Permalänk
Skrivet av infexis:

En snabb fråga, finns det någon mening med Going East paketet när man kör map mod, är det något mer utöver några städer som tillkommer?

Har det inte själv så jag vet inte säkert men..

Going East Key Features:
-13 new cities
-4 new and expanded countries including Poland, the Czech Republic, Hungary and Slovakia
-Huge new road network
-Customise your truck and tune its performance with new engines, body kits and more!
-Maintain your own transport company, hire and fire staff and accept contracts
-Drive licensed trucks from a selection of different manufacturers

Möjligtvis om det finns nå nya motorer och delar. Annars är det väl bara nya städer i öst.

Skrivet av dwd:

Vill bara ta och gratulera till 3000 inlägg i tråden!

Ja grattis! Får bli lite mer aktivitet här tycker jag. Flera som postade jämnt och ständigt här förut verkar ha trappat ner. Själv har jag nyss fått en nytändning så jag kör lite varje kväll.

Idag var jag uppe i gryningen (iaf in game) och tog en tur på Scanias test track i Södertälje Jäkligt synd att kameraläget inte har någon funktion för att bestämma 'slutartid' så man kan få med lite motionblur. Får hoppas dom utvecklar det i kommande uppdateringar.

https://www.worldoftrucks.com/en/image_detail.php?id=00000000...

https://www.worldoftrucks.com/en/image_detail.php?id=00000000...

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Skrivet av Tinardirith:

Idag var jag uppe i gryningen (iaf in game) och tog en tur på Scanias test track i Södertälje Jäkligt synd att kameraläget inte har någon funktion för att bestämma 'slutartid' så man kan få med lite motionblur. Får hoppas dom utvecklar det i kommande uppdateringar.

https://www.worldoftrucks.com/en/image_detail.php?id=00000000...
https://scs-wotr-gallery.s3.amazonaws.com/full/862/0000000000...

Kör den snabbt genom Photoshop så får man fixat rörelseoskärpan…

Permalänk
Skrivet av HellDildo:

Kör den snabbt genom Photoshop så får man fixat rörelseoskärpan…

http://i.imgur.com/j7H3dfJ.jpg

Joo klart man kan det! Men hade varit nice att kunna göra det direkt när man vill ladda upp dom till World of Trucks direkt i spelet T.ex. som fotoverktyget i Forza-spelen,, tycker jag är ganska nice.

Här är en jag redigerade förut

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

finns det någon bra sida man kan ta ner skins och mods till ETS2? om man googlar verkar man inte få fram så bra resultat.

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyze:

finns det någon bra sida man kan ta ner skins och mods till ETS2? om man googlar verkar man inte få fram så bra resultat.

http://ets2.lt/

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Skrivet av Tinardirith:

Ja grattis! Får bli lite mer aktivitet här tycker jag. Flera som postade jämnt och ständigt här förut verkar ha trappat ner.

Efter att jag startade TruckSims har jag inte varit aktiv här alls, det mesta om vad jag sysslar med nu (trailerskins/Batman Scanian) lägger jag upp där istället för här

Skrivet av Xyze:

finns det någon bra sida man kan ta ner skins och mods till ETS2? om man googlar verkar man inte få fram så bra resultat.

Finns en del skins för 50Kedas Scania och vanliga Volvon (2009:an) i vår skinssektion http://www.trucksims.se/forum/index.php?/forum/28-skins/

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk
Medlem

Spelade in när jag nådde över 100.000 KM på mätaren, dags o ta en backup kanske?

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Håller på provar en vintermod som jag hittade idag. Den här är det om nån är intresserad. Fungerar perfekt med version 1.7.1s och ProMods Scandinavien 1,01. Påverkar fästet olika beroende på asfalt eller mängd snö. Lägger till lortiga däck i shopen (syns lite på bild två) + snökedjor om man vill ^^ Rätt nöjd hittills men finns rum för finslipning.

Har just gjort en ominstallation från Windows 7 32 bit till Windows 7 64 bit.

Jag sparade dokumentmappen med filerna från den förra installationen av ETS2.

Denna mod ska genast laddas ner och köras nu då det är vinter på gång

Visa signatur

[img]http://i6.photobucket.com/albums/y227/Deagle-66/Sort-2.jpg[/img]

I worshipped him, that's why my own helmet is blue and yellow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infexis:

Spelade in när jag nådde över 100.000 KM på mätaren, dags o ta en backup kanske?

http://www.youtube.com/watch?v=6PCeCQxH3Kw

Tror någon tar detta lite för seriöst

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av Lindahl:

Har just gjort en ominstallation från Windows 7 32 bit till Windows 7 64 bit.

Jag sparade dokumentmappen med filerna från den förra installationen av ETS2.

Denna mod ska genast laddas ner och köras nu då det är vinter på gång

Gört Enda jag blir lite grinig på är att det går liite för tungt där det är som mest snö. Jag kör med 730 nu och det är på gränsen till irriterande under långkörningar. Har inte provat med typ 500 eller under men kan tänka mig att det blir segt

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Tror någon tar detta lite för seriöst

Heh, det nåddes ju inte på en dag, har spelat sedan spelet kom ut, behållt profiler osv...

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infexis:

Heh, det nåddes ju inte på en dag, har spelat sedan spelet kom ut, behållt profiler osv...

haha, men ändå. Det är ju galet långt!

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Gört Enda jag blir lite grinig på är att det går liite för tungt där det är som mest snö. Jag kör med 730 nu och det är på gränsen till irriterande under långkörningar. Har inte provat med typ 500 eller under men kan tänka mig att det blir segt

Det underlättar att köra med 6x4 chassi så man får mer grepp.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Gört Enda jag blir lite grinig på är att det går liite för tungt där det är som mest snö. Jag kör med 730 nu och det är på gränsen till irriterande under långkörningar. Har inte provat med typ 500 eller under men kan tänka mig att det blir segt

Kör med 730 med.
Denna mod är bra gjord men det motstånd som är konstant gör att jag i alla fall tappar lusten direkt.

Någon som vet hur man kan fixa till det?

Visa signatur

[img]http://i6.photobucket.com/albums/y227/Deagle-66/Sort-2.jpg[/img]

I worshipped him, that's why my own helmet is blue and yellow.

Permalänk
Skrivet av Ant3:

Det underlättar att köra med 6x4 chassi så man får mer grepp.

Går det lättare för det? Jag har inget problem med greppet med min 6x2 men det går jävligt trögt. Som att köra i sirap.

Skrivet av Lindahl:

Kör med 730 med.
Denna mod är bra gjord men det motstånd som är konstant gör att jag i alla fall tappar lusten direkt.

Någon som vet hur man kan fixa till det?

Jag tänkte precis ta och kolla om jag hittar vilken fil det bestäms i. Ska se om jag kan justera, det vore guld.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk

Vad använder ni för att köra tangentbord, kontroll eller ratt?

Permalänk
Skrivet av kallelyra:

Vad använder ni för att köra tangentbord, kontroll eller ratt?

Trådlös xbox-controller, det fungerar. Skulle såklart hellre ha ratt men man kan ju iaf styra och gasa/bromsa hyfsat mjukt. Skulle aldrig orka med tangentbord

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallelyra:

Vad använder ni för att köra tangentbord, kontroll eller ratt?

Logitech G27 ratt och H-låda.

Visa signatur

[img]http://i6.photobucket.com/albums/y227/Deagle-66/Sort-2.jpg[/img]

I worshipped him, that's why my own helmet is blue and yellow.

Permalänk
Skrivet av Tinardirith:

Trådlös xbox-controller, det fungerar. Skulle såklart hellre ha ratt men man kan ju iaf styra och gasa/bromsa hyfsat mjukt. Skulle aldrig orka med tangentbord

Jag kör också med xbox kontroll men jag tror jag ska köpa en g27 när jag får mer pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Går det lättare för det? Jag har inget problem med greppet med min 6x2 men det går jävligt trögt. Som att köra i sirap.

Jag tänkte precis ta och kolla om jag hittar vilken fil det bestäms i. Ska se om jag kan justera, det vore guld.

Kanon om du hittar det.
Jag kollade lite tidigare men hittade inte vart det finns.
Jag stängde av is samt skitiga delar med motståndet verkar ligga i main modden. Den stora filen på
200 mb.
Fästet är lite skumt med. Får sladd i nästan varje kurva hehe

Visa signatur

[img]http://i6.photobucket.com/albums/y227/Deagle-66/Sort-2.jpg[/img]

I worshipped him, that's why my own helmet is blue and yellow.

Permalänk
Skrivet av Lindahl:

Logitech G27 ratt och H-låda.

Avundsjuk Skulle köpt en för länge sen om jag hade haft nåt vettigt ställe att ha en på. Tillstånd för att ta in ett driving seat i lägenheten beviljas nog inte av sambon

Angående vintermoden: Verkar som att parametrarna för styrning, grepp osv bestäms i filen Winterglatteis.scs. Sökväg i den är def -> vehicle -> physics.sii . Men har inte provat att ändra nåt än.

Edit: Nja, tror att det ligger i alla .mat filer för olika material. Vet inte hur man hanterar såna :/

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Går det lättare för det? Jag har inget problem med greppet med min 6x2 men det går jävligt trögt. Som att köra i sirap.

Jag tänkte precis ta och kolla om jag hittar vilken fil det bestäms i. Ska se om jag kan justera, det vore guld.

Skrivet av Lindahl:

Kanon om du hittar det.
Jag kollade lite tidigare men hittade inte vart det finns.
Jag stängde av is samt skitiga delar med motståndet verkar ligga i main modden. Den stora filen på
200 mb.
Fästet är lite skumt med. Får sladd i nästan varje kurva hehe

Skrivet av Tinardirith:

Avundsjuk Skulle köpt en för länge sen om jag hade haft nåt vettigt ställe att ha en på. Tillstånd för att ta in ett driving seat i lägenheten beviljas nog inte av sambon

Angående vintermoden: Verkar som att parametrarna för styrning, grepp osv bestäms i filen Winterglatteis.scs. Sökväg i den är def -> vehicle -> physics.sii . Men har inte provat att ändra nåt än.

Edit: Nja, tror att det ligger i alla .mat filer för olika material. Vet inte hur man hanterar såna :/

Ni vet väll om att det är skillnad att köra på SNÖ och torr asfalt?

Ändrar ni så att det inte blir halt eller att det inte går trögt i snön så är ju hela grejen med vinter modden borta IMO.

Jag har en mod som gör att den vanliga maskin trailern med hjullastare på väger 80 TON. DEN är rätt seg att dra på dom slingriga vägarna som kom i Going East DLC'n med denna vinter modden då jag "bara" har låst upp den nya Volvon's 700:a än.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Skrivet av Ant3:

Ni vet väll om att det är skillnad att köra på SNÖ och torr asfalt?

Ändrar ni så att det inte blir halt eller att det inte går trögt i snön så är ju hela grejen med vinter modden borta IMO.

Jag har en mod som gör att den vanliga maskin trailern med hjullastare på väger 80 TON. DEN är rätt seg att dra på dom slingriga vägarna som kom i Going East DLC'n med denna vinter modden då jag "bara" har låst upp den nya Volvon's 700:a än.

Har inte skrivit att jag inte vill ha det halt. Tycker det är helt lagom halt med moden. Men en 730hk lastbil med lätt last ska ju inte beté sig som en 420 hästars bara för att det är minusgrader ute. Med klen bil är det ju i princip ospelbart. Hade det varit 50 cm snö på vägen hade jag varit med på att det tar emot så här. Vill bara justera ner just motståndet liite.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Har inte skrivit att jag inte vill ha det halt. Tycker det är helt lagom halt med moden. Men en 730hk lastbil med lätt last ska ju inte beté sig som en 420 hästars bara för att det är minusgrader ute. Med klen bil är det ju i princip ospelbart. Hade det varit 50 cm snö på vägen hade jag varit med på att det tar emot så här. Vill bara justera ner just motståndet liite.

en stor del till att det går så slött är ju just att det inte finns fäste så det slirar lite hela tiden och då är det inte lätt att få upp farten.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Ni vet väll om att det är skillnad att köra på SNÖ och torr asfalt?

Ändrar ni så att det inte blir halt eller att det inte går trögt i snön så är ju hela grejen med vinter modden borta IMO.

Jag har en mod som gör att den vanliga maskin trailern med hjullastare på väger 80 TON. DEN är rätt seg att dra på dom slingriga vägarna som kom i Going East DLC'n med denna vinter modden då jag "bara" har låst upp den nya Volvon's 700:a än.

Klart vi vet att det är stor skillnad mellan asfalt o snö.
Jag tycker ändå att det går alldeles för trögt att dra släpet.
I uppförsbackarna är det normalt att det går sakta men inte på en rak väg.
Går inte ens att lägga i 12'an med 730 HK.
Annars är det en kanon mod

Visa signatur

[img]http://i6.photobucket.com/albums/y227/Deagle-66/Sort-2.jpg[/img]

I worshipped him, that's why my own helmet is blue and yellow.

Permalänk
Skrivet av Ant3:

en stor del till att det går så slött är ju just att det inte finns fäste så det slirar lite hela tiden och då är det inte lätt att få upp farten.

Testade precis med R730 6x4, märker ingen skillnad i dragkraft mot min 4x2. Bättre fäste i baken i kurvorna och kanar rakt fram ja. Bättre fäste på låga växlar ja. Men det blir inte bättre dragkraft rakt fram för det. Min 4x2 spinner inte (rakt framåt) över sjätte växeln och utan släp.

Om man säger så här.. Kör ett tungt ekipage ut för en glanshal backe i 50km/h. Bara för att du släpper gasen då så stannar du ju inte, som det gör i moden. För att det är så trögt justerat, inte greppet som är problemet.

Såg nån kommentar på en sida att han hade läst nånstans (fin källa) att spelet är gjort så att vägfäste och rullmotstånd går ihop i gemensamma parametrar.. Så det verkar inte som att man kan justera det här utan att få bättre grepp också, och det vill jag inte. :/

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Trådlös xbox-controller, det fungerar. Skulle såklart hellre ha ratt men man kan ju iaf styra och gasa/bromsa hyfsat mjukt. Skulle aldrig orka med tangentbord

Finns det trådlös xbox-kontroll? Jag kör med en trådad version av xbox-kontrollen

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Såg nån kommentar på en sida att han hade läst nånstans (fin källa) att spelet är gjort så att vägfäste och rullmotstånd går ihop i gemensamma parametrar.. Så det verkar inte som att man kan justera det här utan att få bättre grepp också, och det vill jag inte. :/

Det va typiskt.
Nä, bättre grepp är inget som lockar
Man får hålla sig till lite lättare trailers.
Loket på 75 Ton är nog ingen bra ide att ta med denna modden

Visa signatur

[img]http://i6.photobucket.com/albums/y227/Deagle-66/Sort-2.jpg[/img]

I worshipped him, that's why my own helmet is blue and yellow.

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Finns det trådlös xbox-kontroll? Jag kör med en trådad version av xbox-kontrollen

Yup, http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=170247

Skrivet av Lindahl:

Det va typiskt.
Nä, bättre grepp är inget som lockar
Man får hålla sig till lite lättare trailers.
Loket på 75 Ton är nog ingen bra ide att ta med denna modden

Hehe, jag har faktiskt levererat ett sånt (med vintermoden) men det var bara till andra sidan stan x)

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Hehe, jag har faktiskt levererat ett sånt (med vintermoden) men det var bara till andra sidan stan x)

Va fan
Det kan inte gått fort genom stan i alla fall.

Ska testa ett tåg sen

Visa signatur

[img]http://i6.photobucket.com/albums/y227/Deagle-66/Sort-2.jpg[/img]

I worshipped him, that's why my own helmet is blue and yellow.