Permalänk
Medlem

MultiMonitors!

Tjena.

Jag skriver här för att jag har ett litet problem. Jag har hört att man ska kunna koppla in en extra skärm till datorn om man bara har ett extra pci-grafikkort och en pci-slot ledig. Så det var vad jag gjorde. Kopplade in mitt ati rage 2 i en pci-slot och anslöt en 17"-skärm till det.

Sen när jag startade datorn och kom in i windows så hittade den kortet och installerade det. men sen när jag gick in i enhetshanteraren så stod det såhär: "This device cannot start. (Code 10)"

Nån som vet vad som kan vara fel? :/

Jag använder Windows XP Professional btw.

Visa signatur

Zax
Nikon D90 | Nikkor AF-S 35/1.8 | Tamron AF SP 17-50/2.8 | Sigma HSM 50-150/2.8 II | Nikkor 55/1.2 | Nikkor 43-86/3.5
flickr | 5∞px

Permalänk
Medlem

vissa pci GFX kort funkar inte tillsammans med AGP kort.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

I BIOS:et på moderkortet brukar det finnas en inställning att välja om AGP eller PCI kortet initieras först. Sätt detta till PCI så funkar det nog bättre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fogel70
I BIOS:et på moderkortet brukar det finnas en inställning att välja om AGP eller PCI kortet initieras först. Sätt detta till PCI så funkar det nog bättre.

Tack! Nu funkar det. Det jobbiga är bara att TV-out inte funkar nu, utan man måste in i bios och ändra tillbaka när man ska använda tv-out :/

Men men, sånt är livet. Nu funkar det iaf

Visa signatur

Zax
Nikon D90 | Nikkor AF-S 35/1.8 | Tamron AF SP 17-50/2.8 | Sigma HSM 50-150/2.8 II | Nikkor 55/1.2 | Nikkor 43-86/3.5
flickr | 5∞px