Battlefield 4 har "slutat att fungera"

Permalänk
Medlem

Battlefield 4 har "slutat att fungera"

har kört BF4 i princip felfritt sen releasen, men nu plötsligt då EA hade sin "service" av alla servrar mellan 10-11 CET så krascha BF4 totalt.

Varenda gång jag försöker starta så så fort BF4 skall starta kraschar det o äsger att de slutar att fungera.

Komponenterna är
Gigabyte z87x-oc
Saphire Raden HD 7970 Vapor-x 2st Crossfire
SSD samsung 256 GBG
Vengeance Ram 2x4 GIG
Intel i5 4670k
Windows 7 ultimate

Rubrik smått korrigerad.
Permalänk
Medlem

kommer inte ens in i kampanjen och EA support e (ursäkta uttrycket) fi***r som inte hjälper en något alls...

Gör iof de de säger men de hjälper inte...

jag har:
Installerat om en gång via skivorna.
Uppdaterat det (eller sökt) flera ggr.
Reparerat det (utan fel) flera ggr
Reparerat vcredit flera ggr (inga fel)

Laddar nu ner det, EA mena att detta skulle kanske ge en "riktigare" version av det.

Kunde bara spela spelet tills 10:00 idag... sen sket de sig och är helt sönder...

Någon som har några idéer?

Permalänk
Medlem

Det är kanske låter helt retarded, men jag hade liknande problem och löste genom att bara starta origin som administratör. Antar att du provat detta, men nu får jag endast krasch när servrarna går ner. Kör liknande specs som du

Permalänk

Du är lång ifrån ensam! http://answers.ea.com/t5/Battlefield-4/Battlefield-4-keeps-cr...
Även jag har problem med att spelet hänger sig, krashar, loopar och blir ofta disconnectad.

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerox92:

Det är kanske låter helt retarded, men jag hade liknande problem och löste genom att bara starta origin som administratör. Antar att du provat detta, men nu får jag endast krasch när servrarna går ner. Kör liknande specs som du

Skall testa detta, ställt in de nu men har 2 timmar kvar på nerladdningen av den som EA bad mig göra -_-
Så får vi se hur det går

Skrivet av fieskmask:

Du är lång ifrån ensam! http://answers.ea.com/t5/Battlefield-4/Battlefield-4-keeps-cr...
Även jag har problem med att spelet hänger sig, krashar, loopar och blir ofta disconnectad.

Jo fast jag kan inte ens starta singelkampanjen, går inte att starta spelet alls. Från att ha spelat det sen release så kan jag inte ens öppna singel kampanjen...
de krascha me servrar o disconnecta o allt sånt me, de var inte stabilt, men kan inte ens starta skiten....

Permalänk
Skrivet av VV00d13:

Jo fast jag kan inte ens starta singelkampanjen, går inte att starta spelet alls. Från att ha spelat det sen release så kan jag inte ens öppna singel kampanjen...
de krascha me servrar o disconnecta o allt sånt me, de var inte stabilt, men kan inte ens starta skiten....

Uppdaterat DX som ligger i Origin games mappen?
Hade också problem innan men uppdaterade det och det funka efter.
Men allt det andra ska fixas i en patch som förhoppningsvis kommer väldigt snart.

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av fieskmask:

Uppdaterat DX som ligger i Origin games mappen?
Hade också problem innan men uppdaterade det och det funka efter.
Men allt det andra ska fixas i en patch som förhoppningsvis kommer väldigt snart.

Vart ligger denna exakt?
Letar runt lite men missar den antagligen

Permalänk
Medlem

Har ni missat helt att de annonserat att de skulle ta ner Battlefield 4 för underhåll från och med klockan 10:00 idag? Det var ju en rejäl banner i battlelog gällande detta. Underhåll brukar ju ta några timmar innan servrar och dylikt är uppe igen.

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-F, AMD Ryzen 9 5900X, ASUS GTX 1080 Ti Strix Gaming OC, 32GB G.Skill Trident Z Neo CL16 3600MHz, Arctic Freezer II 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Enthoo Evolv X, 2x Samsung 970 EVO Plus 1TB, Seagate Firecuda 2TB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS ROG Crosshair VI Hero, AMD Ryzen 9 3900X, ASUS RTX 2060 Dual OC, 16GB G.Skill Flare X CL14 3200 MHz @3200 MHz, Arctic Freezer 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Eclipse P400S Glass, Samsung 960 Pro 512GB, Samsung 850 Pro 512GB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS Maximus V GENE, Intel i7 3770K @ 4,6 GHz (1.190 V), EVGA GTX 670 FTW SLi, 8GB G.Skill TridentX CL10 2400 MHz, Samsung 850 Pro 512GB, Samsung 840 Pro 256GB, Corsair Hydro H100i, Corsair AX860i, Fractal Design Define R4W, ASUS PG278Q

Permalänk
Medlem

Inget ovanligt, det är bara Battlefield vid release

Visa signatur

Sju lik i en låda, alla hade klåda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeyPakt:

Har ni missat helt att de annonserat att de skulle ta ner Battlefield 4 för underhåll från och med klockan 10:00 idag? Det var ju en rejäl banner i battlelog gällande detta. Underhåll brukar ju ta några timmar innan servrar och dylikt är uppe igen.

Nope missa inte det, (sa ju mellan 10-11 CET)
Men efter det så kvaddades mitt BF4 totalt.
jag kan ju inte starta i singleplayer mode ens

Permalänk
Medlem

Battlefield 4 crash

Tjena Sweclockers! är ny här så blir mitt första inlägg. vet inte om jag lägger upp det i rätt spalt, får ursäkta isåfall.
Jag har nämligen ett väldigt jobbigt och störande problem som jag även haft sedan tiden med BF3.
Jag kan starta och spela Battlefield 4 i omgångar men efter kanske en 20 minuters spel eller en timme så hänger sig hela spelet och jag blir tvungen att starta om datorn. Ibland har jag fått ett meddelande där det står att "Grafikkortets enhetsdrivrutiner har slutat fungera korrekt och har avslutats" Jag hade även detta problem med Battlefield 3 och det är skitstörande då jag inte alls kan spela spelet i stort sett då jag måste starta om datorn med jämna mellanrum pga freeze. Är det någon som haft samma problem som jag tidigare? jag själv tror det har att göra med mitt grafikkort men kan inte hitta problemet..
Jag har de senaste drivrutinerna för grafikkortet.

Systemtillverkare: Gigabyte
Grafikkort: Geforce GTX 560 Ti

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Uppdaterat BF4 via origin (eller laddat ner hela skiten) kraschar fortfarande vid start...
Kan inte köra nått...
kör det i admin

Permalänk
Medlem

Disabla din crossfire? Rapporter om att Crossfire inte fungerar som det ska och att folk får bättre fps utan det. Ärligt talat vette fan vad problemet kan vara, BF4's release har inte varit smärtfri, väldigt många som rapporterar många olika problem, dock har jag endast stött på ett enstaka

Edit: Ser du att spelet laddar? Dvs att ikonen kommer upp? Eller kraschar det innan det?. Om det står att BF4 kraschar i battlelog och inte i själva spelet, prova då att starta det med Internet Explorer event firefox. Chrome verkar har problem med det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerox92:

Disabla din crossfire? Rapporter om att Crossfire inte fungerar som det ska och att folk får bättre fps utan det. Ärligt talat vette fan vad problemet kan vara, BF4's release har inte varit smärtfri, väldigt många som rapporterar många olika problem, dock har jag endast stött på ett enstaka

Edit: Ser du att spelet laddar? Dvs att ikonen kommer upp? Eller kraschar det innan det?. Om det står att BF4 kraschar i battlelog och inte i själva spelet, prova då att starta det med Internet Explorer event firefox. Chrome verkar har problem med det

Skall testa webbläsare för ikonen kommer iof men på millisekunden kraschar det....

Har inaktiverat cross

Resultat: kraschar från explorer me

Permalänk
Medlem

Fan asså, skicka ett PM till mig med ditt skypenamn så kan snacka och se om vi kan lösa det. Är på jobbet atm så är hemma vid 21:30

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerox92:

Fan asså, skicka ett PM till mig med ditt skypenamn så kan snacka och se om vi kan lösa det. Är på jobbet atm så är hemma vid 21:30

Jag avvaktar lite för stunden, på msinfo32 hitta dom en korrupt fil så dom skicka rapporten till en expert på EA.
Ser om dom löser det imorgon, annars får du ett pm efter det så ser vi va vi kan göra, har tyvärr inte tid just ikväll ändå ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av VV00d13:

Jag avvaktar lite för stunden, på msinfo32 hitta dom en korrupt fil så dom skicka rapporten till en expert på EA.
Ser om dom löser det imorgon, annars får du ett pm efter det så ser vi va vi kan göra, har tyvärr inte tid just ikväll ändå ^^

Alright, hoppas det löser sig!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av VV00d13:

Vart ligger denna exakt?
Letar runt lite men missar den antagligen

C:\Program Files (x86)\Origin Games\Battlefield 4\__Installer\directx\redist\DXSETUP.exe
C eller D eller vart du har installerat det någonstans

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

För mig som hade en massa kraschar innan, har nu allt löst sig!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Ingen skillnad för mig, dvs krasch en gång i halvtimmen ungefär.

Permalänk
Medlem

Körde 4-5 matcher igår utan krasher eller frysningar, yay!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Frux:

Ingen skillnad för mig, dvs krasch en gång i halvtimmen ungefär.

samma för mig! mitt hänger sig med ljudloop, bara ctrl, alt del som funkar för att komma ur det.

Visa signatur

i5 2500K, coolit alc, Gigabyte Z68X-UD3P, cougar 700w, 8gig kingston hyper x 1600mhz, OCZ vertex3 240gb, intel x25 g2 80gb, MSI Lightning 770gtx, w7, LG Flatron W2363D, QPad 5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felparkerad:

Inget ovanligt, det är bara Battlefield vid release

njae..dom brukar ha lite buggar ibörjan... men det här är ju helt sjukt trasigt spel..bf3 så krånglade origin i början..första två dagarna typ..sen var det bara o lira..bf4..krascher, ljud som saknas mm fortfarande en vecka in i spelet.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Den där patchen de hade igår hjälpte ingenting med DC, sounddissapear, osynliga rpg skott etc. Förbannat störande o ha massa exp och poäng i slutet av ett spel sedan DCa och förlora allt. Ger dem en vecka till att klura ut Åtminstone DCande annars slutar jag och väntar ett år tills de löst skiten på riktigt. Enda problemet med det är att Bf5 kommer ut exakt då så då blir det samma skit igen.

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk

Jag provade att slå av Origins cloud management, och då slutade spelet att krasha för mig. Ni kan ju prova om det funkar för er, det funka iaf för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeadlyShockwave:

Jag provade att slå av Origins cloud management, och då slutade spelet att krasha för mig. Ni kan ju prova om det funkar för er, det funka iaf för mig.

Skrivet av Mordrana:

Den där patchen de hade igår hjälpte ingenting med DC, sounddissapear, osynliga rpg skott etc. Förbannat störande o ha massa exp och poäng i slutet av ett spel sedan DCa och förlora allt. Ger dem en vecka till att klura ut Åtminstone DCande annars slutar jag och väntar ett år tills de löst skiten på riktigt. Enda problemet med det är att Bf5 kommer ut exakt då så då blir det samma skit igen.

Skrivet av Andyah:

njae..dom brukar ha lite buggar ibörjan... men det här är ju helt sjukt trasigt spel..bf3 så krånglade origin i början..första två dagarna typ..sen var det bara o lira..bf4..krascher, ljud som saknas mm fortfarande en vecka in i spelet.

Skrivet av bjornensover:

samma för mig! mitt hänger sig med ljudloop, bara ctrl, alt del som funkar för att komma ur det.

Skrivet av Mocka:

Körde 4-5 matcher igår utan krasher eller frysningar, yay!

Skrivet av Frux:

Ingen skillnad för mig, dvs krasch en gång i halvtimmen ungefär.

Skrivet av Cenorida:

För mig som hade en massa kraschar innan, har nu allt löst sig!

Asså killar, inget av detta är problemet här, eller har me forumtråden att göra.
För stunden väntar jag på svar från EA.

Problemet är inte att spelet fryser, kraschar eller tappar ljud mid game.

Jag kan inte ens starta spelet alls, inte multiplayer, inte singleplayer inget.
Jo jag kommer in i battleloggen thats about it.

Eftersom jag väntar på svar, elelr seriösa förslag, e de rätt segt att scrolla igenom massa inlägg om annat.
sry om jag låter bitter, men jag har satt på att jag får mail vid svar, o man blir typ lite glad när man får ett, och så har folk börjat sitt egna småpratande, inte vad jag väntat mig xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av fieskmask:

C:\Program Files (x86)\Origin Games\Battlefield 4\__Installer\directx\redist\DXSETUP.exe
C eller D eller vart du har installerat det någonstans

Testade detta, funka inte men tack för tipset

Permalänk
Skrivet av VV00d13:

Testade detta, funka inte men tack för tipset

Ack va tråkigt, löste mitt problem, har "bara" problem med crasher och disconnections nu.
Men vi får antagligen vänta på en patch för att lösa diverse problem.

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av VV00d13:

Asså killar, inget av detta är problemet här, eller har me forumtråden att göra.
För stunden väntar jag på svar från EA.

Problemet är inte att spelet fryser, kraschar eller tappar ljud mid game.

Jag kan inte ens starta spelet alls, inte multiplayer, inte singleplayer inget.
Jo jag kommer in i battleloggen thats about it.

Eftersom jag väntar på svar, elelr seriösa förslag, e de rätt segt att scrolla igenom massa inlägg om annat.
sry om jag låter bitter, men jag har satt på att jag får mail vid svar, o man blir typ lite glad när man får ett, och så har folk börjat sitt egna småpratande, inte vad jag väntat mig xD

Vet inte varför jag skrev här från första början, tror jag blandade ihop det med en annan tråd. Morgontrött du vet

Tänkte föreslå något och det är att du kikar i Windows Event log. Kontrollpanelen -> System -> Administration -> (minns inte namnet och jobbwindows är engelskt). Där skall du kunna se alla fel som händer i Windows. Någonstans bland Applikations Hängning eller Krasch eller något sådant så borde du se bf4.exe. Om det är något annat i datorn som påverkade kraschen så skall det nämligen stå där och då kanske vi kan komma på vad det är och göra något åt det (eftersom det inte verkar vara själva spelet).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Jag har varit med om samma skit
Vill att ea skrottar sitt orgin och låta steam ta över.

Visa signatur

Intel core i7 4770k 4.4ghz|Msi 780 Lightning bios (skyn3t)|Msi Mpower Z87|16Gb,kingston hyperX predator,2400 MhZ| windows 8.1 Pro|H100 crosshair|Cooler Master HAF X|Antec High Current Gamer 900W 80+Bronze|smartPhone Lg g2 32Gb
Headset| logitech g430