Ingen kontakt med TP-Link homeplug TL-PA411

Permalänk
Medlem

Ingen kontakt med TP-Link homeplug TL-PA411

Jag har precis köpt detta kit, Tp-link TL-PA411, men jag får ingen åtkomst till nätet. Lampan i mitten på dosan som indikerar nätet genom elledningarna lyser inte och det står bara "oidentifierat nätverk". När jag kör en windows felsökning står det att nätverkskortet får ingen ip adress. Jag har självklart ställt in att nätverkskortet ska erhålla ip adress automatiskt och dhcp är aktiverat i routern.Jag har även installerat Tp-links egna program för just denna homeplug och där dyker inte heller pluggarna upp. Jag har skrivit in rätt nätverksnamn i programmet för pluggarna och även provat att återställa dessa. Min koppling är router->homeplug->via elnät->nästa homeplug->dator.
Några ideér?

Permalänk
Medlem

Du har inte råkat trycka in krypteringsknappen?
Jag har ett fungerande Dlink system hemma, men när jag kom på att jag skulle kryptera systemet så slutade grabbens dator kommunicera med systemet.

Permalänk
Medlem

Du kanske har kopplat dem i rum som ligger på olika faser?

Permalänk
Medlem

Jag har även provat pluggarna i samma rum som går på samma säkring......

Permalänk
Rekordmedlem

Det är inte så att någon firewall strular, har du provat stänga av dem ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag löste det genom att sätta en statisk ip till pluggarna och då fungerade. På nåt konstigt sätt så började deras ip med 269.168.... Vet inte varför.
Jag får ändå lämna tillbaka dom eftersom hastigheten mellan pluggarna pendlade mellan 5kb-1mb överföringshastighet............ Dom sitter mellan 2 olika faser......Kan tyvärr inte ändra på det..:(

Permalänk
Rekordmedlem

Att adressen hamnar på 169... betyder att enheten inte har kontakt med dhcp servern när den står i dhcp läge.
Det finns även fasbryggor som ger full fart mellan alla faser, men det är en sak som ska monteras av elektriker i elcentralen.
http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/natverk/...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.