Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Är bekräftat att vi kommer ha spelen i lager innan release!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem

Köpa vattenkylning

Tjena! jag vill vattenkyla min rigg inför overklockning
Nuvarande rigg
Asus SABERTOOTH X79 TUF
Intel Core i7 3930K 3.2GHz
EVGA GeForce GTX 690 4096MB
Cooler Master Silent Pro 1200W 80+ Gold Modulär
Cooler Master Storm Trooper

Kommer de här delarna fungera för min nuvarande rigg och inför eventuell uppgradering till dubbla grafikkort i framtiden!
http://www.inet.se/kundvagn/visa/4138826/2013-11-14
(vatenblocket till grafikkortet kommer jag köpa på annat håll)

Tack på förhand!

Visa signatur

CPU Intel Core i7 6800K 4.1Ghz │Mobo ASUS STRIX X99 GAMING ROG│GPU Asus GeForce GTX 980│PSU Corsair AX 1200i 80+ Platinum│Ram Corsair 64GB DDR4 2133MHz CL13 │SSD Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB │SSD WD Blue SSD 1TB 2.5"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miniiwar:

Tjena! jag vill vattenkyla min rigg inför overklockning
Nuvarande rigg
Asus SABERTOOTH X79 TUF
Intel Core i7 3930K 3.2GHz
EVGA GeForce GTX 690 4096MB
Cooler Master Silent Pro 1200W 80+ Gold Modulär
Cooler Master Storm Trooper

Kommer de här delarna fungera för min nuvarande rigg och inför eventuell uppgradering till dubbla grafikkort i framtiden!
http://www.inet.se/kundvagn/visa/4138826/2013-11-14
(vatenblocket till grafikkortet kommer jag köpa på annat håll)

Tack på förhand!

Du kommer behöva mycket mer kylning än så om du ska ha 2 st 690 under vatten. Plus så är detta inte rätt ställa att ställa sådana här frågor

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av X-oiL:

Hej Inet,

Undrar om ni vet något preliminärt datum för när ni får in Ducky SHINE3 TKL MX Red (Red Led)? Samt om ni kommer ta in något Ducky Shine3 TKL med bruna brytare?

Tacksam för svar

Har också varit intresserad utav SHINE3 TKL ett tag och gjort lite research.
På sidan Deskthority skriver Ducky Nordic 2013-11-12 följande:

Citat:

Arriving early next week:
- Refill on all Shine3 existing models
- NEW! Shine3 Tenkeyless
- German QWERTZ Shine3 keycap sets (black, so u can make any nordic model to DE)
- Nordic black PBT keycap sets with sideprint
- Refill on black wrist rests, both fullsize and TKL

Så dom borde börjar rulla in nästa vecka förhoppningsvis :).

Och så om det kommer att komma bruna brytare...
Den finska sidan Teraset skriver i samma tråd:

Citat:

TKL (coming soon):

Ducky Shine3 tenkeyless MX brown with white led
Ducky Shine3 tenkeyless MX brown with green led
Ducky Shine3 tenkeyless MX brown with orange led
Ducky Shine3 tenkeyless MX black with white led
Ducky Shine3 tenkeyless MX blue with white led
Ducky Shine3 tenkeyless MX blue with purple led
Ducky Shine3 tenkeyless MX red with blue led
Ducky Shine3 tenkeyless MX red with red led
Ducky Shine3 tenkeyless MX red with white led

Så det verkar som att det finns nordiska distributörer som kommer att ta in bruna brytare, men om Inet väljer att göra det också vet jag inte.
Det är bara å hoppas

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C CPU: AMD Ryzen 7 3700X Kylning: Noctua NH-D15 GPU: ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance LPX 32GB 3200MHz Moderkort: ASUS TUF Gaming X570-PLUS SSD: 2x Corsair MP510 960GB M.2, 120GB Intel 330 HDD: WD Black 2TB 7200 rpm PSU: Corsair Vengeance 650M 650W 80+ Silver
Skärmar: ASUS PG279QZ 27", 2x ASUS PG278QE 27"

Permalänk

Garanti

Hej!

Jag håller på att bestämma mig vilket headset jag ska köpa och det jag undrar är att om jag köper ett headset från Inet.se och jag inte tycker att det är bra, kan jag skicka tillbaka headsetet och få pengarna tillbaka då? Skulle vara bra om man fick det för det känns dåligt att spendera 1-2K på något man ej blir nöjd med.

Visa signatur

Ryzen 5600x @ 4.7Ghz - MSI B550 Tomahawk - ASUS TUF 3080 - 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200 MHz - Arctic Freezer 34 Esports Duo - Corsair TX 850W - NZXT H440

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSwedishPeanut:

Hej!

Jag håller på att bestämma mig vilket headset jag ska köpa och det jag undrar är att om jag köper ett headset från Inet.se och jag inte tycker att det är bra, kan jag skicka tillbaka headsetet och få pengarna tillbaka då? Skulle vara bra om man fick det för det känns dåligt att spendera 1-2K på något man ej blir nöjd med.

http://www.konsumentverket.se/Vara-omraden/Tele-tv-och-intern...
Följer man det konsumentverket tycker borde det vara lugnt

Visa signatur

RTX 3080/ 7700X

Permalänk
Skrivet av Andomys:

http://www.konsumentverket.se/Vara-omraden/Tele-tv-och-intern...
Följer man det konsumentverket tycker borde det vara lugnt

Perfekt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5600x @ 4.7Ghz - MSI B550 Tomahawk - ASUS TUF 3080 - 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200 MHz - Arctic Freezer 34 Esports Duo - Corsair TX 850W - NZXT H440

Permalänk
Medlem

Hej!
Sökt lite i tråden och har väl redan fått svar på frågan, men svaren är nått år gamla så jag kan väl bumpa frågan igen. Nämligen hur det går med direktbetalning från Handelsbanken, Tycker det är konstigt att ni inte erbjuder detta. Att betala med kortnummer är rätt omständligt om man jämför med direktbetalning.

Följande steg krävs för ett köp av er:
* Hämta sitt kort från plånboken som man lagt nånstans i röran
* Logga in på banken för att tillåta internetköp (Paranoid som man är så låser man ju kortet)
* Skriva in 16 siffror + 3 kontrollsiffror och namn på Inet
* Plocka fram bankdosan och dra ur sladden ur den
* Stoppa in sitt visakort i dosan
(* Börja skriva in kontrollkod utan att ha tryckt buy först och därmed ändra vartenda inställning som dosan erbjuder)
* Skriva in en 6 siffrig kontrollkod i dosan
* Skriva in en 6 siffrig svarskod från dosan in i datorn
* Låsa sitt kort igen (Man är ju trotts allt paranoid)

I-lands problem? Jo men visst, men man måste väl få klaga lite ibland också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lutop:

Hej!
Sökt lite i tråden och har väl redan fått svar på frågan, men svaren är nått år gamla så jag kan väl bumpa frågan igen. Nämligen hur det går med direktbetalning från Handelsbanken, Tycker det är konstigt att ni inte erbjuder detta. Att betala med kortnummer är rätt omständligt om man jämför med direktbetalning.

Följande steg krävs för ett köp av er:
* Hämta sitt kort från plånboken som man lagt nånstans i röran
* Logga in på banken för att tillåta internetköp (Paranoid som man är så låser man ju kortet)
* Skriva in 16 siffror + 3 kontrollsiffror och namn på Inet
* Plocka fram bankdosan och dra ur sladden ur den
* Stoppa in sitt visakort i dosan
(* Börja skriva in kontrollkod utan att ha tryckt buy först och därmed ändra vartenda inställning som dosan erbjuder)
* Skriva in en 6 siffrig kontrollkod i dosan
* Skriva in en 6 siffrig svarskod från dosan in i datorn
* Låsa sitt kort igen (Man är ju trotts allt paranoid)

I-lands problem? Jo men visst, men man måste väl få klaga lite ibland också?

Själv tar det ca 10 sekunder för mig att betala med visa
1. Skriv in kortnummer, datum, cvs som jag kan i huvudet.
2. Skriv in lösenordet för verified by visa.
3. Done

Verkar ju löjligt krångligt med handelsbanken dessutom jämfört med andra banker. Men antar om man vill göra alla dom där extrastegen så
Tror dock det är en väldigt liten majoritet som går igenom allt det du gör för att handla ;>

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Själv tar det ca 10 sekunder för mig att betala med visa
1. Skriv in kortnummer, datum, cvs som jag kan i huvudet.
2. Skriv in lösenordet för verified by visa.
3. Done

Verkar ju löjligt krångligt med handelsbanken dessutom jämfört med andra banker. Men antar om man vill göra alla dom där extrastegen så
Tror dock det är en väldigt liten majoritet som går igenom allt det du gör för att handla ;>

Samma sak här... tar mig 10 sekunder bara

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem

Hej igen Inet!

Vad händer med ASUS N550JV-CN293H? Uppskjuten för andra gången nu.

Permalänk
Inet
Skrivet av Efe:

Har också varit intresserad utav SHINE3 TKL ett tag och gjort lite research.
På sidan Deskthority skriver Ducky Nordic 2013-11-12 följande:

Så dom borde börjar rulla in nästa vecka förhoppningsvis :).

Och så om det kommer att komma bruna brytare...
Den finska sidan Teraset skriver i samma tråd:

Så det verkar som att det finns nordiska distributörer som kommer att ta in bruna brytare, men om Inet väljer att göra det också vet jag inte.
Det är bara å hoppas

Vår distributör kommer att få in följande modeller inom kort och vi kommer att lägga upp så fort vi har möjlighet (inom 1-2 veckor):

Shine3 tenkeyless
Ducky Shine3 tenkeyless MX brown with white led
Ducky Shine3 tenkeyless MX brown with green led
Ducky Shine3 tenkeyless MX brown with orange led
Ducky Shine3 tenkeyless MX black with white led
Ducky Shine3 tenkeyless MX blue with white led
Ducky Shine3 tenkeyless MX blue with purple led
Ducky Shine3 tenkeyless MX red with blue led
Ducky Shine3 tenkeyless MX red with red led
Ducky Shine3 tenkeyless MX red with white led

Leveranstiden är tyvärr obekräftad i dagsläget.

Skrivet av Lutop:

Hej!
Sökt lite i tråden och har väl redan fått svar på frågan, men svaren är nått år gamla så jag kan väl bumpa frågan igen. Nämligen hur det går med direktbetalning från Handelsbanken, Tycker det är konstigt att ni inte erbjuder detta. Att betala med kortnummer är rätt omständligt om man jämför med direktbetalning.

Följande steg krävs för ett köp av er:
* Hämta sitt kort från plånboken som man lagt nånstans i röran
* Logga in på banken för att tillåta internetköp (Paranoid som man är så låser man ju kortet)
* Skriva in 16 siffror + 3 kontrollsiffror och namn på Inet
* Plocka fram bankdosan och dra ur sladden ur den
* Stoppa in sitt visakort i dosan
(* Börja skriva in kontrollkod utan att ha tryckt buy först och därmed ändra vartenda inställning som dosan erbjuder)
* Skriva in en 6 siffrig kontrollkod i dosan
* Skriva in en 6 siffrig svarskod från dosan in i datorn
* Låsa sitt kort igen (Man är ju trotts allt paranoid)

I-lands problem? Jo men visst, men man måste väl få klaga lite ibland också?

Det är fortfarande vårt mål att införa Handelsbanken som betalningsalternativ för våra kunder, dock är det väldigt hög nivå på säkerheten och kontrollerna vilket gör att det tar tid och just nu har vi en del andra programmeringsprojekt som vi jobbar på.

Men, ja, det är på gång! Har dock inget konkret datum att säga i dagsläget tyvärr.

Skrivet av Sicken:

Hej igen Inet!

Vad händer med ASUS N550JV-CN293H? Uppskjuten för andra gången nu.

Undersöker detta och återkommer!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inet
Skrivet av Sicken:

Hej igen Inet!

Vad händer med ASUS N550JV-CN293H? Uppskjuten för andra gången nu.

Ska enligt senaste beskedet komma i lager imorgon!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Stämmer datumet på : http://www.inet.se/produkt/6606874/steelseries-kana-v2-gaming... ?
Tänkte eftersom ett par andra butiker har en hel del av dom i lager.

Får beställa ifrån dom om datumet stämmer men tänkte ni kanske får in tidigare som dom andra fått rätt nyligen?

Permalänk
Medlem

Har ni utställd Corsair Vengeance K95 i Hötorget? Tänkte komma förbi och testa det.

Permalänk
Medlem

Hej Inet

För snart 2 år sedan så köpte jag en Taurus Hardcore utav er som jag sedan har uppgraderat lite saker på. Nyligen så var det ett GTX 780 som jag köpte hos er.

Nu när jag haft GTX 780 i snart en månad så har nätaggregat som är ett Antec 650W börjat låta väldigt konstigt, antagligen fläkten, men är inte helt säker. Jag undrar då om detta är något som täcks av garantin? Skulle jag kunna komma in med nätaggregatet/datorn till butik?

Nätaggregatet är alltså det samma som följde med datorn när jag köpte den hos er

Så här låter det när jag lirar BF4: http://vocaroo.com/i/s13Wprwly4xx

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BergEr:

Ser att eran sida visar ASUS Transformer Pad TF701T 32GB som försenad.

Eftersom asus kontakten här inte vill prata surfplattor så hamnar frågan här.

Är det pga tillverkningsfelen som gör att det glappar mellan docka och platta eller bara rent av försenad(får ni in batchar utan detta problem)?
Har ni någon ETA eller har infon bara smygit sig ut på sidan? (Sverige release har väll inte varit än? Den finns inte på asus svenska sida än.)
Såg snack om att de blivit tillbaka dragna i andra länder pga felet ovan.

Skulle vilja ha denna platta i mina händer snarast, men vågar ej importera pga barnfel.
Ett "ingen kommentar" går så klart bra

Hej,
Du får gärna snacka surfplattor med ASUS Sverige på Facebook. Länk finns i signaturen

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vet ni när ni får in nästa leverans utav corsair-cs-750w-80-gold-modular ?

Visa signatur

🎥 Twitch.tv/ZeakQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Vår distributör kommer att få in följande modeller inom kort och vi kommer att lägga upp så fort vi har möjlighet (inom 1-2 veckor):

Ducky Shine3 tenkeyless MX brown with white led

En sådan ska jag ha, hur för-förbokar jag?

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Jag la en order den 14:e på lite grejer som inte fanns på lager. Beställer ni in när ni ser att någon lägger en order på en slutsåld vara eller får man vänta på att leverantören skickar till er?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Även OM dom beställer hem varan/orna direkt (vilket dom troligen gör) så får dom ju fortfarande vänta på att leverantören/rna skickar varan/orna.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Inet
Skrivet av JimmieSan:

Stämmer datumet på : http://www.inet.se/produkt/6606874/steelseries-kana-v2-gaming... ?
Tänkte eftersom ett par andra butiker har en hel del av dom i lager.

Får beställa ifrån dom om datumet stämmer men tänkte ni kanske får in tidigare som dom andra fått rätt nyligen?

Ska med lite tur landa redan i nästa vecka! Vi uppdaterar hemsidan så fort det är bekräftat.

Skrivet av bl00keRs:

Har ni utställd Corsair Vengeance K95 i Hötorget? Tänkte komma förbi och testa det.

Tyvärr inte uppställt men går absolut att packa upp ett ihop med en av våra rådgivare innan du köper för att kunna snabbtesta!

Skrivet av Daavido:

Hej Inet

För snart 2 år sedan så köpte jag en Taurus Hardcore utav er som jag sedan har uppgraderat lite saker på. Nyligen så var det ett GTX 780 som jag köpte hos er.

Nu när jag haft GTX 780 i snart en månad så har nätaggregat som är ett Antec 650W börjat låta väldigt konstigt, antagligen fläkten, men är inte helt säker. Jag undrar då om detta är något som täcks av garantin? Skulle jag kunna komma in med nätaggregatet/datorn till butik?

Nätaggregatet är alltså det samma som följde med datorn när jag köpte den hos er

Så här låter det när jag lirar BF4: http://vocaroo.com/i/s13Wprwly4xx

Är det under 2 år så ska du ha garanti kvar på nätaggregatet så antingen om du kommer in med datorn eller felanmäler den på webben här: https://www.inet.se/support/OrderList så kontaktar vi dig hur du skickar in den till oss.

Skrivet av backfeed:

En sådan ska jag ha, hur för-förbokar jag?

Lägger en beställning så fort den kommer upp på hemsidan! Hojtar till när den är uppe.

Skrivet av ZeakQ:

Vet ni när ni får in nästa leverans utav corsair-cs-750w-80-gold-modular ?

Tyvärr obekräftat men gissningsvis i mitten på december som tidigast.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inet
Skrivet av BennyZ:

Jag la en order den 14:e på lite grejer som inte fanns på lager. Beställer ni in när ni ser att någon lägger en order på en slutsåld vara eller får man vänta på att leverantören skickar till er?

Det är jättesvårt att ge ett generellt svar då det helt beror på vilka produkter det är. Skicka ett mail till info@inet.se med ditt ordernummer så kan vi kolla upp det närmare åt dig om du vill.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk

Hej!

Har beställt en Netgear R7000 AC1900 Dual Band router (https://www.inet.se/produkt/5402390/netgear-r7000-ac1900-dual...)
Har ni någon ny info om när ni kan tänkas få in den?

Permalänk
Medlem

Någon som vet om 14 dagars ångerrätten gäller om man testar datorn med en SSD? (Känns som ett nej, men kan väl likväl fråga)

Visa signatur

Corsair Obsidian 450D ~ Corsair RM750 ~ Gtx 970 Windforce ~ i5 4670K @ 3,4ghz ~ Asus Z97 Pro gaming ~ 840 Evo 250gb ~ 16gb Corsair lp ~

Permalänk
Medlem

502 - Web server received an invalid response while acting as a gateway or proxy server.
There is a problem with the page you are looking for, and it cannot be displayed. When the Web server (while acting as a gateway or proxy) contacted the upstream content server, it received an invalid response from the content server.

Ligger er sida nere?

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Inet
Skrivet av maltenizer:

Hej!

Har beställt en Netgear R7000 AC1900 Dual Band router (https://www.inet.se/produkt/5402390/netgear-r7000-ac1900-dual...)
Har ni någon ny info om när ni kan tänkas få in den?

Ligger tyvärr långt bort som det ser ut i dagsläget. Som tidigast i mitten/slutet på december men troligtvis inte förrän början på nästa år.

Kontakta oss direkt på 031-65 27 00 / info@inet.se och ha ditt ordernummer redo så kan vi byta till en annan modell om du önskar snabbare leveranstid.

Skrivet av e91a:

Någon som vet om 14 dagars ångerrätten gäller om man testar datorn med en SSD? (Känns som ett nej, men kan väl likväl fråga)

Du har rätt att testa produkten så länge varan är i "väsentligt oförändrat skick" när den kommer tillbaka till oss. Dvs, produkten ska vara i nyskick och är det t ex en dator och du måste starta/installera Windows för att kunna utvärdera produkten så är detta OK men tips är att använda produkten precis så mycket som du behöver för att utvärdera och bestämma dig.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Är priset på Rampage IV Black Edition "set in stone"? Eller är det bara preliminärt?

Och när kommer ni få in 780 Ti ACX i lager?

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Inaktiv

Hejsan kära Inet.
Måste bara fråga om det har blivit fel, eller om det verkligen stämmer..
Beställde för någon dag sedan lite produkter från er och i dag fick jag min faktura som består av ett mail "E-faktura". Självklart uppskattar jag e-faktura då man slipper alla papper hemma.
MEN det märkliga är att ni fortfarande tar ut en faktureringsavgift på 39:-, trots e-faktura.

Det är väl just detta som e-faktura ska kompensera? Att slippa faktureringsavgiften?
Har i hela mitt liv beställt varor över internet, och har aldrig varit med om ett företag som gör samma sak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon25463:

Hejsan kära Inet.
Måste bara fråga om det har blivit fel, eller om det verkligen stämmer..
Beställde för någon dag sedan lite produkter från er och i dag fick jag min faktura som består av ett mail "E-faktura". Självklart uppskattar jag e-faktura då man slipper alla papper hemma.
MEN det märkliga är att ni fortfarande tar ut en faktureringsavgift på 39:-, trots e-faktura.

Det är väl just detta som e-faktura ska kompensera? Att slippa faktureringsavgiften?
Har i hela mitt liv beställt varor över internet, och har aldrig varit med om ett företag som gör samma sak.

Tror inte att det är INET som tar ut den utan KLARNA som sköter den biten.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)