[BF4] Har uppdatering löst problemen?

Permalänk
Medlem

Vet att detta är lite sent, men har ni kollat om det finns någon gemensam nämnare för er som har mycket problem. AMD eller Nvidia kort, drivrutins version etc? Inte för att det hjälper er för stunden, men det kanske blir lättare för dice att fixa problemen.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Avstängd

dice borde stänga ned alla servar och ge oss pengarna tillbaka.
inte färdigt för släpp.

sämsta släppet sen sims och tror folk de får till spelet har de inte spelat dice spel tidigare med buggar i åratal som ej blir fixade.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Geeks Gaming

Om någon likt mig och många andra stöter på en massa luddiga blur-effekter stup i kvarten efter dagens uppdatering kan ni sopa bort dessa genom att:

Kasta in raderna nedan i en textfil
Döpa nämnda textfil till ‘user.cfg’
Placera textfilen i din Battlefield 4-mapp

WorldRender.MotionBlurEnable 0
WorldRender.MotionBlurFixedShutterTime 0
WorldRender.MotionBlurForceOn 0
WorldRender.MotionBlurMax 0
WorldRender.MotionBlurMaxSampleCount 0
WorldRender.MotionBlurQuality 0

Funkar för mig

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Senaste AMD beta drivrutinen fixade problem med då spelet låste sig hela tiden, släpptes för för några dagar sedan. Har fungerat relativt bra sedan dess

Permalänk
Medlem
Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

fhh

Skrivet av Jinxswe:

Om någon likt mig och många andra stöter på en massa luddiga blur-effekter stup i kvarten efter dagens uppdatering kan ni sopa bort dessa genom att:

Kasta in raderna nedan i en textfil
Döpa nämnda textfil till ‘user.cfg’
Placera textfilen i din Battlefield 4-mapp

WorldRender.MotionBlurEnable 0
WorldRender.MotionBlurFixedShutterTime 0
WorldRender.MotionBlurForceOn 0
WorldRender.MotionBlurMax 0
WorldRender.MotionBlurMaxSampleCount 0
WorldRender.MotionBlurQuality 0

Funkar för mig

blivit en gnutta bättre men LÅNGT ifrån fixat , märkligt att dice allltid då de patchar,uppdaterar så kommer en handfull andra buggar.. blir lixom 3steg fram 2,5 steg bak...

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

Jag får fler crasher nu än innan patchen...

Visa signatur

CPU: i5 3570k@4.2GHZ CPU kylare: Hyper 212+ med 2st Scythe GentleTyphoon 1850rpm GPU: ASUS GTX 1060 Strix 6GB MOBO: Asrock z77 Extreme4 PSU: Corsair HX650W 80+Gold RAM: Corsair Vengeance LP 8GB 1600mhz Låda: Fractal Design Arc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CSSgamer:

Jag får fler crasher nu än innan patchen...

Det har hjälpt sjukt många också.. Funka ditt felfritt innan patchen? Kör du CPU/GPU överklockat?

EDIT: Mitt funka SKIT innan patchen, 20 min va rekordet! Så jag hade verkligen problem.
Nu efter patchen med senaste bios, senaste Nvidia drivers och INGEN överklockning alls så kraschar de inget!
Klockar jag grafikkorten lite så kraschar nvidia drivers direkt, BF4 tål inte överklockning tyvärr...

Permalänk
Medlem

Så här säger jag 8)

http://zerror.com/zoo/bf4/bf4.htm

Nää haha det är stabilare nu än innan faktiskt. Dock MYCKET jädrans buggisar kvar

Dold text
Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

Fan lirat i helgen ganska mycket sen ska jag spela nu och spelet hänger sig och jag kan inte joina vissa servrar...Alltså nu börjar man ju bli lite trött på detta.....

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oneone:

Fan lirat i helgen ganska mycket sen ska jag spela nu och spelet hänger sig och jag kan inte joina vissa servrar...Alltså nu börjar man ju bli lite trött på detta.....

SAmma för dig, har du överklockat NÅT?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Happykiller:

SAmma för dig, har du överklockat NÅT?

nej ingenting är överklockat just nu. Blir utslängd nu hela tiden också måste vara något serverside...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oneone:

nej ingenting är överklockat just nu. Blir utslängd nu hela tiden också måste vara något serverside...

Spelet kraschar inte iaf? Det är ju bra.. Testa o lås upp BF4 portarna i routern, kan va värt ett försök

Permalänk
Medlem

jag hade på känn att det skulle vara sjukt buggigt i början, därför har jag inte köpt det än.
börjar det blir spelbart eller är det skit fortfarande?
va det samma enorma problem när bf3 släpptes?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av empo021:

jag hade på känn att det skulle vara sjukt buggigt i början, därför har jag inte köpt det än.
börjar det blir spelbart eller är det skit fortfarande?
va det samma enorma problem när bf3 släpptes?

Alltid vart problem med BF spelen i början, men enligt MIG är de bra nu! SÅ upp till dig, jag tycker du ska köpa de!

Permalänk
Medlem
Skrivet av empo021:

jag hade på känn att det skulle vara sjukt buggigt i början, därför har jag inte köpt det än.
börjar det blir spelbart eller är det skit fortfarande?
va det samma enorma problem när bf3 släpptes?

Alltså det funkar att spela men om man nu satsar all-in för att man vill gå upp i rank fort så skall man nog vänta tills alla jobbiga buggar är borta. Det är random krasherna jag snackar om, dock har jag inte haft någon klientkrasch sen senaste patchen men nu krashar det bara på serversidan för min del.

Man blir ganska sne efter man har skrapat ihop 30-40k xp (jag är inte så bra spelare ännu...) så man blir less när det krashar å man förlorar det intjänade.
Samt så stämmer inte intjänade xp helt om man nu inte köper premium direkt. Blev rank 22 3 ggr på samma kväll vilket gjorde att jag tröttnade spela den kvällen, så ja buggar finns definitivt.

Du väljer själv, det är inte hemskt att köra men om man inte klarar av att spela med en krasch under kvällen så bör man väl vänta.

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Happykiller:

Det har hjälpt sjukt många också.. Funka ditt felfritt innan patchen? Kör du CPU/GPU överklockat?

EDIT: Mitt funka SKIT innan patchen, 20 min va rekordet! Så jag hade verkligen problem.
Nu efter patchen med senaste bios, senaste Nvidia drivers och INGEN överklockning alls så kraschar de inget!
Klockar jag grafikkorten lite så kraschar nvidia drivers direkt, BF4 tål inte överklockning tyvärr...

Det funkade i princip felfritt innnan patch. Kanske 3 krascher på 10 timmar spelat. Nu kraschar det mycket oftare. Allt är på stock.

Visa signatur

CPU: i5 3570k@4.2GHZ CPU kylare: Hyper 212+ med 2st Scythe GentleTyphoon 1850rpm GPU: ASUS GTX 1060 Strix 6GB MOBO: Asrock z77 Extreme4 PSU: Corsair HX650W 80+Gold RAM: Corsair Vengeance LP 8GB 1600mhz Låda: Fractal Design Arc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CSSgamer:

Det funkade i princip felfritt innnan patch. Kanske 3 krascher på 10 timmar spelat. Nu kraschar det mycket oftare. Allt är på stock.

Fan vad tråkigt, testa o ta bort spelet o tanka hem de igen.. Kör du senaste drivers?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Funkar utmärkt för mig efter uppdateringen, precis som innan. SLI mode suger något kopiöst, men får inga krasher lr nåt. Får däremot den nya suddiga svagt röda grejen som kom några gånger. Dom jobbar på att få bort den.

Surt för er som inte ens kan spela utan krash. Men funkar för mig iaf.

Samma här, känns som det flytter bättre med ett kort än två i SLI!

Visa signatur

Min Dator: [Låda: Cosmos 2] [Nätagg: Corsair AX PRO GOLD 1200Watt] [Processor: I7 3770 Stock] [Moderkort: Asus ][Ram: 16Gb Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz][Grafikkort: 2 st EVGA GeForce GTX 580 i SLI][Lagring: 4st SSD 240 Gb (Windows) + 1,5 TB]

Permalänk
Medlem

har stött på att spelet krashar och jag åker på röd skärm, provade ställa ner till 60Hz bara för att testa, det verkade fungera ett litet tag, sedan ändrade jag till 96Hz och efter en stund krashade spelet, är det fel på min hårdvara/skärm eller spelet? andra spel verkar fungera utan problem, och BETAN fungerade utan problem i 96Hz. ska testa mer imorgon och se ifall 60Hz är lösningen eller inte..

Visa signatur

GAMING
G60SD OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090 XLR8|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|OLED77S90C|HT-A9M2

Permalänk
Medlem

Har fått en krasch efter patchen, så patchen har hjälpt mig mycket

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem

Patchen hjälpe som fan, lägger inte märke till det där "LSD-blurret" en del får. Men DDOS på BF4:a servrarna har drivit mig till vansinne - blir utkickad konstant utan något meddelande

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

4 totalkrasher idag än så länge. Freeze/soundloop, det enda som hjälper är Ctr+Alt+Del. Bör väl också tillägga att alla andra spel inkl. BF3 fungerar klanderfritt.

Mailade också FZ häromdagen där jag vänligt påpekade att de kanske skulle göra en journalistisk gärning och gärna intervjua ngn. ansvarig på Dice ang deras "fantastiska" release, inte ett svar... Antar att det går emot deras policy att göra något annat än att hypa nya spel och agera reklampelare?

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, ASUS RTX-4070 DUAL 12G, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Spelade igår 7 matcher igår på dagen utan problem. Sen körde jag 4 till på kvällen, fortfarande allt okej. Sen körde jag en sista innan jag skulle lägga mig där det krashade mitt i matchen (vanlig CTD, ej freeze). Så random!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon99565:

Ska testa nu.

edit: Funkar inte alls. Fick lite ont i huvdet av allt blur på zavoid. Försöker dice förstöra våra hjärnor

Hade nog inte lyckats spara som .cfg i windows 8 trots jag skrev det vid spara. Var tvungen visa file extensions sen ändra till show known file extensions i options för view http://www.youtube.com/watch?v=q5ztHjPBmH8 och sen kunde jag manuellt efter jag sparat filen döpa om till cfg i slutet.
Hoppas det funkar nu då.
edit: Funkade inte nu heller :/

Permalänk
Medlem

Har problem med bortfall av ljud. Ibland är ljudet helt borta, ibland hörs vissa ljud. Allt är uppdaterat till det senaste, GTX 670 stock,FX-8120 OC.

Permalänk
Medlem

Idag går det knappt spela 5 minuter innan det kraschar. Har ingen som helst respekt kvar för Dice längre

Permalänk
Medlem

Skiten hänger sig hela tiden, får kanske nöja mig med att jag orkade spela till level 2.

Permalänk

Kollar lite stream, fan folk crashar ju var femte min, vilket skit spel.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Inaktiv

Krashar aldrig för mig.. Men blurret ska dom ta bort sa dom.