Nya högtalare till datorn

Permalänk
Medlem

Nya högtalare till datorn

Hej!

Jag funderar på att köpa ett par nya högtalare till datorn men har ingen aning om vad som det man borde skaffa nu för tiden. Jag använder mina högtalare till musik lyssning, resten använder jag till mina hörlurar men även om jag bara lyssnar på musik vill jag ha ett par bra högtalare ,eventuellt ett ljudkort om det göt någon stor skillnad. Jag lyssnar mycket på House, EDM etc och jag vill ha mycket bas men inte overkill. Jag kan vara villig och lägga upp i mot 1500 kr!

Så vad rekommenderar ni?

Edit: just nu använder jag Logitech X530, men utnyttjar aldrig surroundljudet.

Permalänk
Medlem

Corsair sp2500 kanske.

Permalänk
Inaktiv

Mitt tips är att åka in till Helsingborg där Hifi-klubben finns och lyssna på deras Argon-högtalare.

Permalänk

Re: nya högtalare till datorn

Om du är beredd att lägga 400 kr till så skulle jag rekommendera dig Genelec 6010.

Visa signatur

Musical Fidelity V-Link 192, Rega Dac, Densen B-150, Densen DNRG, Dynaudio Focus 160, Dynaudio Stand4.
Hifi ska underhålla - annars kan det vara. Finns inget tråkigare än ett "fint ljud" som saknar musikalitet.

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog kika på M-Audio Studiophile BX5 D2, mycket välljudande datorhögtalare, Just denna modell
kanske spräcker budgeten med nån hundring men det kan det vara värt, http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=966316

Annars finns den mindre modellen utav dessa M-Audio AV40 Mk2, dom spelar också riktigt bra men basen är kanske lite
sämre i dom, för dessa brukar man få ge kring 1000kr

Båda utav dessa spelar nog skiten ur vad som idag kallas datorhögtalare, behövs det mer bas så kan du ju i efterhand
komplettera med en SUB

Visa signatur

if it ain't broke, don't fix it

Permalänk

Kör Corsair SP2500 och är riktigt nöjd, Vad jag vet så finns det inga andra 2.1 system som kan mäta sig med SP2500 i 1500-2500 prisklassen

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Tar hellre http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=692282 än Sp2500.

Skrivet av H4nsson:

Kör Corsair SP2500 och är riktigt nöjd, Vad jag vet så finns det inga andra 2.1 system som kan mäta sig med SP2500 i 1500-2500 prisklassen

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Skrivet av nanosec:

Jag skulle nog kika på M-Audio Studiophile BX5 D2, mycket välljudande datorhögtalare, Just denna modell
kanske spräcker budgeten med nån hundring men det kan det vara värt, http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=966316

Annars finns den mindre modellen utav dessa M-Audio AV40 Mk2, dom spelar också riktigt bra men basen är kanske lite
sämre i dom, för dessa brukar man få ge kring 1000kr

Båda utav dessa spelar nog skiten ur vad som idag kallas datorhögtalare, behövs det mer bas så kan du ju i efterhand
komplettera med en SUB

Bättre än såhär blir det nog inte i din budget.

Visa signatur

#framtiden