QNIX/X-STAR QX/DP2710 27" 2560x1440 Samsung PLS Panel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagun:

Hej! Innan jag lägger en be ställning är denna att rekommendera?
http://www.ebay.com/itm/New-Matte-27-Slim-Qnix-QX2710-Evoluti...

Mitt tips är att googla runt på försäljarens namn och se vad för erfarenheter folk har haft med returer osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

ändrade mig och la en beställning på
http://www.ebay.com/itm/QNIX-QX2710-LED-Evolution-ll-Matte-27...

fingers crossed.

mvh

Visa signatur

Samsung 32" Curved gamingskärm Odyssey C32G54TQ
Phanteks Eclipse P400A RGB White,MSI GeForce RTX3070Ti VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 5800X Processor,Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edt
Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz,WD Blue SN550 1TB NVMe M.2 SSD ,ASUS ROG Strix B550-E GAMING moderkort,Cooler Master V750 Gold - V2 PSU

Permalänk
Skrivet av JohanFalk:

Kan säga att det är väldigt svårt att förklara skillnaden mellan matta och glossy eftersom det är helt och hållet personligt. Men jag gissar att du har sett en matt skärm förr ? Vanligtvis brukar dom vara något mer livlös inom färgerna än en glossy skärm, men i det här fallet med DP/QN2710 är det inte riktigt likadant. Matta versionen är långt från hur påträngande matta skärmar brukar vara. Det är lite av en mix mellan matta och glossy.

Själv tycker jag matta versionen är det bättre valet i det här fallet, men det beror självklart på person till person. Ledsen om förklaringen är något vag, men är något svårt när man inte riktigt kan jämföra med något.

Angående kontakter vill du ha en version av skärmen med bara DVI, eftersom det är enda versionen som går att överklocka. Kan du länka vad för 7970 du har ? Större delen av alla 7970 har en DL-DVI kontakt så borde inte vara något problem.

Här:
http://www.powercolor.com/global/products_features.asp?id=465

PowerColor HD7970 3GB GDDR5 OC(UEFI READY)

Den har DL-DVI-I men inte DL-DVI-D men som jag förstod det tar DVI-I både analog och digital och DVI-D enbart digital.
Står att det enbart funkar med DL-DVI-D och INTE DL-DVI-I på Ebay.

Visa signatur

i5 8600K / Asus ROG Z370-F Gaming / Asus GTX 1070 Ti ROG Strix / Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe m.m.

Permalänk
Medlem

Någon här som kör denna skärm med ett 6950? Har läst runt lite och sett att vissa har problem med att få det att funka på det kortet. Någon lyckades med att installera beta-drivers och flytta kortet till en annan PCI-E plats, men det är inte så roligt när man har vattenkylning, hehe..

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSwede86:

Här:
http://www.powercolor.com/global/products_features.asp?id=465

PowerColor HD7970 3GB GDDR5 OC(UEFI READY)

Den har DL-DVI-I men inte DL-DVI-D men som jag förstod det tar DVI-I både analog och digital och DVI-D enbart digital.
Står att det enbart funkar med DL-DVI-D och INTE DL-DVI-I på Ebay.

Det fungerar med både DVI-I och DVI-D så länge det är Dual Link. Kabeln måste dock vara DVI-D (som den medföljande är) för att fysiskt passa i skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Någon här som kör denna skärm med ett 6950? Har läst runt lite och sett att vissa har problem med att få det att funka på det kortet. Någon lyckades med att installera beta-drivers och flytta kortet till en annan PCI-E plats, men det är inte så roligt när man har vattenkylning, hehe..

Har kört den på både ett 6950 och 6970, var inga problem alls. Men det finns vissa versioner av grafikkort som inte har en DL-DVI, men mer än så har jag inte läst att det ska vara något specifikt problem med just 6950.

Kan du länka vars du läst angående detta problem ?

Skrivet av Lagun:

ändrade mig och la en beställning på
http://www.ebay.com/itm/QNIX-QX2710-LED-Evolution-ll-Matte-27...

fingers crossed.

mvh

Exakt samma som jag, väldigt bra försäljare och har inte läst något dåligt angående dom.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFalk:

Har kört den på både ett 6950 och 6970, var inga problem alls. Men det finns vissa versioner av grafikkort som inte har en DL-DVI, men mer än så har jag inte läst att det ska vara något specifikt problem med just 6950.

Kan du länka vars du läst angående detta problem ?

Hittade en här på SweC, och en annan på Overclock.net (som löste det med drivers+PCI-E port).
Känns ju som att det borde funka, har ju rätt utgångar osv. Slår nog till om det kommer nåt erbjudande eller liknande

Permalänk
Skrivet av era909:

Det fungerar med både DVI-I och DVI-D så länge det är Dual Link. Kabeln måste dock vara DVI-D (som den medföljande är) för att fysiskt passa i skärmen.

Awesome, tack.
Kortet har enbart "Dual-Link" på DVI-I och "Single-Link" på DVI-D så blir att använda en DL-DVI-D kabel (t.ex. den som medföljer) på kortets DL-DVI-I.
Ska lägga en beställning när jag samlat in lite pengar i veckan.

Skrivet av JohanFalk:

Kan säga att det är väldigt svårt att förklara skillnaden mellan matta och glossy eftersom det är helt och hållet personligt. Men jag gissar att du har sett en matt skärm förr ? Vanligtvis brukar dom vara något mer livlös inom färgerna än en glossy skärm, men i det här fallet med DP/QN2710 är det inte riktigt likadant. Matta versionen är långt från hur påträngande matta skärmar brukar vara. Det är lite av en mix mellan matta och glossy.

Själv tycker jag matta versionen är det bättre valet i det här fallet, men det beror självklart på person till person. Ledsen om förklaringen är något vag, men är något svårt när man inte riktigt kan jämföra med något.

Tack blir den matta varianten

Visa signatur

i5 8600K / Asus ROG Z370-F Gaming / Asus GTX 1070 Ti ROG Strix / Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe m.m.

Permalänk

Nu vare beställt vet ju inte om de är värt med pixel perfect. Men när man gått i tankar om att köpa skärm för över 3500, så gör inte några hundringar så mycket, om man köper med det eller inte från korea

http://www.ebay.com/itm/121110804377?ssPageName=STRK:MEWNX:IT...

Visa signatur

Ryzen 5900x I Arctic Liquid Freezer III I ASUS TUF GAMING X570-PLUS I G.Skill Trident Z Neo 2x16 3600MHz CL16 I ASUS Tuf RTX 3080ti 12GB I Corsair MP600 1TB M.2 I ASUS ROG Strix 850W I Lian Li O11 Vision I

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonka/lonka:

Nu vare beställt vet ju inte om de är värt med pixel perfect. Men när man gått i tankar om att köpa skärm för över 3500, så gör inte några hundringar så mycket, om man köper med det eller inte från korea

http://www.ebay.com/itm/121110804377?ssPageName=STRK:MEWNX:IT...

Dock borde det inte bli över 3000:- ens ? Många säljare skriver ofta ner priset på produkter, så kanske blir mindre än 25% moms på 359$. Men till och med om du räknar 25% moms på 359$, borde det inte bli mer än 3050:- som max ? Har du räknat in tull ? För det är ingen tull på dator skärmar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu råkade jag lägga en beställning. Vart ska man skriva till dom om man vill skriva ner värdet till $200? Köpte av accesorieswhole. Vad har ni skrivit med för uppgifter så han vet vilken order han ska skriva ner?
Läste nånstans med att dom skrev ner utan att man behöver säga till med, är det så?

Har inte läst igenom alla 40 sidor men skummat lite så är der frågor som redan besvarats så ber jag om ursäkt.
Tack på förhand

Visa signatur

Moderkort:Asus X99-Deluxe II - Cpu: Intel Core I7 6950X - Minne: Kingston 4x8Gb 2400Mhz - Gpu: ASUS ROG Strix GTX 1080 Gaming Advanced - SSD: Intel 750 NVMe 800 GB - Psu: CM Real Power 1250 - Chassi: Fractal Design - Skärm: Qnix QX2710 LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av renderlessPi:

Hej jag har en Sapphire 7970 GHz som har en Dual-Link DVI-I och en Single-Link DVI-D, Kan jag använda det kortet med en Qnix? Följer kablar med?
Och om ja så undrar jag om jag kan ha runt 60 FPS + Höga settings på spel med en kort

Tack

Ja det fungerar. Jag kan iaf spela på High i BF4 med mitt kort i den upplösningen. Ligger mellan 55-80 fps kanske, nästan alltid över 60.

Permalänk
Medlem
Skrivet av acious:

Nu råkade jag lägga en beställning. Vart ska man skriva till dom om man vill skriva ner värdet till $200? Köpte av accesorieswhole. Vad har ni skrivit med för uppgifter så han vet vilken order han ska skriva ner?
Läste nånstans med att dom skrev ner utan att man behöver säga till med, är det så?

Har inte läst igenom alla 40 sidor men skummat lite så är der frågor som redan besvarats så ber jag om ursäkt.
Tack på förhand

Accesorieswhole skriver generellt ner värdet till 200$, så borde inte vara något problem. Vare sig man frågar eller inte, många säljare verkar ha ett fast värde skrivet för varje produkt som dom har kommit överens med fraktbolaget.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasies:

Ja det fungerar. Jag kan iaf spela på High i BF4 med mitt kort i den upplösningen. Ligger mellan 55-80 fps kanske, nästan alltid över 60.

Kan också instämma i detta, har ett liknande kort.

I BF4 kör jag dock allt på low @ 1440P då jag vill ha ut minst 96FPS, väntar på ett till 7970 från Webhallen dock.

Måste säga att spelet flyter på galet bra med 96hz, stor skillnad gentemot 60hz @ 1080P.

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_tito:

Kan också instämma i detta, har ett liknande kort.

I BF4 kör jag dock allt på low @ 1440P då jag vill ha ut minst 96FPS, väntar på ett till 7970 från Webhallen dock.

Måste säga att spelet flyter på galet bra med 96hz, stor skillnad gentemot 60hz @ 1080P.

Ska bli sjukt spännande när man får hem skärmen och ska testa BF4 Förresten, är där några inställningar osv man ska göra för att få så bra bild på skärmen som möjligt?

Visa signatur

Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz,WD Blue SN550 1TB NVMe M.2 SSD ,ASUS ROG Strix B550-E GAMING moderkort,Cooler Master V750 Gold - V2 PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagun:

Ska bli sjukt spännande när man får hem skärmen och ska testa BF4 Förresten, är där några inställningar osv man ska göra för att få så bra bild på skärmen som möjligt?

Titta i den här tråden: http://www.overclock.net/t/1384767/official-the-korean-pls-mo...

Ligger under: Monitor Fixes, Support, Help > Color Calibration Profiles (ICC) and How to install them

Själv kör jag med ICC profilen som de rekommenderar från Asus PB278Q.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ni som fått skickat via Fedex, hur länge bodde skärmen i Köln? Nån kanske vill dela med sig av sitt gamla trackingnummer så man kan kika hur det brukar se ut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perb:

Ni som fått skickat via Fedex, hur länge bodde skärmen i Köln? Nån kanske vill dela med sig av sitt gamla trackingnummer så man kan kika hur det brukar se ut?

578275129338

Varsågod!

Permalänk
Medlem
Skrivet av paradoxy:

Tack!
Då lever hoppet att jag ska få skärmen den här veckan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perb:

Tack!
Då lever hoppet att jag ska få skärmen den här veckan.

Det vore väldigt konstigt om du inte får den innan helgen Se till att ordna en leveransadress där du kan ta emot paketet på första försöket. Jag var lite för sen med att be dom leverera till min arbetsplats så jag fick vänta en dag extra efter att dom misslyckat att leverera hemma hos mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av paradoxy:

Det vore väldigt konstigt om du inte får den innan helgen Se till att ordna en leveransadress där du kan ta emot paketet på första försöket. Jag var lite för sen med att be dom leverera till min arbetsplats så jag fick vänta en dag extra efter att dom misslyckat att leverera hemma hos mig.

Ok, låter bra, då borde jag till och med få hem den med nån dags marginal. Gäller bara att man lyckas fånga Fedex-snubben.

Permalänk
Medlem
Skrivet av paradoxy:

Hur fungerar leveransen? Ringer dom när dom ska leverera paketet? För om dom gör det så har jag inte långt ifrån jobbet till att möta upp dom hemma ifall dom ringer under arbetstid..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagun:

Hur fungerar leveransen? Ringer dom när dom ska leverera paketet?För om dom gör det så har jag inte långt ifrån jobbet till att möta upp dom hemma ifall dom ringer under arbetstid..

Jag tror att vissa i tråden har fått samtal innan leverans men jag är ej en av dom. Hade en lapp i brevlådan när jag kom hem som meddelade att dom hade försökt leverera och skulle försöka igen imorgon.

Har du tur så får du en serviceinriktad chaufför, har du otur så missar du första försöket. Om du eller eventuell godsmottagare kan ta emot paketet på jobbet så är det att rekommendera

Permalänk
Medlem

Jag ser att typ alla köper från accessorieswhole men är det någon som beställt från storewithstory och hur är er erfarenhet av dem isåfall?

http://www.ebay.com/itm/Matte-27-Slim-Qnix-QX2710-Evolution-I...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagun:

Hur fungerar leveransen? Ringer dom när dom ska leverera paketet? För om dom gör det så har jag inte långt ifrån jobbet till att möta upp dom hemma ifall dom ringer under arbetstid..

Chauffören ringde mig när han var nedanför lägenheten och då har du väll 5 min på dig eller något i den stilen! Skulle rekommendera att du ringer dem och ber dem leverera till jobbet istället!

Någon som har tips på bra fot att köpa? Skulle vilja få ner min skärm lite och ha möjlighet att rikta den som jag känner. Vill dock inte fästa den i bordet utan är intresserad av en vanlig fot! Såg att HP har en variant som inte är allt för dyr men har inte hittat någonstans där det finns möjlighet att beställa den!

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av majje:

Chauffören ringde mig när han var nedanför lägenheten och då har du väll 5 min på dig eller något i den stilen! Skulle rekommendera att du ringer dem och ber dem leverera till jobbet istället!

Okej tack!
Jag ringde FedEx och ändrade adress till min arbetsplats. Jag kunde förvänta mig mitt paket till fredag, hon trodde det kunde komma tidigare. Så vi får väl se

Mvh

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagun:

Den som levererade hos mig ringde bara på dörren, ingen förvarning. Dock går det att ringa FedEx och ändra leveransadress.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSwede86:

Tjenare

Varit i valet och kvalet mellan 120/140Hz och 1440p men tänkte köra en "kompromiss" med denna skärm.
Frågan är om jag ska köpa en "matte" eller "glossy".
Talades på [H]ardForum att "matte" är "semi-glossy" fattade inte det:
http://hardforum.com/showthread.php?t=1759502

Bör jag välja en matt eller glansig display?
Förstår det är efter personlig preferens men om den matta eg. är halv-blank så kanske den blanka är för blank, ja ni förstår?

Tar tacksamt emot åsikter.

Edit:

Denna från Red-Cap är jag bra sugen på:
http://www.ebay.com/itm/Perfect-Pixels-Matte-QNIX-QX2710-LED-...

Någon som har köpt därifrån och kan säga hur överklockningen gått?
Kommer köra dubbla 7970 som har DL-DVI-I/ SL-DVI-D / HDMI / MINI DPx2 och som jag förstår det på några annonser jag sett på Ebay kring denna skärm så fungerar inte (?!) D-DVI-I utan enbart D-DVI-D, kan det verkligen stämma? Isf. kan jag ju inte använda skärmen.

Edit:

Enl. detta verkar det funka bra?:

Beställde exakt den, inga som helst problem, neskriven till 150$, klockar 96 och 120hz galant. Dock ingen garanti för andra.

Permalänk
Medlem

Och denna qnix från redcap ska funka med 2x 7970?

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mäki:

Och denna qnix från redcap ska funka med 2x 7970?

Ska man köra CF med Qnix så måste man använda två stycken Crossfire bryggor för att det ska funka.

Visa signatur