Permalänk

Renderingsfel

Har ett konstigt problem.

Helt plötsligt idag när jag starta datorn idag och drog igång ett spel så var alla färger typ orangea och det stod att en del rendering kunde vara fel i en konstig text som dök upp på rutan, jag fattar helt 0! Gäller alla spel, en del spel krashar inom dem startar ens. Så inget spel funkar så att säga, något som vet??
Jag kan kolla på videoklipp osv men alla spel bara dör och blir konstiga. Datorn är helt ny och funkade bara helt plötsligt inte, har dock uppdaterat till Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anorrgre:

Har ett konstigt problem.

Helt plötsligt idag när jag starta datorn idag och drog igång ett spel så var alla färger typ orangea och det stod att en del rendering kunde vara fel i en konstig text som dök upp på rutan, jag fattar helt 0! Gäller alla spel, en del spel krashar inom dem startar ens. Så inget spel funkar så att säga, något som vet??
Jag kan kolla på videoklipp osv men alla spel bara dör och blir konstiga. Datorn är helt ny och funkade bara helt plötsligt inte, har dock uppdaterat till Windows 8.1

Har du nvidia så kan 3d blivit aktiverat när du uppdaterade till windows 8.1. Det hände mej. Jag löste det genom att göra en clean install av drivrutinen men det ska räcka med att stänga av 3d i nvidia kontrollpanelen.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Skrivet av Blupparen:

Har du nvidia så kan 3d blivit aktiverat när du uppdaterade till windows 8.1. Det hände mej. Jag löste det genom att göra en clean install av drivrutinen men det ska räcka med att stänga av 3d i nvidia kontrollpanelen.

vad exakt ska man stänga av i 3d inställningarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anorrgre:

vad exakt ska man stänga av i 3d inställningarna?

Inte 3d inställningarna utan stereoskopiskt 3d ska vara avstängt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Skrivet av Blupparen:

Inte 3d inställningarna utan stereoskopiskt 3d ska vara avstängt.

Skickades från m.sweclockers.com

hur kommer man åt dessa? Jag är trött och sur eftersom saker inte funkar så är dålig på att hitta saker jsut nu tror jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anorrgre:

hur kommer man åt dessa? Jag är trött och sur eftersom saker inte funkar så är dålig på att hitta saker jsut nu tror jag.

Eftersom spel dör osv. skulle jag nog föreslå en nyinstallation av grafikkortsdrivrutiner.

Förutsatt att du inte redan gjort det, vet inte riktigt hur Win8 uppgraderingen går till än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anorrgre:

hur kommer man åt dessa? Jag är trött och sur eftersom saker inte funkar så är dålig på att hitta saker jsut nu tror jag.

Nvidia kontrollpanelen, stereoskopisk 3d, ställ in stereoskopisk 3d, klicka ur aktivera stereoskopisk 3d. Eller bara ladda ner nyaste drivrutin och göra en clean install.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D