Windows 8.1 vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

Tycker det verkar bra.
Har dock ett felmedelande längst ner i högra hörnet som jag inte vet hur jag blir av med.
Står att "Säker start har inte konfigurerats på ett korrekt sätt".
Grymt störande.

Visa signatur

Citera för svar!
9800X3D, ASUS ROG STRIX B650E-F, 32gb @6000 CL30, RTX 4080s FE

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zOlid:

Tycker det verkar bra.
Har dock ett felmedelande längst ner i högra hörnet som jag inte vet hur jag blir av med.
Står att "Säker start har inte konfigurerats på ett korrekt sätt".
Grymt störande.

kan behöva ange kod per e-mail.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

infosidan i windows store är extremt dåligt formaterad

texten försvinner på högerkanten för mig som har monitorn på högkant

det är inte en bra början

fast å andra sidan så är det nog mest windows stores fel, detta hemska försök till en appstore ser ju alltid förjävligt ut

Permalänk
Medlem

Nu så verkar det ladda ner, fick upp det via nånting och klickade ladda ner men det försvann efter typ 2 sec och kom inte upp förns 15 min senare typ i store "laddar ner windows 8.1" i grön text i toppen. Nu kan jag i alla fall hålla koll på det, men konstigt var det..

Visa signatur

<<< Ryzen 5800X w/ CM ML240R RBG w/ 2x Noctua 120mm - ASUS B550-PLUS Prime - ASUS RX 9070 XT PRIME OC 16GB - Kingston 32GB 3600Mhz DDR4 RBG - 2x1TB M.2 SSD, 2x500GB SSD 2.5" - TUF Gaming 1 000W Guld Modular >>>

<<< Fractal Design Define C Tempered Glass + 1x 120mm + 2x 140mm Fractal Fans >>>

<<< LG UltraGear 27GP850-B 27" @ 1440p 165hz IPS + 2x AOC Q27V4EA 1440p 75hz IPS >>>

Permalänk
Medlem

Jag är jättenöjd!

Nu fungerar massa saker som inte fungerade tidigare. Exempelvis:

* Kunde installera uppgraderingen till iTunes.
* Kommer åt energischeman i kontrollpanelen.
* Slipper ha dubbla kopior av Google Talk för att kunna öppna och använda det.

Fast mitt Windows 8 kanske var korrupt.

Tycker även det känns rappare men det kanske bara är inbillning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viceroy:

Jag är jättenöjd!

Nu fungerar massa saker som inte fungerade tidigare. Exempelvis:

* Kunde installera uppgraderingen till iTunes.
* Kommer åt energischeman i kontrollpanelen.
* Slipper ha dubbla kopior av Google Talk för att kunna öppna och använda det.

Fast mitt Windows 8 kanske var korrupt.

Tycker även det känns rappare men det kanske bara är inbillning.

Tror att ditt Windows var korrupt.

Lite info för dem som inte kan installera Windows 8.1: Why can't I find the update in the Store?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Inaktiv

Röstade "dåligt", som jag skrev i den andra tråden; eftersom 8.1 fortfarande inte löst massor med buggar. Så länge de inte lagar windows 8 så det fungerar i teknik-professionella sammanhang så kommer de fortsätta att förlora marknad. Men de kanske bara vill rikta sig till hemanvändare nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Röstade "dåligt", som jag skrev i den andra tråden; eftersom 8.1 fortfarande inte löst massor med buggar. Så länge de inte lagar windows 8 så det fungerar i teknik-professionella sammanhang så kommer de fortsätta att förlora marknad. Men de kanske bara vill rikta sig till hemanvändare nu?

Fungerar utmärkt i "teknksammanhang" bästa OSet jag kört på laptop / desktop.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Oneone:

Fungerar utmärkt i "teknksammanhang" bästa OSet jag kört på laptop / desktop.

Nope. Alla de buggar som förhindrar oss från att använda det kvarstår i 8.1.

Permalänk
Medlem

När jag uppdatera normalt alltså inte till 8.1 så när datorn startar om så blinkar bara skärmarna efter jag slagit in mitt lösenord.
hände polaren oxå, så då får man återställa så funkar W 8 igen sen samma visa hela tiden. någon som vet. ?
Windows säger oxå att man måste ha en update som heter KB 2871839 finns inte bland installerade inte heller som updates.

Visa signatur

Det är inget fel med att göra misstag när man är "nybörjare", det kan bara bli väldigt dyrt..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon200213:

Du pratar mycket om det där "buggarna" som bara ni verkar uppleva. Men vi får sällan veta några detaljer. När du kommer med detaljer berättar någon här på forumet att de fungerar för dem, märkligt.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av strejf:

Du pratar mycket om det där "buggarna" som bara ni verkar uppleva. Men vi får aldrig veta några detaljer.

Rätt säker på att jag svarat dig personligen med dem. Om inte så har jag iallafall skrivit om dem detaljerat minst två gånger på forumet.

Permalänk
Medlem

Jag må vara ensam, men tycker faktiskt att den nya "startmeny-symbolen" är totalt onödig och mest i vägen. Utöver det stormtrivs jag. Massvis med trevliga små fix!

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Har inte hunnit testa 8,1 men körde 8an förra veckan på jobbet, satan vad förvirrad jag blev "nya gränsnittet" i 8an var det sämsta jag har varit med om, tog bara längre tid att göra mitt jobb.

Permalänk
Avstängd

Klart mycket bättre än win8 iaf!
Provkört det på labbdatorn ett tag nu, o känslan är att det här kan jag tänka mig att byta till

Permalänk
Medlem

Som tidigare nämt.

Öppna upp CMD.
wsreset.exe och öppna upp Store igen.

Och gissa vad ni hittar då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Är det hyper-v som inte fungerar precis som förut eller? jag och kollegorna kör det på jobbet har inga problem alls, kör GEN 2 Hyper-V hostar och allt fungerar klockrent

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

det tar rejält lång tid att ladda ner
hållt på en halvtimme nu och inte kommit halvvägs

hur stor är uppdateringen?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dammskog:

det tar rejält lång tid att ladda ner
hållt på en halvtimme nu och inte kommit halvvägs

hur stor är uppdateringen?

Som tur är visar stapeln hela installationsförfarandet med, så den börjar installera ungefär vid 50%. 64bit nedladdning är 3,6GB.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Precis laddat färdigt och installerat på min Vaio Pro 13. Verkar funka bra.

Enda problemet jag hade var att den ställde om storleken på fönster och ikoner och sånt... så det fick jag ändra tillbaks.

Permalänk
Inaktiv

Detta kanske låter lite konstigt men hur gömmer jag startknappen? Den är mest till besvär nu.

Permalänk
Medlem

man vänjer sig efter en vecka eller snabbare .. man behöver inte använda "metro" så ofta.

Visa signatur

HALLÅ KISSEKATTER!
Skylake i7 6700k, Corsair ven16gb 2133mhz RAM, red dragon 5700 xt 8gb, 500gb x2 Samsung EVO, Fractal design node 304 ,beQuiet pure rock,Fractal design 650W interna, Gigabyte z170 wifi, Win 10

Permalänk
Medlem

Om jag vill köpa win 8.1 till min PC som har win 7 pro installerat just nu. Vilken version av 8.1 köper jag då? OEM är väl bara för nya system eller hur fungerar det?

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klappa:

Detta kanske låter lite konstigt men hur gömmer jag startknappen? Den är mest till besvär nu.

Komiskt... Att de som vill ha startMENYN går nu besvikna är inget nytt.. Men Microsoft nu uppenbarligen även lyckas göra det "andra lägret" besvikna... Wow.

#DetGårBraNu.......

Permalänk
Medlem

Har två problem:

1.) Längst ner till höger står det "Säker start har inte konfigurerats på ett korrekt sätt", och ja jag har angett koden jag fick på mailen.

2.) Sen har jag fått en ikon längst ner till vänster med fyra vita fyrhörningar, de två till vänster är lite mindre än de två till höger. Hur tar man bort den? (Den skickar mig till den där stora helskärmsmenyn, det räcker väl att windowsknappen på tangentbordet gör det?)

Jag är också lite besviken över att Microsoft inte tagit bort "metromenyn" som dyker upp när man vänsterklickar på nätverk längst ner till höger, känns ologiskt att den ska komma upp. Det kommer ju inte upp en metromeny när jag trycker på ljud eller tid?

Sen tycker jag det är extremt äckligt av Microsoft att installera massa appar som jag så flitigt tagit bort i Windows 8.0, nåja dom existerar inte längre, samma sak med genvägen till iexplore.exe som dök upp i aktivitetsfältet efter uppstart. Det faktum att man var tvungen att aktivera UAC för att uppdatera var ju vidrigt också.

Nu är det dags att börja använda det så jag kan hitta lite positiva saker också!

Permalänk
Medlem

Hade lite strul med mina Corsair Vengeance 2000 lurar men går köra dom i 2.0 läge. Lär väl dyka upp nya drivrutiner hyffsat snart men rätt kasst att inte ha det redo till släppet.

Visa signatur

Define R3, GA-Z97X, i5 4690k, 8GB Corsair, GTX780

Permalänk
Visa signatur

Chassi: Define R4, Moderkort: MSI Z77 MPower, Processor: i7 3770k, Grafikkort: MSI 660TI PE, PSU: be Quiet L8 630W, SSD: Intel 335 180 GB, HDD: 1 TB Seagate Barracuda.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jika:

Komiskt... Att de som vill ha startMENYN går nu besvikna är inget nytt.. Men Microsoft nu uppenbarligen även lyckas göra det "andra lägret" besvikna... Wow.

#DetGårBraNu.......

Jag har explorer genvägen precis bredvid och jag gissar att det kommer bli mycket feltryckt. Irritation irritation!

Permalänk
Inaktiv

Nedladdningen är färdig och datorn bootar om... nu har den stått och laddat vid den blå Windows-ikonen i 30 minuter och inget händer?

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Ascor;13984934"]Har två problem:

1.) Längst ner till höger står det "Säker start har inte konfigurerats på ett korrekt sätt", och ja jag har angett koden jag fick på mailen.

hur gick du tillväga för att få koden skickad till dig? (har köpt mitt win8)

mvh
Reine