xp1700+ ( JIUCB stepping ) = Mycket nöjd!!

Permalänk
Medlem

Vicmeister det är den bästa tbred A steppingen typ

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoBu
XP 2100 T-bredB (989kr)
XP 1700 T-bredB (790kr)
Vilken har bäst klockningsmöjligheter, prisvärdast?

Nya T-Bred B 2100+ är rätt extrema, XP2100 AIUHB 0250 presterar ca. 2200 Mhz om man har otur, och uppemot 2500Mhz om man får ett bra chip, I standardspänning.

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?s=&threadi...

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spyder
Vicmeister det är den bästa tbred A steppingen typ

aa tror det kom nyss på att det var en t-bred a

Visa signatur

((::In Trance We Trust::))
E6600 7900GTO

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoBu
XP 2100 T-bredB (989kr)
XP 1700 T-bredB (790kr)
Vilken har bäst klockningsmöjligheter, prisvärdast?

XP 1700+ _om_ du hittar med bra steppning

Visa signatur

((::In Trance We Trust::))
E6600 7900GTO

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vicmeister

XP 1700+ _om_ du hittar med bra steppning

Nej, det är inte så, läs mitt tidigare svar. XP2100+ T-Bred B 0302 eller sena 02 klockar hur mycket som helst.

XP2100 går att få till ca. 2400 Mhz med luftkylning och låg spänning.

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk
Medlem

Här är också en bra tråd om tbred 2100+. Skulle lätt köpa en sådan istället för en 1700+.

http://forum.oc-forums.com/vb/showthread.php?s=&threadid=1607...

Helt ok!

Edit: Skulle nog köpa en sådan före en 2400+ tom. Prisvärdare cpu har väl aldrig funnits?

Visa signatur

[size="1"]P4 1.8A@2.52 | ASUS P4B533-E | 512 MB Corsair XMS3500 | POV Ti4200 XP@310/710 | Lite-On 40x@48x[/size]

Permalänk
Medlem

Var finns tbredB 2100+ att köpa?

Visa signatur

Idag kom Athlon64

Permalänk
Hedersmedlem

I tråden jag postade finns några länkar till ställen som säljer, i utlandet dock.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har lite funderingar kring den här frågan.

Jag har idag en XP 2200+ (1800mhz oklockad) med en Volcano9 kylare.
Den går fint och stabilt, men jag måste köra kylarfläkten högt när jag spelar, och tempen går ändå upp emot 70 grader (Mobotempen är runt 25-30 grader efter ett tags spelande) när jag spelar.
Artic Silver 3 har bara hjälpt att sänka någon grad eller två, så därför är jag lite kluven över min kombination.

Ska jag skaffa ny kylare, eller ska jag skaffa en XP 1700+ och klocka den?
Om jag skaffar en 1700+ med rätt stepping, hur ska jag då klocka den?
Jag har ett EPoX EP-8K3A+, vad jag har hört så är det ganska klockningsvänligt.

Jo det stämmer, jag har aldrig pysslat med sånt här förut (min gamla burk var en 200mhz MMX med voodoo2 =P)
Seriösa råd, tack!

Permalänk
Medlem

Fan nu blev jag nästan lite sur... min 2100+ gör bara 2230 stabilt med 1,8 vcore =( har AIUHB 0250

Permalänk
Hedersmedlem

lighisse: Ojdå, det var lite lågt, har du testat att boosta VCore lite mer? 1.9V borde inte vara farligt med ok kylning.

Grimwall: Hur hög Idle-temp har du på processorn?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

men vill inte köra med hög vcore bättre med lägre... e ju ok med 500mhz OC, har ju inte så jätte bra kylning artic colling copper blabla.. ligger i 40-42 idle å 50 full load.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lighisse
men vill inte köra med hög vcore bättre med lägre... e ju ok med 500mhz OC, har ju inte så jätte bra kylning artic colling copper blabla.. ligger i 40-42 idle å 50 full load.

lighisse, var är den köpt? måste missat det om du skrivit det

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Permalänk

xp2100

Citat:

Köpte min på http://www.mycom.se/

Det står inte så mycket info på mycom.se hemsidan om processorerna. Chansade du bara att det var en t-bred B, eller förstod personalen vad du menade när du började prata om tbred B o steppings? Blir ju lite sugen på att gå dit o handla en...

Visa signatur

-- ASUS-SLI32 -- X2 3800+@2450mhz, Zalman Cu7700, 7800GT, 2xRaptor, 2xSamsung250, Waveterminal 192L.

Permalänk
Medlem

Jag stack dit bor ju precis vid sthlm... å de såg att det var t-bred så lite innanför pannbenet har det ju men skickade nå mail innan å fråga lite om sånt men de kunde inte säga vilken stepping å så kanske bara va lata

Permalänk
Citat:

Jag stack dit bor ju precis vid sthlm... å de såg att det var t-bred så lite innanför pannbenet har det ju men skickade nå mail innan å fråga lite om sånt men de kunde inte säga vilken stepping å så kanske bara va lata

Ok, Jag bor i Sthlm också, har varit handlat där förut. Låg de krångligt inpackade eller fick du kolla på processorkärnan innan du köpte den, för det är väl bara där man ser vad det är för stepping?

Visa signatur

-- ASUS-SLI32 -- X2 3800+@2450mhz, Zalman Cu7700, 7800GT, 2xRaptor, 2xSamsung250, Waveterminal 192L.

Permalänk
Medlem

De har ju sin lilla box de ligger i men innan man köper så kollar man ju så klart på kärnan... man måste ju se att det rätt CPU man köper så man inte får en 1900+ istället tex..

Permalänk
Medlem

Bah måste ni skriva om alla roliga prollar Amd släpper? Man blir ju sugen på ny prolle varje dag. Särskilt 2100+ tbred. Har bara varit uppe i 1975MHz med min 1700+ Tbred A. Och det var med 1,92vcore.

Permalänk
Hedersmedlem

2100+ AIUHB beställd, ska hämta den imorrn... borde göra en del.. kan ju kräma på en del spänning

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Citat:

Helt säker på att det är t-bred B och inte A? Låter ganska lite om man kollar vad dom kör sina borta på xtremesystem's forum...

Permalänk
Medlem

CCWarlock

var fick du tag p den?

mvh erik

Permalänk
Medlem

Från overclockers forum:

"AIUHB week 48
running 2410mhz ROCK stable for a week now.

1.725V

18X133fsb"

Kyld med vulcano 7...

Vill man ha en sån eller? *dregel*

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loco 1
CCWarlock

var fick du tag p den?

mvh erik

www.tetaco.se också en lokal affär

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Sen att morphling1 kör sin 1700+ JIUHB i 2600 stabilt med vanlig vattenkylning och 2800 i benchmarks med kylt vatten gör ju inte saken sämre

Permalänk
Medlem

Vill ha den processorn! (JIUHB)

Ska bli roligt å se hur högt min cpu kan komma. Det känns lovande när jag kör nu i 1.65 Vcore och 200*10 ))

Har köpt ett värmepaket från en Saab9000. Sen har jag mailat Cathar angående hans nästa vattenblock som ska vara gjort för peltier. (172watt) dock. men det får duga. Sen att man får ett pc3700 EL DDR minne från OCZ skadar ju inte heller ))

*längtar*

Permalänk
Medlem

Jag har en xp1800+ o är väldigt sugen på att klocka den men kan inte speciellt mycket är det någon här inne som kan mycket som kan hjälpa mig ?

Permalänk
Medlem

CCWarlock, Ok, tack!

mvh erik

Permalänk
Medlem

En liten fråga om XP 1700+. Är alla upplåsta eller är det någon som har fått en låst rackare? Jag beställde en igår och orkar inte pilla med sånt

Permalänk
Medlem

Är det nån som sett en xp2100+ som AIUCB? tänkte bar för att jag har bara sett GB och HB. Ifall jag beställer en sådan från affären CCWarlock tipsade om så vill jag ju inte ha någon CB eller GB, bara HB! Vågar jag chansa?

mvh erik