade och har inte upplevt att den är seg.

Visa signatur

Abit KD-7 RAID XP1600@1900 256mb DDR3200 4xSeagate 80 21" EIZO F931 och en jävligt snabb FLOPPY

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa ny telefon och har suktat efter en WP ganska länge men sist jag bytte så hade jag väldigt begränsad budget och det va mitt i skiftet mellan 7 och 8 så det fanns inga budgettelefoner med wp8 då.

Det som gör att jag tvekar e apputbudet, så jag skulle gärna vilja att någon som har koll kan svara på vilka appar det finnas av dom jag använder regelbundet.

9gag, swedbank appen, facebook, twitch.tv, spotify, valfri app för ficklampsfunktion, mobiltbank ID, skånetrafiken, telia zappa och imdb.

Hade varit väldigt tacksam om någon orkar kolla det åt mig.

Sen har jag inte riktigt koll på vilken prisklass jag ska lägga mig i, kan punga ut max 3,5k men e inte säker på att jag behöver en 920 för mina behov som i stort sett består av ringa, smsa och kolla 9gag då det utgör 98% av min telefonanvändning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

Funderar på att köpa ny telefon och har suktat efter en WP ganska länge men sist jag bytte så hade jag väldigt begränsad budget och det va mitt i skiftet mellan 7 och 8 så det fanns inga budgettelefoner med wp8 då.

Det som gör att jag tvekar e apputbudet, så jag skulle gärna vilja att någon som har koll kan svara på vilka appar det finnas av dom jag använder regelbundet.

9gag, swedbank appen, facebook, twitch.tv, spotify, valfri app för ficklampsfunktion, mobiltbank ID, skånetrafiken, telia zappa och imdb.

Sen har jag inte riktigt koll på vilken prisklass jag ska lägga mig i, kan punga ut max 3,5k men e inte säker på att jag behöver en 920 för mina behov som i stort sett består av ringa, smsa och kolla 9gag då det utgör 98% av min telefonanvändning.

Du kan t.o.m. kolla upp vilka appar som finns själv!
http://www.windowsphone.com/sv-se/store

Om du inte anv'nder kameran speciellt mycket kan du ju ta en billigare telefon än 920, tex. 820,720 eller 620/520. Vet inte vad du har för önskningar på skärmstorlek och minne.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

9gag appen finns, den fungerar bra. Spotify finns fungerar fint, imdb finns funkar fint. Ficklamps app finns också och funkar fint den också :). Finns en reddit app också som heter Baconit, den är grym :).

Visa signatur

-En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande
-Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Om du inte anv'nder kameran speciellt mycket kan du ju ta en billigare telefon än 920, tex. 820,720 eller 620/520. Vet inte vad du har för önskningar på skärmstorlek och minne.

Värt att tänka på är att allt under lumia 820 av dagens modeller har 512mb minne vilket kan ställa till det i framtiden i alla fall om man kör lite mer avancerade spel, de flesta apparna ska i alla fall fungera.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Skärmstorleken har jag inga direkta åsikter om o kameran används nästan aldrig. Enda kravet jag har på minnet att jag ska få plats med runt 20 appar samt en offlinespellista på spotify som för tillfället har 120 låtar men utökas sakta men säkert.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

Allt finns förutom telia zappa, men även den skall vara på ingång enligt telia.

Trevlig helg och må väl.
- Mansion

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem

Bara jag som har problem med musik?
testat Xbox music, beem radio, sky.fm..

spelar lite musik, stänger av. Backar ur appen, sen kommer musiken igång helt random även om apparna är avstängda. :/

stänger av även där, sen kommer det igång igen. En restart på telefonen hjälper.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

Skärmstorleken har jag inga direkta åsikter om o kameran används nästan aldrig. Enda kravet jag har på minnet att jag ska få plats med runt 20 appar samt en offlinespellista på spotify som för tillfället har 120 låtar men utökas sakta men säkert.

Kör på 920 så har du en bra skärm och det gör ju inget att korten blir bra de få gånger du ska fota.
Ett alternativ kan ju vara Samsung ativ s om man gillar stor skärm, men då blir du utan nokias grejer.
Htc 8x kan också vara ett alternativ men då är du begränsad till 16 gb lagring och den saknar minneskortsläsare, sen är jag inte direkt nöjd med byggkvaliteten på min.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om HTC eller Samsung eller vem-som helst ska släppa några nya WP telefoner till julrushen?

Kan hämta ut en ny på abonnemanget och suktar efter en ny...

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem

Både Samsung och HTC är på G med nya Windows Phone 8.1 lika så Nokia släppte en ny nyligen Nokia Lumia 1020 men det ryktas även om en Nokia Lumia 1320 och Nokia Lumia 929

Visa signatur

AMD Ryzen 9950x, med Rog Hero X870e
Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 Vengeance
Intel Arc B580 Special Edition
Corsair Force MP700 Pro M .2 NVMe 2.0 Gen 5 1TB och en 2TB & 4TB SSD Samsung
Operativsystem är - Arch Linux!!!

Permalänk
Medlem

Är helt ny med WP8, hur tar jag bort en PDF fil från telefonen utan att koppla den till datorn? Har Adobe reader, men det verkar inte gå att ta bort filen därifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av khang!:

Är helt ny med WP8, hur tar jag bort en PDF fil från telefonen utan att koppla den till datorn? Har Adobe reader, men det verkar inte gå att ta bort filen därifrån.

Har inga PDF på min lur just nu, men går det inte att göra via stock-readern?

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Är det någon som vet om HTC eller Samsung eller vem-som helst ska släppa några nya WP telefoner till julrushen?

Kan hämta ut en ny på abonnemanget och suktar efter en ny...

På tisdag ska Nokia visa lite produkter så kanske visar de någon ny telefon men man vet ju aldrig om den hinner komma till Sverige innan jul.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av khang!:

om du högerklickar, dvs. håller länge så brukar man få upp en meny att göra det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av khang!:

1. Starta PDF Reader
2."håll inne"/långt tryck på den filen du vill ta bort tills en meny dyker upp, i den går det att välja "delete".
Alternativt ta upp menyn("app bar") från botten(de tre prickarna) och tryck på "delete all".

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

På tisdag ska Nokia visa lite produkter så kanske visar de någon ny telefon men man vet ju aldrig om den hinner komma till Sverige innan jul.

Det ska bli spännande!!

Hoppas att de hinner till julen. Väntar med spänning också på HTC och Samsung.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30