stream app som stödjer hd

Permalänk

stream app som stödjer hd

Hej alla glada jag söker en lösning på att kunna ladda ner filmer serier direkt i mobilen (samsung s4)
och sedan skicka de via mobilen o nätverket till xtreamern ( gärna tips på bättre mediaspelare med)
Där jag vill kunna streama 720p i varje fall h264 filer.
Använder idag iMediashare. Som inte stödjer högupplöst. Skulle vilja ha så jag kan se högupplösta filer från mobilen plus undertext streamat till tvn.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Plex.

Kör Plex Media Server på valfri Windows/OSX/Linux-server eller NAS och dela ut alla dina filmer (HD, 3D, XVID, you name it).
Använd sen webbläsare och surfa till mediaservern eller använda app i mobilen (Android eller iOS) eller datorn (Windows, OSX) för att streama dina filmer. Antingen låter du servern transkoda och skicka ut bilden, eller låter du servern skicka ut rådatan och låter klienten transkoda.

Kostar 0 kronor.
Du kan dock köpa till PlexPass för att få möjlighet att synka dina filmer till klienterna för att kunna titta offline.

http://plexapp.com/

Permalänk

Hej tack för svar har hört tals om den, dock så innebär det att jag måste ladda ner direkt till nasen jag har har D-link dns 323 som inte stödjer magnetlink torrents om det heter så. Vilket innebär att jag måste ha datorn igång för att kunna ladda ner till nasen vilket jag inte vill. Finns det något sätt jag kan ladda ner till nasen från mobilen hade jag gärna tagit del av den informationen hade löst mitt problem