Permalänk
Medlem

Poängen med V7 clienten?

Ja, vad är egentligen poängen med V7 klienten?

Senast jag använde den så höll den på och envisades med att öppna ett webbinterface som man kunde styra klienten ifrån, men varför i hela friden skulle jag villja göra det? Speciellt om jag kör med GPU-folding som får webbläsare och liknande att hacka/lagga otroligt mycket.

Har dom fixat detta än, eller är det bara att stanna på V6 tills vidare?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Det är lite skumt, men du kan ju fortfarande öppna "Advanced control" genom att högerklicka på ikonen...

Jag fattar det som att foldingen är skiljt från gui:t mer än tidigare, att clienten ligger i bakgrunden?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Accipiter46:

Det är lite skumt, men du kan ju fortfarande öppna "Advanced control" genom att högerklicka på ikonen...

Jag fattar det som att foldingen är skiljt från gui:t mer än tidigare, att clienten ligger i bakgrunden?

Jo det är konstigt. Advanced Control gör exakt samma sak som webbsidan, fast mindre bloatat och mycket snabbare... Irriterande är det då webbläsaren flyger upp i ansiktet varenda gång man startar F@H klienten.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Håller med webinterfacet är helt värdelöst.. det du ska göra som föregående skriver, använd dig av Advanced controller, den är helt okej!

Permalänk
Medlem
Skrivet av atego:

Håller med webinterfacet är helt värdelöst.. det du ska göra som föregående skriver, använd dig av Advanced controller, den är helt okej!

Går det att stänga av webinterfacet, så att den slutar flyga upp i ansiktet på mig varenda gång?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Går det att stänga av webinterfacet, så att den slutar flyga upp i ansiktet på mig varenda gång?

Det vet jag inte jag har min dator på 24/7 så jag får aldrig upp web interfacet.

Och de gånger jag startar om datorn så har jag autostart på Folding@Home som de heter i autostartmappen och progarmmet i sig heter FAHClient.exe.

Har jag det så, så startat clienten och även trådarna i bakgrunden när jag startar datorn, och jag får aldrig upp webinterfacet.

Vet inte riktigt hur du har lyckats med det

Permalänk
Medlem
Skrivet av atego:

Det vet jag inte jag har min dator på 24/7 så jag får aldrig upp web interfacet.

Och de gånger jag startar om datorn så har jag autostart på Folding@Home som de heter i autostartmappen och progarmmet i sig heter FAHClient.exe.

Har jag det så, så startat clienten och även trådarna i bakgrunden när jag startar datorn, och jag får aldrig upp webinterfacet.

Vet inte riktigt hur du har lyckats med det

Ja, det vart helt enkelt så det var den gången jag provade V7 klienten. Datorn stänger jag av varje gång jag går och lägger mig och startas vissa dagar om flera gånger under dagens gång. Därav blir det irriterande.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Configure - Expert - markera webinterfaceraden och remove.
Du måste även göra det i autostartmappen på filen.

Visa signatur

Spel: Corsair 280X - X570i - R9-3900x - 16GB@3200Mhz - 240GB + 1TB NVME - R5700XT
FilServer: FD Node 804 - X570M - R3-3200G - 16GB@3200Mhz # Nvidia Shield 16GB v2 # Sony XZ2 Compact # Toshiba Encore WT8