Permalänk
Inet
Skrivet av hitboxer:

Hejsan Inet, fick för 2 dagar sedan hem min Benq XL2420T skärm, på eran hemsida står det att den stödjer 144hz men trotts allt jag gjort lyckas ja bara kunna driva den i 120hz, har en Dvi-Dual link kabel inkopplad (som följde med lådan) men ändå får jag bara 120hz.
Läste att en chipning har gjorts så att dom ska klara av 144hz, men vissa i butik kan fortfarande vara av den "äldre modellen" men min är beställd via webben så antar att den skall vara chippad.
Hur löser jag detta? eller kan man på något sätt ta reda på om det är den nyare eller äldre?

Tack för svar!

Gör så att du kontaktar oss direkt på 031-65 27 00 eller info@inet.se så ska vi hjälpa dig!

Skrivet av DDemis:

http://www.inet.se/kampanj/1226/sweclockers-fri-frakt?utm_sou...

Trevligt att vi på Sweclockers får gratis frakt även under 500kr

Skrivet av Daavido:

Härligt!

Dock så värkar det även gälla alla på Facebook och inte bara Sweclockers. Men det är väll bra att fler kan få fri frakt
http://www.inet.se/kampanj/1227/facebook-fri-frakt

Skrivet av ingulf:

Vi får dock 5 pingvinstångar för 9kr :D, fan också

Skrivet av Dreadwood:

Hej

När kommer ni få in den nya Nexus 7 16Gb?

Nej, tyvärr kommer vi inte ta in den då det endast skiljer några hundralappar i pris och vi ser hellre att vi fokuserar på att ha bra tillgång och rätt pris på 32GB-versionen.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Intel 525 mSATA

Tjena Inet,

Jag har kollat runt på lite mSATA diskar på senaste och vart speciellt intresserad av Intels 240gb från 525 serien.

Min första fråga är: Varför är den så oerhört högt prissatt? När jag googlar runt lite hittar jag samma disk för 1 800:- på t.ex. Dustin och Netonet.
och min andra fråga är: När får ni in den på lager? Måste man special beställa kanske?

Tack på förhand,

Mvh,
Efe

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C CPU: AMD Ryzen 7 3700X Kylning: Noctua NH-D15 GPU: ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance LPX 32GB 3200MHz Moderkort: ASUS TUF Gaming X570-PLUS SSD: 2x Corsair MP510 960GB M.2, 120GB Intel 330 HDD: WD Black 2TB 7200 rpm PSU: Corsair Vengeance 650M 650W 80+ Silver
Skärmar: ASUS PG279QZ 27", 2x ASUS PG278QE 27"

Permalänk
Snusfri

Hej!
Undrar om ni har möjlighet att ta hem detta moderkort och vad det isåfall skulle kosta.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av hitboxer:

Hejsan Inet, fick för 2 dagar sedan hem min Benq XL2420T skärm, på eran hemsida står det att den stödjer 144hz men trotts allt jag gjort lyckas ja bara kunna driva den i 120hz, har en Dvi-Dual link kabel inkopplad (som följde med lådan) men ändå får jag bara 120hz.
Läste att en chipning har gjorts så att dom ska klara av 144hz, men vissa i butik kan fortfarande vara av den "äldre modellen" men min är beställd via webben så antar att den skall vara chippad.
Hur löser jag detta? eller kan man på något sätt ta reda på om det är den nyare eller äldre?

Tack för svar!

Och detta var PRECIS det jag var rädd för i mina frågor på föregående sidor. 144 hz varianten är nya revisionen (heter egentligen XL2420TE) och Inet verkar seriöst rört ihop det där... Jag vågar personligen inte beställa en förrän alla uppgifter stämmer på er sida.

Det är inte "chipning" utan mig veterligen en hel del annan teknik bakom det hela. Den ska vara en del av BenQs "flicker free"-serie och inte använda PWM för dimning av LED-belysningen.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av thadriem:

Och detta var PRECIS det jag var rädd för i mina frågor på föregående sidor. 144 hz varianten är nya revisionen (heter egentligen XL2420TE) och Inet verkar seriöst rört ihop det där... Jag vågar personligen inte beställa en förrän alla uppgifter stämmer på er sida.

Det är inte "chipning" utan mig veterligen en hel del annan teknik bakom det hela. Den ska vara en del av BenQs "flicker free"-serie och inte använda PWM för dimning av LED-belysningen.

Ja hade funderingar om detta innan med så jag mailade Inet, men fick ett svar att det var 144hz som gällde på denna skärm, men nej.. min skärm fungerar bara i 120hz och ytterligare igen mailar jag Inet support och dom säger att jag skall köpa en ny Dvi-Dual link kabel för den som följde med inte klarar av 144hz, dum som jag var gjorde jag detta och nu sitter jag med 2 likadana DVI kablar men inga 144hz, och nu måste jag skicka tillbaka min skärm för inspektion och vänta X antal dagar..

Permalänk
Medlem

Hej

EVGA X79 Dark , är det nåt som kan tänkas dyka upp hos er ?

Visa signatur

Fractal Define 7 | ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Noctua NH-D15 G2 | Kingston 2x32GB DDR5 6000MHz CL36 FURY Beast | Asus RTX 5090 ROG Astral OC | Corsair RM1000X ATX 3.1 1000W | Kingston Fury Renegade M. 2 Gen 4 1+4TB + Samsung 860 EVO 1TB + 870 EVO 4TB | Samsung Odyssey G8 G80SD | APC
Back-UPS Pro Gaming UPS 2200VA 1320W | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

Fortfarande inget ca datum alls på dom nya Razer Goliathus musmattorna?

Permalänk

Vad hände med alla 670's? Hittar bara EVEGA 670, villket i för sig ligger på ett svindlande bra pris, trevligt

Visa signatur

Intel Core i5 4670K @ 4.6 GHz (Delid)
16,0 GB Corsair Vengeance Dubbel-Kanal DDR3 @ 1600MHz (9-9-9-24)
ASUS Z97-A
R9 290X Windforce

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squeezelime:

Vad hände med alla 670's? Hittar bara EVEGA 670, villket i för sig ligger på ett svindlande bra pris, trevligt

utgående modell? Den ska ju ersättas av 760 och 770.

Permalänk
Medlem

Fri frakt - oavsett pris.

Jag vet iaf vart jag kommer köpa mina delar

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem

Tjena inet

Kommer ni ta in Lian li pc-v358 samt vilken prislapp?
Skicka in ett till SweC asap så jonas får pilla på ett, vill gärna se ett SweC test på den.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Tjena, har ni någon beräknad leveranstid på http://www.inet.se/produkt/1972348/asus-zenbook-ux32a-i5-6gb-...

Börjar bli dags för en ny dator nu

Permalänk

Jag beställde en order igår. (långt innan 17:00) Men ordern har fortfarande inte skickats. Ingen jättestor grej men undrar bara vad som hänt.

Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av linuscool2:

Jag beställde en order igår. (långt innan 17:00) Men ordern har fortfarande inte skickats. Ingen jättestor grej men undrar bara vad som hänt.

Tack

Ibland hänger inte deras system med att uppdatera. Varför vet jag inte men jag har hämtat ut varan en gång innan jag fick att den var packad

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Skrivet av Torach:

Ibland hänger inte deras system med att uppdatera. Varför vet jag inte men jag har hämtat ut varan en gång innan jag fick att den var packad

haha okej! xD

Permalänk
Medlem

Hur lägger jag till frifrakt på min beställning ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av svampae:

Hur lägger jag till frifrakt på min beställning ?

Skickades från m.sweclockers.com

Lägg till http://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers i varukorgen

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

Jag får tacka för den otroligt snabba service ni har vid reklamation!
Det är värt den extra pengen!

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Tackar, men jag undrade hur man hittar den på Inets hemsida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av svampae:

Tackar, men jag undrade hur man hittar den på Inets hemsida.

Hade vem som helst bara kunnat leta upp den under någon kategori så hade det ju inte varit sweclockers-special.

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / EVGA RTX 3070 8GB FTW3 ULTRA / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q + PG258Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem

Tack till Inet!!!

Jag vill bara tacka Inet för en föredömlig och svårslagen kundservice !!!

Jag har svårt att tro att någon kan vara bättre än Inet på kundservice efter att ha testat den till sin spets den senaste veckan.

Bakgrund:

Jag beställde en dator till min son som födelsedagspresent när han fyllde 15 ( 2011-03-28) med eget valda komponenter ( ca 90% av komponenterna hade minst 3års garanti, men den totala garantin på datorn från Inet var 2 år eftersom jag även beställde monteringen )

När min sons grafikkort plötsligt spottade ur sig artefakter efter ca 2.5 år, åkte jag in till Inet i Sisjön (Bor i Göteborg) och beskrev felet.

Jag fick välja mellan att få kortet ersatt av ett likvärdigt eller välja ett nytt samt betala mellanskillnad, vilket jag gjorde.

Inet ställde upp, trots att monteringsgarantin passerat. Det tyder på en fingertoppskänsla för kundbemötande och service som jag mött på få ställen.

Jag bockar och bugar och förblir en Inetkund även framöver!

Tack till Inet!!!

Permalänk
Inet
Skrivet av Efe:

Tjena Inet,

Jag har kollat runt på lite mSATA diskar på senaste och vart speciellt intresserad av Intels 240gb från 525 serien.

Min första fråga är: Varför är den så oerhört högt prissatt? När jag googlar runt lite hittar jag samma disk för 1 800:- på t.ex. Dustin och Netonet.
och min andra fråga är: När får ni in den på lager? Måste man special beställa kanske?

Tack på förhand,

Mvh,
Efe

Inköpsavdelningen gör vad dom kan för att få ner priset men tyvärr har vi väldigt högt pris från vår distributör och att matcha andras priser skulle göra att vi låg långt under våra inköpspriser.

Just nu har vi inget konkret leveransdatum men vi uppdaterar hemsidan så fort vi kan.

Skrivet av THB:

Hej!
Undrar om ni har möjlighet att ta hem detta moderkort och vad det isåfall skulle kosta.

Inköpsavdelningen kollar på det men är tyvärr inget klart - håll utkik på hemsidan!

Skrivet av thadriem:

Vi har utgått efter den informationen som vi fått från BenQ och dom kör, åtminstone för oss i Sverige, en s k "running change" vilket betyder att dom ersatt samma modell med en ny revision och då är det svår för oss att hålla reda på exakt vilka som är den uppdaterade versionen. Kan jämföras med att det är svårt för oss att se vilket BIOS det är som kommer med moderkort då det uppdateras löpande.

Nu är det dock olyckligt att det vi haft på lager inte stämt överens med vad som stått på hemsidan och får be hemskt mycket om ursäkt för det. Givetvis ska skärmen klara av 144Hz om det är så att det stod på hemsidan.

Får be er som är drabbade att kontakta oss direkt så tar vi tillbaka skärmen utan kostnad, bara att felanmäla den här: https://www.inet.se/support/OrderList så kontaktar serviceavdelningen er med vidare instruktioner.

Nästa leverans som anländer till centrallagret har vi blivit lovade *ska* vara den nya revisionen som klarar 144Hz.

Kommer preliminärt i veckan eller i början på nästa!

Skrivet av mr_sQuinty:

Hej

EVGA X79 Dark , är det nåt som kan tänkas dyka upp hos er ?

Nej, tyvärr inget som vi kommer att ta in.

Skrivet av JimmieSan:

Fortfarande inget ca datum alls på dom nya Razer Goliathus musmattorna?

Kommer i mitten på november!

Skrivet av Toivo83:

Tjena inet

Skicka in ett till SweC asap så jonas får pilla på ett, vill gärna se ett SweC test på den.

Väntar på mer information kring detta och får återkomma!

Skrivet av pritect:

Tjena, har ni någon beräknad leveranstid på http://www.inet.se/produkt/1972348/asus-zenbook-ux32a-i5-6gb-...

Börjar bli dags för en ny dator nu

Kommer preliminärt v47!

Skrivet av linuscool2:

Tack

Jättesvårt att svara på utan ett ordernummer Kontakta oss direkt på 031-65 27 00 / info@inet.se så kollar vi upp det åt dig.

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Skrivet av inet.se:

Jättesvårt att svara på utan ett ordernummer Kontakta oss direkt på 031-65 27 00 / info@inet.se så kollar vi upp det åt dig.

Äsch.. Det är lugnt, dom kom idag! Tack

Permalänk
Medlem

Era ASUS Radeon R9 280X 3GB DirectCUII TOP rasslade till fort och så var dom slut fortare än kvickt. När får ni in fler i lager igen?

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut med ny leverans av Qpad QH90 i svart? När kommer dom? Verkar ju slut i hela landet?

Visa signatur

Fractal Design North XL Svart TG / ASRock X870E Nova WIFI / ASUS GeForce RTX 5090 32GB ROG Astral OC / AMD Ryzen 9 9950X3D 4. 3GHz 144MB / Arctic Liquid Freezer III Pro 360 A-RGB / Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY / ASUS ROG Strix 1200W Platinum / Samsung 9100 PRO M.2 NVMe Gen5 2TB / Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 4096GB / Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 4096GB / Windows 11 / Acer Predator X34

Permalänk
Inaktiv

Beställde ett gäng pingvinstänger, men fick fel sort...dålig stil...

Permalänk

Tack så mycket Inet för att ni tog emot och bytte ut min trasiga processor mot en ny! Det är väldigt lägligt till Battlefield 4 nu. Ni har räddat release dagen för mig <3

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 1700X | ASUS TURBO GTX 980 | HyperX DDR4 16GB | MSI X370 Gaming Plus| Fractal Design Newton R2, 800W 80+ | Kingston SSD V300 120GB | Seagate 500GB 7200RPM 16MB | NZXT H440W |

Permalänk
Inet
Skrivet av Toivo83:

Tjena inet

Är tyvärr inget som vi kommer att ta in.

Skrivet av Burner72:

Era ASUS Radeon R9 280X 3GB DirectCUII TOP rasslade till fort och så var dom slut fortare än kvickt. När får ni in fler i lager igen?

Väntar på leveransbesked från ASUS - håll utkik på sidan för vi uppdaterar så fort vi vet mer!

Skrivet av bobani:

Hur ser det ut med ny leverans av Qpad QH90 i svart? När kommer dom? Verkar ju slut i hela landet?

Ska komma i lager igen i nästa vecka!

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon42512:

Beställde ett gäng pingvinstänger, men fick fel sort...dålig stil...

Fick mail om idag att jag kommer få hem rätt pingvinstänger utan extra kostnad...var mer än jag hoppades på