Windows vill inte starta

Permalänk

Windows vill inte starta

Jag installerade windows på min nya SSD och efter omstart fastnar jag i boot skärmen så står det "Scanning Devices, Please wait.... och sen stod det "No Device!" efter det kommer jag bara till en svart skärm med ett blinkande understreck som bara tuggar på... Hjälp...

Permalänk
Medlem

Kopplade du ur alla andra diskar när du installerade? Har du testat att installera om?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Det va inte mycket info här inte...

Vad är det för SSD?
Vad är det för moderkort?
Har du några andra enheter i? (USB, hårddisk etc)
Windows 7, 8, 8.1?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

Kolla i Bios att SSD identifieras
Se till att du har valt rätt Boot device i Bios

Tror du kan genom att trycka F8 få upp en lista på enheter att boota ifrån

komplementera gärna med dina komponenter

Visa signatur

[Case: Fractal Designe R5] [CPU: Intel Core i7 6700k 4.7ghz] [MB: Asus Z170 Deluxe] [RAM: 16GB DDR4 Corsair Dominator Pro][PSU: Fractal Design 1000W Newton] [GPU: ASUS ROG GeForce GTX 1080 OC] [SSD: Samsung 850 500GB][Monitor: Samsung32D850T, Asus MG279Q] [Keyboard:Logitech G19][Mouse: Xtrfy M3][Headpohnes: Sennheiser HD650]

Permalänk

Det är en Kingston SSDnow v300 120gb, Moderkortet är Asus P8H67, Det blir så när jag inte har den andra hårddisken i... När jag har hårddisken i så bootar jag men i windows startar så crashar det och blir blue screen och loopar så tills jag byter boot drive.

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Det va inte mycket info här inte...

Vad är det för SSD?
Vad är det för moderkort?
Har du några andra enheter i? (USB, hårddisk etc)
Windows 7, 8, 8.1?

Det är en Kingston SSDnow v300 120gb, Moderkortet är Asus P8H67, Det blir så när jag inte har den andra hårddisken i... När jag har hårddisken i så bootar jag men i windows startar så crashar det och blir blue screen och loopar så tills jag byter boot drive.

Permalänk
Skrivet av StarStream:

Kolla i Bios att SSD identifieras
Se till att du har valt rätt Boot device i Bios

Tror du kan genom att trycka F8 få upp en lista på enheter att boota ifrån

komplementera gärna med dina komponenter

Det är en Kingston SSDnow v300 120gb, Moderkortet är Asus P8H67, Det blir så när jag inte har den andra hårddisken i... När jag har hårddisken i så bootar jag men i windows startar så crashar det och blir blue screen och loopar så tills jag byter boot drive.

Permalänk
Skrivet av LemonIllusion:

Kopplade du ur alla andra diskar när du installerade? Har du testat att installera om?

Ja, det är då det blir så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RMGustafsson:

Ja, det är då det blir så.

Installera om windows utan att ha andra hårddiskar inkopplade.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Skrivet av LemonIllusion:

Installera om windows utan att ha andra hårddiskar inkopplade.

Jag har gjort det och det vill fortfarande inte fungera

Permalänk
Medlem

Har du valt ACHI i bios innan installation av windows??

Visa signatur

Fractal Torrent | Intel Core i9-11900KF | G.Skill Trident Z Neo 3600Mhz | Asus ROG Maximus Hero XIII | Asus RTX 3080 STRIX | Corsair AX1200i |Samsung 970 EVO M.2 250gb | Asus ROG Swift PG267Q