[BF4] Har uppdatering löst problemen?

Permalänk
Medlem

Inga problem än så länge

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

"WE ARE AWARE OF THE SERVER CRASH ISSUE AND ARE WORKING ON A WORKAROUND TO MITIGATE THE ISSUE. SORRY FOR THE INCONVENIENCE."

testa o läs vad dom skriver ut?

Vadan attityden?

Skrivet av SweFox*:

Många lyckligt lottade isf.

Visst, din poäng?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

"WE ARE AWARE OF THE SERVER CRASH ISSUE AND ARE WORKING ON A WORKAROUND TO MITIGATE THE ISSUE. SORRY FOR THE INCONVENIENCE."

testa o läs vad dom skriver ut?

Testat att vara mindre dryg? Ja jag har sett det, det är ändå dåligt att släppa den här patchen. Står inget om att de kommer fixa de nya grafikbuggarna eller den sämre FPSen heller.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Eldarion:

Visst, din poäng?

Att man inte måste vara lycklig lottad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

Att man inte måste vara lycklig lottad.

Det funkar inte för många, det funkar för många. Tycker det känns mer som ett lotteri än något annat.

Permalänk
Medlem

Testade 32bit (x86) versionen och fungerar bättre än 64bit för mig nu efter patchen.
Innan har det inte vara någon skillnad mellan krascher men fungerat bra än så länge.

Permalänk
Medlem

Usch, vill inte ladda ner patchen!! Kan man komma undan det på nåt sätt? Sen jag drog ner mina överklockningar så har jag inte haft en crash. Nu spelar jag bara på några få servrar iofs.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Vad är det som inte fungerar för folk? Craschar aldrig för mig.. Ni har väl sugiga datorer eller så craschar spelet för att ni gnäller så jävligt hela tiden. Ni är som småbarn dom flesta av er.. Lägger er på golvet och sparkar med benen och gråter när det inte blir som ni vill ..

För fan, dom kan väl inte fixa varenda bugg då dom själva inte kan testa varenda dator-konfig i världen..

Vill ni ha mindre buggar får ni väl gå över till konsol.

Du har inte sett de tusentals trådarna på BF4 forumen där personer med allt från en sketen dator till en ny SLI 780Ti får krascher hela tiden. Det här beror inte på hur stark dator man har utan hur förjävliga EA är. DICE ville ha mer tid för att kvalitetstesta skiten överhuvudtaget, EA fick då damp och pushade ut spelet för att komma före CoD. Helt enkelt, spelet är inte ens klart.

Visa signatur

Jag är så progg att jag lyssnar på konceptalbum på shuffle

Permalänk
Medlem

Nej, kraschar fortfarande. Däremot inbillar jag mig att ljudet funkar bättre. Fortfarande mångs skumma kills...

Visa signatur

Intel Core Ultra 7 265K | Asus PROART Z890 CREATOR WIFI | Corsair Vengeance DDR5 7000MHz 2x48GB | ASUS TUF RTX 3080 OC | WD Black SN850X 2TB | WD Black SN850 1TB | Intel 660p 2TB | Crucial MX500 4TB | Noctua NH-D15S Chromax Black | Fractal Design North | Seasonic Focus GX 850W ATX 3.1

Permalänk
Medlem

Får mycket skumma motionblur, död, levande, under beskjutning och utan någon annan på servern, pulserande var 4-5e sekund.
Extremt irriterande.

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Testade 32bit (x86) versionen och fungerar bättre än 64bit för mig nu efter patchen.
Innan har det inte vara någon skillnad mellan krascher men fungerat bra än så länge.

Fungerar bra tills spelet eller server DC:ar ;;

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Verkade som 32-bit versionen fungerade bättre för mig med. Kraschade bara en gång och det var under loaden av en map.

Permalänk
Master of Overkill

Spelat runt 9 timmar sen orkade jag inte mer krasher, krashar på alla datorer hemma ibland då och då.
Spelat map förlorat 32k XP etc roligt....
BRA POÄNG SYSTEM BTW.

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Mitt fungerade prima. Ljudet verkade bättre även och kartbytena är mycket snabbare känns det som. Så än så länge har jag inte märkt något annat fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Intel i5 4670K | Asus ROG maximus VI gene | Corsair 8GB (2x4GB) CL11 2133MHz VENGEANCE | sapphire r9-290 arctic cooling accelero hybrid |

Permalänk

Fyfan gubbar.. Jag tror inte mina ögon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Fungerar bra tills spelet eller server DC:ar ;;

WE ARE AWARE OF THE SERVER CRASH ISSUE AND ARE WORKING ON A WORKAROUND TO MITIGATE THE ISSUE. SORRY FOR THE INCONVENIENCE.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 | ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi |
| MSI MPG A850G 850W | Corsair Vengeance DDR5 32GB CL30 @6000Mhz |
| NZXT H7 Flow 2024 RGB | ASUS Prime GeForce RTX 5080 OC | Kingston KC3000 M.2 2TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Får mycket skumma motionblur, död, levande, under beskjutning och utan någon annan på servern, pulserande var 4-5e sekund.
Extremt irriterande.

samma här samt att ljudbuggen inte är borta. Spelet har dessutom craschat 2 ggr efter patchen.

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, Gigabyte GeForce RTX 5070 12GB Windforce OC SFF, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Extremt irriterande.

Jag har precis samma problem. Känns som hela bilden skakar. Utöver detta har jag fått ordentliga fps drops. Kan ligga på 180-200 fps för att sekunden efter droppa till 50-55 på samma plats på kartan.
Patetiskt att man kan patcha ett spel till det värre. Har det ens kommit ut några patch notes?

2600k @4.6
290x
16gb RAM
Win 8.1

Permalänk
Medlem

Såhär ser problemet ut, sjuuukt jobbigt...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Min uppdatering funkade perfekt och likaså spelet. Har lirat i tre timmar ikväll utan något avbrott.

Visa signatur

ASUS MAXIMUS VI FORMULA Z87 - Intel Core i7 4770K 4.7Ghz - EVGA GeForce GTX 980ti sc 6GB - Corsair Vengeance 24GB 1600Mhz DDR3 - Corsair SSD Force 3 120GB - SSD Samsung Pro 250 - Phanteks Enthoo Primo -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Det där ser ut som någon 3D-effekt-gone-wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Det som blurrar är väl EMP från commander drones?

Skitpatch f.ö. Krasch titt som tätt. Men man måste förstå Dice som måste försöka optimera/fixa/patcha till 5 olika plattformar. Dom har häcken full helt enkelt....

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair RM850X ATX 3.1 850W| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wilshere:

Jag har precis samma problem. Känns som hela bilden skakar. Utöver detta har jag fått ordentliga fps drops. Kan ligga på 180-200 fps för att sekunden efter droppa till 50-55 på samma plats på kartan.
Patetiskt att man kan patcha ett spel till det värre. Har det ens kommit ut några patch notes?

Changelog hittar du här: http://battlelog.battlefield.com/bf4/forum/threadview/2955065...

Visa signatur

▪ 3570K @ 3,4 GHz - P8Z77-V LE - 8 GB DDR3 - GTX 660 Ti - 128 GB Samsung 830 + 2 TB WD Green

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doedsmaskinen:

Fyfan gubbar.. Jag tror inte mina ögon!

http://imageshack.com/a/img703/4483/j1u4.jpg

Priserna på origin är hutlösa. Jag köpte spelet på g2play för nästan halva priset.

Premium är 150 spänn billigare där,
https://www.g2play.net/store/Battlefield-4-Premium-DLC-EA-Ori...

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fysman:

Det som blurrar är väl EMP från commander drones?

Skitpatch f.ö. Krasch titt som tätt. Men man måste förstå Dice som måste försöka optimera/fixa/patcha till 5 olika plattformar. Dom har häcken full helt enkelt....

ja men problemet är att alla råkar ut för det fast inget händer så att säga... jobbigt är det iaf.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Det roligaste är att de börjat banna folk som kritiserar EA/DICE på Battlelogforumet. Fick detta meddelande när jag försökte posta nu::

You have been temporarily banned from interacting on Battlelog with anyone besides your Friends for a period of time. This ban will automatically lift on 2013-11-15 21:58:37.

Please remember: The purpose of Battlelog is to create a productive and inviting space in which players can discuss, seek help, and improve Battlefield. Users that regularly violate rules or who are disruptive are subject to bans per the judgment of the Battlelog moderators.

You can read our guide to forum use in our sticky forum posts here on Battlelog.

You can review our Terms of Service here:
Terms & Conditions

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, Gigabyte GeForce RTX 5070 12GB Windforce OC SFF, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Kan inte påstå att patchen gjorde spelet stabilare. Får fortfarande soundloop krashen, och nytt det röda blurret folk pratat om här och att det krashar ibland när nästa bana laddas. Vet inte om det är server relaterat eller inte. Aja, bara att vänta på nästa patch då

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Inaktiv

Funkar utmärkt för mig efter uppdateringen, precis som innan. SLI mode suger något kopiöst, men får inga krasher lr nåt. Får däremot den nya suddiga svagt röda grejen som kom några gånger. Dom jobbar på att få bort den.

Surt för er som inte ens kan spela utan krash. Men funkar för mig iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av katanaa:

Priserna på origin är hutlösa. Jag köpte spelet på g2play för nästan halva priset.

Premium är 150 spänn billigare där,
https://www.g2play.net/store/Battlefield-4-Premium-DLC-EA-Ori...

Han syftar nog på att BF5 redan bekräftats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Det roligaste är att de börjat banna folk som kritiserar EA/DICE på Battlelogforumet. Fick detta meddelande när jag försökte posta nu::

You have been temporarily banned from interacting on Battlelog with anyone besides your Friends for a period of time. This ban will automatically lift on 2013-11-15 21:58:37.

Please remember: The purpose of Battlelog is to create a productive and inviting space in which players can discuss, seek help, and improve Battlefield. Users that regularly violate rules or who are disruptive are subject to bans per the judgment of the Battlelog moderators.

You can read our guide to forum use in our sticky forum posts here on Battlelog.

You can review our Terms of Service here:
Terms & Conditions

HUR har du kritiserat EA då?
konstruktiv välskriven kritik eller bara FUCK YOU DICE!!!! YOUR FUCKING PATCH FUCKING SUCKS!