Tävla och vinn Asus ROG Tytan G30

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheGutt:

Med "helt från scratch" menar dem att man inte får ha effekter från nätet osv?....

Du får bara ha med saker du själv har gjort (förutom logotyperna såklart). Om du följer en tutorial på nätet om hur man gör en effekt så är det okej.

Visa signatur

Dator 1#
3930k \|/ gtx970 \|/ Corsair 64gb @1866mhz \|/ Asus Sabertooth x79 \|/
2st Samsung 840pro 256gb @ Raid0 | 4st Samsung F1 640gb @ Raid 0 | 2tb + 1tb seagate
Skärmar
Catleap 2B 27" 1440p \|/ Qnix 27" 1440p \|/ Benq XL2410T

Permalänk

Vetifan hur man lägger upp bilden i kommentars fältet :S. Kör på gyazo istället. Satt och ritade lite i photoshop. Inte så bra på det men det är något i alla fall :D. Jag presenterar ROG GvR (Green vs Red)

http://gyazo.com/ba8efe8bcdeb3d3509a85a2ab62c9eb2

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag:

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R3 | Moderkort: MSI Z170A GAMING M7 | CPU: Intel Core i7 6700k | RAM: Corsair 8GB DDR4 VENGEANCE LP Grafikkort: MSI GTX 1080 GAMING X |PSU: Be Quiet: KRAFT 600W | SSD: Kingston 60GB | HDD WD 500GB
Kylning: CPU: Corsair H75 | Chassi: 3x 140MM Noctua, 2x 120mm Noctua |

Permalänk
Medlem

Mitt Bidrag. Gör nog något till sedan med rött och svart färgtema.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zYnthethicz:

snyggt jobbat, lite crysis inspirerande!

Visa signatur

13900k - GTX 4090 STRIX - 7600Mhz T-Force DDR5 - ASUS Z790 APEX - ASUS ROG Strix Helios - ASUS ROG THOR 1200 - Asus PG279QM 27" 240hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av tal666:

Eftersom detta är ännu en Tävling för Semi pro's.
Får jag lov att önska den kommande vinnaren till sitt pris.

( även jag vet att det finns väldigt många duktiga "whatever" eftersom många tävlingar riktar sig till en massa, få.... (experter))
och nej, det är inte skrivet i bitterhet eller vrede, detta är enbart ett sakligt konstaterande.

Grattis............
Thomas.

p.s. Jag har i många många år stöttat, älskat och påhejat Sweclockers för deras idoga Arbete, där Tävlingar enbart är en liten del av
deras arbete... Men som talanglös gubbe, har jag ingen chans i dessa tävlingar där du måste producera saker i program som jag inte
ens känner till namnen på eller vet hur de fungerar... Och då blir det lite trist, när tävling efter tävling byter skepnad och du då måste
vara antingen: CaD Cam geni, 3D- expert bild/film-Producent, ingenjör, animatör, etc. mm. för att kunna vinna...

Av SweClocker 270.000 Läsare så är 80% experter på diverse saker i 1-5% grad. vissa.. är överlappande och säkert 50% älskar datorer och kanske lika
många andra tekniska saker, gemensamt är att vi läser och besöker Sweclockers ofta. men när tävlingar kanske är riktade till 10% av
dessa så är det lite irriterande... speciellt, som sagt om man är som jag, en talanglös gubbe,
som enbart bygger min egen dator, vid behov. (okej, har väl plockat ihop morsan och farsan, också... men mer är det inte..)

Därav, denna kommentar... en liten anekdot och kommentar, that's it. så de som nu skall försvara eller kasta skit,"have fun.." inte till er detta är riktat.

d.s.

Jag skriver verkligen inte detta för att kasta skit Thomas. Detta är enbart min synvinkel på det hela.

Tävlingen är inte lätt, om man inte är insatt i redigeringsprogram.
Men faktum är att det är inte så svårt att "lära" sig. Det finns så många Tutorials angående bildbehandling så man drunknar nästan.
Vad du än fasnar på, så finns det en Tutorial som visar hur du skall göra. Och det är enkla "steg för steg" & Klick för klick, lite som "följa John" om du fattar vad jag menar.

Visst finns här många duktiga som kan allt flytande, men! Merparten är självlärda och söker på en Tutorial när dom inte vet hur dom skall gå vidare.

Du har en hel månad på dig!

Sen om du vill lära dig, ta dig tiden, är ju helt upp till dig.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle360:

Frågan är om man får använda fonter? " inte tillåtet att "låna" bilder eller andra element" hoppas att man får använda fonter och royalty befriade bilder och "element"

så länge du gör en bild i 3840 × 2160 ska de gå

Fonter är ju garanterat tillåtet, men element och royalty befriande bilder tror jag nog ej får användas

Permalänk
Medlem
Skrivet av zYnthethicz:

Kretsen hittade jag på nätet ja, men jag var osäker om den bröt mot reglerna, jag kan ta ner den ifall den bryter mot reglerna?

Ja, det var en snygt bild men du får inte använda färdiga bilder från internet :/ men du har ju 1 månad på dig att göra en krets själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av IDX:

Mitt bidrag, gjord i Cinema 4D och Photoshop. Lite blast from the past känsla på denna, då originalet (Cinema 4D filen) är från 2006, men tyckte den passade ganska bra in här. Så fixa till den lite, men upp till er om den duger!

http://i.imgur.com/PhmAPRs.jpg

Lägger till link för 1920*1080 bild för de som vill ha bilden som bakgrund.
http://i.imgur.com/PhmAPRs.jpg

helt klart vinnare

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordrana:

helt klart vinnare

Helt klart en vinnarbild att räkna med.

Men min egen erfarenhet av dessa "bildtävlingar" är att vinnaren är oftast dom, som kommer in i leken efter "halvtid"

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordrana:

helt klart vinnare

Det är ett tag kvar och det finns många duktiga grafiker/ad i vårt land, så vi får väl se. Man tack för komplimangen

Permalänk
Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk

Gör en cleanare variant av min GvR då den såg lite halvtaskig ut. Eftersom jag lade ner så mycket tid på att måla det i photoshop kan jag lika gärna använda den i något lite mera cleant http://gyazo.com/540e562c273cabb541f516aedfb4f83c

Permalänk
Skrivet av tal666:

Eftersom detta är ännu en Tävling för Semi pro's.
Får jag lov att önska den kommande vinnaren till sitt pris.

( även jag vet att det finns väldigt många duktiga "whatever" eftersom många tävlingar riktar sig till en massa, få.... (experter))
och nej, det är inte skrivet i bitterhet eller vrede, detta är enbart ett sakligt konstaterande.

Grattis............
Thomas.

p.s. Jag har i många många år stöttat, älskat och påhejat Sweclockers för deras idoga Arbete, där Tävlingar enbart är en liten del av
deras arbete... Men som talanglös gubbe, har jag ingen chans i dessa tävlingar där du måste producera saker i program som jag inte
ens känner till namnen på eller vet hur de fungerar... Och då blir det lite trist, när tävling efter tävling byter skepnad och du då måste
vara antingen: CaD Cam geni, 3D- expert bild/film-Producent, ingenjör, animatör, etc. mm. för att kunna vinna...

Av SweClocker 270.000 Läsare så är 80% experter på diverse saker i 1-5% grad. vissa.. är överlappande och säkert 50% älskar datorer och kanske lika
många andra tekniska saker, gemensamt är att vi läser och besöker Sweclockers ofta. men när tävlingar kanske är riktade till 10% av
dessa så är det lite irriterande... speciellt, som sagt om man är som jag, en talanglös gubbe,
som enbart bygger min egen dator, vid behov. (okej, har väl plockat ihop morsan och farsan, också... men mer är det inte..)

Därav, denna kommentar... en liten anekdot och kommentar, that's it. så de som nu skall försvara eller kasta skit,"have fun.." inte till er detta är riktat.

d.s.

Blir alltid lika trött på alla dessa kommentarer om att tävlingarna här på swec är riktade till en viss målgrupp osv. Om du hade tänkt lite längre så hade även du förstått hur det ligger till. Företag inom branschen vill ha hjälp med något, som oftast är att komma på något nytt, eller hjälp med förslag på designer på någonting. I detta fall vill Asus ha lite bakgrundsbilder till deras nya 4k-skärmar. Och här har dom två alternativ, först och främst kan dom lägga ut denna uppgift till ett företag som tar fram dessa bilder, eller så kan dom göra på det roligare sättet, lägga ut en tävling på en sida som denna och betala den person som har gjort bäst ifrån sig med ett fint pris. För det är ju den personen som har hjälp företaget bäst. Det handlar inte (som du och många andra tror) om att företagen vill slänga ut en tävling för skojs skull. Utan de allra flesta tävlingar har ju en mening, att företagen som håller i tävlingarna behöver inspiration eller vill ha hjälp med någonting, då är det väl hur passande som helst att slänga ut en liten tävling på en sida där det finns väldigt många duktiga personer inom området.

Om du hade ett företag i branschen hade inte du heller bara slängt ut tävlingar bara för att.. Det finns ju ingen anledning att göra så, varför skulle man göra så? bara slänga ut massa dyra och fina priser på skit? Bara för att? Det är klart att företagen som ställer upp med tävlingar här har en mening med det och dessvärre för din del så handlar det ofta om bildredigering, design osv.. Priserna är ju ett sätt att betala vinnaren som har bidragit med att hjälpa företaget i fråga mest.
Det är väl inte direkt så att du skulle få en anställning på ett företag bara för att du är arbetslös? Företaget ska ju betala dig för att dom behöver din hjälp! Och som många andra skriver, om du vet om problemet för dig, varför ser du inte till att lära dig bildbehandlingsprogram då så att du i framtiden också kan vara med och tävla, precis som alla vi andra har fått gjort? Om det skulle betyda så mycket för dig att få vara med och tävla om priserna så se till att lära dig du med eftersom du verkar säker på att 9/10 tävlingar handlar om det här...

OT: Många riktigt snygga bidrag än så länge!! Funderar på om jag med ska sätta mig framför Photoshop och dra ihop någonting, men jag ser som sagt att det är otroligt tuff konkurans!

Permalänk

Och du gjorde hunden själv?

Visa signatur

MB: MSI Z77A-G45 Gaming - CPU: Intel Core i5 3570K - GPU: Geforce GTX 780 3GB - RAM: Kingston HyperX Beast 8GB 1600 Mhz - SSD: Corsair Force GS 128GB - HDD: 750GB- PSU: XFX Black Edition 750W 80+ Gold - CHASSI: Corsair Carbide AIR 540 COSTUME LOOP: PUMP: Alphacool VPP655 - TOP: Alphacool D5 HF TOP - CPU BLOCK: Alphacool NexXxos XP3 Light - GPU BLOCK:EK-FC 780 GTX Ti RAD: Alphacool NexXxos XT45 360mm - RES: Phobya Balancer 250

Permalänk
Medlem

Här kommer mitt bidrag!

Permalänk
Skrivet av mackannorling:

Och du gjorde hunden själv?

Fixed

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Skrivet av iSw3de:

Ja, det var en snygt bild men du får inte använda färdiga bilder från internet :/ men du har ju 1 månad på dig att göra en krets själv

Kretsen var dock en brush, men jag antar att det fortfarande räknas?

Visa signatur

Intel I5 4690k @ 4.5GHz / Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE / GTX 1080 ROG STRIX

Permalänk
Skrivet av zYnthethicz:

Kretsen var dock en brush, men jag antar att det fortfarande räknas?

en brush är en element

Permalänk
Skrivet av Arazand:

Som vanligt gnäller folk över att de som kan photoshop eller annat bildredigerings program har större chans att vinna än andra. Okej, vi gör så här.

1. Kör detta i fullskärms läge: http://weavesilk.com/
2. Rita lite häftiga mönster.
3. Ta bild på valfri ASUS produkt som tillhör ROG serien om du äger en sådan.
4. Starta ett dokument med Gimp/Photoshop/annat tyngre bildredigeringsprogram.
5. Klipp in dina häftiga mönster, ditt foto och alla logotyperna i dokumentet.
6. Ta bort bakgrunden ifrån fotot så noga du kan. Lägg in och lägg på en multiply effekt.
7. Placera dina logotyper som önskas.
8. ???
9. PROFIT!

Nej men skämt-o-sido. Ett gott försök är värt mer än inget försök alls.
Gå ut och ta ett foto, skoja till det lite.

Dold text

Inte för att vara elak eller något, men jag hatar dej.
Suttit med weavsilk i typ en timme och bara dragit roliga streck.
Give me back my hour.

Visa signatur

||Custom Case||Intel i7 10700KF @ 5,0GHz ||32 gb Corsair || Palit 3090 24GB

Permalänk
Medlem

Är absolut inte bra på bildredigering, men jag gjorde denna för skojs skull! Hade väldiga problem med att få rött/svart övergången att bli bra, någon som vet hur man löser det?

Visa signatur

Tips: Använd vänsterställd layout på SweClockers! Profil->Inställingar->Alternativ->Layout
### Fin färg: rgb# 3553ff / 35, 35, 255 ###

Permalänk
Medlem

Är det okej att man ändrar sitt bidrag när man har lagt upp det här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Fonter är ju garanterat tillåtet, men element och royalty befriande bilder tror jag nog ej får användas

Beror säkert på vilken font, minns att på SweCs musmatta tävling blev en bommad för att ha använt en font som hade kopieringsskydd. Så antar att man bara får använda fonter utan kopieringsskydd? Men varför kan man inte använda en enkel textur (som säkert 50% av bidragen har använt i sin bakgrund) om den inte är kopieringsskyddad?

kanske någon admin kan klargöra lite?

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Här kommer mitt bidrag
Jag associerar ROG med extrem överclockning och världsrekord och för att nå nya rekord så krävs väldigt mycket LN2 Så jag ville göra en bild med LN2-tema Rök är jävligt jobbigt att göra när man inte för använda andras brushes och klippa och klistra Men det blev rätt så bra tycker jag

Då loggan är rätt så spetsig och kantig så tänkte jag att röken skulle sprida sig lite mer än vad den gör när man häller i LN2 i en cylinder Bilden ser lite mer vass ut i thumbnailen. Öppna bilden i en ny flik så ser den bättre ut

Visa signatur
Permalänk

Bästa(första) bakgrundsbilden jag någonsin gjort!

Visa signatur

Ryzen 3700X | Gigabyte RTX 2070 Super | ASUS B450-I | Corsair 16GB DDR4 3200MHz | beQuiet 600W SFX-L | NZXT H210

Permalänk

simpelt

Den bästa jag gjort hittils!

Permalänk
Skrivet av lejonkung:

Värt ett försök

Najs kan du länka en HD upplösning för skrivbordet?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av olle360:

Beror säkert på vilken font, minns att på SweCs musmatta tävling blev en bommad för att ha använt en font som hade kopieringsskydd. Så antar att man bara får använda fonter utan kopieringsskydd? Men varför kan man inte använda en enkel textur (som säkert 50% av bidragen har använt i sin bakgrund) om den inte är kopieringsskyddad?

kanske någon admin kan klargöra lite?

Texturer går att göra relativt enkelt själv, enklare att säga att de inte alls är tillåtna än att vissa är, men som sagt, någon ansvarig borde berätta vad som gäller

Permalänk

Tycker upplösningen på loggan vi får är på tok för dålig för att användas som grund för en 4k bakgrund ._.
Hur uppscale:ar ni den så bra utan att tappa kvalité?

Visa signatur

GPU: Gtx 680, CPU: i-5 3570k, RAM: Corsair Vengance 2x8GB, MB: Asrock Z77 Extreme4, SSD: Samsung 250GB, HDD: 2 TB 7200rpm, PSU: Integra R2 750W, Chassi: Fractal Design R4.