Inga leveranser från Sweburn.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Beställde DVD-skivor från ett företag i Tyskland har dock glömt om det var sweburn. Men dom drog mitt kort 2 gånger. Inte särskilt roligt.

Skaffa nordea så slipper du detta. Nordea är en av de få (enda?) som endast preliminärbokar belopp som dras med kort och endast drar de beloppet som redovisas med kvitto från butiken. Med andra banker behöver man kräva tillbaka dubbelbetalningar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Estanjoni:

Vill varna för att beställa hos Sweburn.com just nu, de är flera av mina polare och en hel del andra på Prisjakt som inte fått sina varor levererade och de svarar inte på mejlen för någon. Någon som har lite mer information om de är på gång att konka eller något? Mycket misstänksamt är det.

Beställde själv den 3 oktober och de skulle ta 1-2 arbetsdagar med den leveransmetoden jag valde (de fanns många ex i lager av varan), men de har nu gått 12 dagar och som sagt de svarar inte på mejl.

EDIT: Efter lite mer sökande hittade jag även denna tråd på Flashback https://www.flashback.org/t2232387 de ska tydligen vara mitt uppe i en flytt påstår dom enligt en forumanvändare. Hoppas de stämmer, men de borde isf gå ut med det på deras hemsida att det är försenade leveranser istället för att ge fan i att svara på mejl och ej informera kunder som väntar på sina varor.

Har beställt mycket skivor därifrån förr, har alltid funkat bra. Som du sa senare, de har en flytt på G, lite tålamod så får du nog varorna snart! Butiken har funnits många år och alltid varit seriös vad jag vet!

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

skräp företag beställ hos nån annan istället genom att visa ditt missnöje.

Då är min fråga, har du ens SJÄLV beställt från dem? Eftersom du påstår att det är ett "skitföretag" måste jag anta att du haft med dem och göra? Du kan ju då isf få berätta vad som hände och vad som gjorde dig missnöjd. Utan det kallar jag ditt inlägg bs och borde därmed få en varning för spydighet på inga grunder what so ever.

Visa signatur

i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Har beställt mycket skivor därifrån förr, har alltid funkat bra. Som du sa senare, de har en flytt på G, lite tålamod så får du nog varorna snart! Butiken har funnits många år och alltid varit seriös vad jag vet!

Historia är ingen garanti.

Hade varit så mycket bättre för alla om de infomerat att de flyttar och leveranser kan bli försenade, eller hur?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Historia är ingen garanti.

Hade varit så mycket bättre för alla om de infomerat att de flyttar och leveranser kan bli försenade, eller hur?

Nej det är jag väl medveten om, därför jag skrev "förr". Dock kan det ju säga något om företaget i helhet, ett oseriöst företag skulle inte klarat hålla sig kvar så här länge isf.

Kan hålla med dig, trist att de inte informerat om detta på sin sida lr något, men de nämnde också kort om personal var det någon här som skrev. En mix av båda kanske var mer än vad företaget hade hoppats på, tror de hade hoppats på att kunna leverera i samma "styrka" utan att det märktes för kunder.

Visa signatur

Permalänk

Inge leverans från sweburn och de har gått 4 veckor.

Har någon här fått sin order från Sweburn de 2 senaste veckorna?

Har köpt ofta från Sweburn förr och inte haft några problem. Gjorde en beställning för 4 veckor sen och
denna har de inte skickat. En vecka efter jag gjorde beställningen kontakta jag dem. Fick då
ett email om att de är försenade tack vare familjeomständigheter. I samma mail nämnde de att
jag kunde antingen välja mellan att makulera min beställning eller så kunde de skicka direkt.
Litade på att de skulle skicka direkt och valde att de skulle skicka. Men de skickade aldrig.
Efter det har jag provat ringa dem och kontakta dem via mail. Men inget svar. Nu den senaste
veckan kopplas telefonnumret till röstservice på tyska som säger att numret inte är tillgängligt.
Eftersom jag betalat med paypal. Så valde jag att göra en "claim" Men de svarade inte ens
på detta mail. Så valde att eskalera till ett krav. Men inget svar än. Dock ger paypal motparten
10 dagar på sig.

Förklaringen till varför de inte levererar verkar skilja sig. Först att de flyttat och sedan familjeproblem.
En vän till mig fick dock ett meddelande om att DHL slarvat bort paketet. Fast DHL redan bekräftat
att de aldrig ens fått detta paket från sweburn.

Jag hoppas jag kan iallafall få tillbaka mina pengar via paypal.

Någon som vet mer om vad som pågår med sweburn?

Permalänk
Skrivet av Saukkoriipi:

Har någon här fått sin order från Sweburn de 2 senaste veckorna?

Har köpt ofta från Sweburn förr och inte haft några problem. Gjorde en beställning för 4 veckor sen och
denna har de inte skickat. En vecka efter jag gjorde beställningen kontakta jag dem. Fick då
ett email om att de är försenade tack vare familjeomständigheter. I samma mail nämnde de att
jag kunde antingen välja mellan att makulera min beställning eller så kunde de skicka direkt.
Litade på att de skulle skicka direkt och valde att de skulle skicka. Men de skickade aldrig.
Efter det har jag provat ringa dem och kontakta dem via mail. Men inget svar. Nu den senaste
veckan kopplas telefonnumret till röstservice på tyska som säger att numret inte är tillgängligt.
Eftersom jag betalat med paypal. Så valde jag att göra en "claim" Men de svarade inte ens
på detta mail. Så valde att eskalera till ett krav. Men inget svar än. Dock ger paypal motparten
10 dagar på sig.

Förklaringen till varför de inte levererar verkar skilja sig. Först att de flyttat och sedan familjeproblem.
En vän till mig fick dock ett meddelande om att DHL slarvat bort paketet. Fast DHL redan bekräftat
att de aldrig ens fått detta paket från sweburn.

Jag hoppas jag kan iallafall få tillbaka mina pengar via paypal.

Någon som vet mer om vad som pågår med sweburn?

Har bara ett tips till dig och alla andra, handla ej från Sweburn igen! De är lika säkert att handla från dom som det är på högriskfonder...

Permalänk

alternativ till sweburn?

Skrivet av Estanjoni:

Har bara ett tips till dig och alla andra, handla ej från Sweburn igen! De är lika säkert att handla från dom som det är på högriskfonder...

Verkar vara så. Har iallafall inte tänkt beställa därifrån nåmera.

Har du något tips om ett alternativ för sweburn. Ett företag som har bra priser på Verbatim skivor?

Permalänk
Avstängd

Ni som har Swedbank och betalat med kort, gör en reklamation (kortreklamation) via internetbanken så kommer ni få pengarna tillbaka

Skrivet av Saukkoriipi:

Verkar vara så. Har iallafall inte tänkt beställa därifrån nåmera.

Har du något tips om ett alternativ för sweburn. Ett företag som har bra priser på Verbatim skivor?

Kolla på wesellcd

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

HUR kan detta vara ett problem? Ni vet ju ALLA sedan tidigare att man ALDRIG förskotts betalar!, Postförskott som gäller!

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|Fedora Srv VM Host: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WDac:

HUR kan detta vara ett problem? Ni vet ju ALLA sedan tidigare att man ALDRIG förskotts betalar!, Postförskott som gäller!

De har inte postförskott som betalningsalternativ

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

Finns det inte postförskott eller faktura så vägrar jag handla om det inte är någon större kedja. Kan använda PayPal om det finns då det är lätt att få pengarna tillbaka.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LeVvE:

Finns det inte postförskott eller faktura så vägrar jag handla om det inte är någon större kedja. Kan använda PayPal om det finns då det är lätt att få pengarna tillbaka.

Det roliga är att Sweburn tillhörde "de större kedjorna" back in the days...

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

Före min tid då kanske, första datorn jag köpte blev från Komplett för 10-15 år sedan. Aldrig hört talas om Sweburn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

Vet inte vad du kallar "större kedjor" men att sälja skivor från en lägenhet i Skarpnäck eller i en källarlokal i Huddinge kallar jag inte stor företag

Permalänk
Avstängd
Skrivet av raGGGe:

Vet inte vad du kallar "större kedjor" men att sälja skivor från en lägenhet i Skarpnäck eller i en källarlokal i Huddinge kallar jag inte stor företag

De som köpt därifrån tidigare vet att det inte handlar om någon källare. De hade 9.80 i snitt på prisjakt så det är inget litet företag.

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

Permalänk
Medlem

If you order from Sweburn, you get BURNED!

Visa signatur

Dator: NZXT H2 | MSI Z77a-gd65 | i7-3770k | Corsair h40 med Noctua NF-F12 PWM | Sapphire 7970 Ghz Vapor-X 3GB | Corsair Vengeance 32GB | XFX 550W bronze | Samsung 840 & 850 EVO 250GB SSD | WD Red 3TB |
Kringutrustning: Skärm Qnix 27" 2560x1440p @96hz | Tangentbord Qpad MK-85 | Mus Qpad 5k pro | Matta Qpad CT 4mm | Headset Qpad Qh-90

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WDac:

Betala en extra avgift för att kanske få en sten i paketet, det är kanon ja !

Permalänk
Skrivet av trollhattan:

Han borde mena faktura, det brukar jag köra på när det går.

Däremot tror jag att risken att de inte skickar något paket öht (direktbetalning) är betydligt större jämfört med att de skickar ett paket med en tegelsten i (postförskott).

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

tror det är mer ett problem hos scammers snarare än bolag som börjar gå i kånken.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|Fedora Srv VM Host: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

hmm, ja då kanske man inte skall handla alls av dem.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

De som köpt därifrån tidigare vet att det inte handlar om någon källare. De hade 9.80 i snitt på prisjakt så det är inget litet företag.

Så enligt dig är ett företag stort bara för man har ett högt betyg på prisjakt låter som en bra slutsats.
Jag skulle bli extremt förvånad om dom någonsin varit fler än 5 anställda

Permalänk
Medlem

Jag fick ett mejl där det står att ordern är behandlad för en vecka sedan, men skivorna har inte kommit än.
Har ni ett sådant mejl och ändå fått vänta i flera veckor på leverans?

Permalänk
Skrivet av svampbob:

Jag fick ett mejl där det står att ordern är behandlad för en vecka sedan, men skivorna har inte kommit än.
Har ni ett sådant mejl och ändå fått vänta i flera veckor på leverans?

Man får ett "processed" mail från sweburn när man gjort beställningen. När de skickat får man ett mail "Your order has been completed‏".
Så de har nog inte skickat din order ännu.
Jag gjorde min beställning 3-4 veckor sen. Jag har bara fått ett ordern är behandlat mail.

Sweburn verkar ha allvarliga problem. De svarar inte ens på paypal claim.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saukkoriipi:

Man får ett "processed" mail från sweburn när man gjort beställningen. När de skickat får man ett mail "Your order has been completed‏".
Så de har nog inte skickat din order ännu.
Jag gjorde min beställning 3-4 veckor sen. Jag har bara fått ett ordern är behandlat mail.

Sweburn verkar ha allvarliga problem. De svarar inte ens på paypal claim.

Jag hade ett bokmärke till de skivorna jag brukar beställa, så jag missade den röda texten på frontsidan där de meddelar att de har kötid, vilket de verkar att ha sedan juni-månad och borde varit i kapp.
270 :- är faktiskt något att bli sur över, det är mina pengar som de sitter inne med och som jag kunnat beställa för från ett annat företag.

Man blir riktigt sur när de håller på så här.

Permalänk
Skrivet av svampbob:

Jag hade ett bokmärke till de skivorna jag brukar beställa, så jag missade den röda texten på frontsidan där de meddelar att de har kötid, vilket de verkar att ha sedan juni-månad och borde varit i kapp.
270 :- är faktiskt något att bli sur över, det är mina pengar som de sitter inne med och som jag kunnat beställa för från ett annat företag.

Man blir riktigt sur när de håller på så här.

Ja det är tråkigt när sånt här händer. Du kanske kan börja med att prova kontakta dem. Men du lär inte få något svar.
Betalade du med paypal eller kort? Du kanske kan kräva pengarna tillbaka via paypal eller din bank?

Permalänk

En uppdatering när det gäller min sweburn beställning. Jag fick tillbaka mina pengar via paypal claim
Verkar som om sweburn inte ens svarar på paypal claims. De verkar inte ha hört av sig på de 10 dagar
paypal ger säljaren. Så de måste verkligheten ha svårigheter.

Permalänk
Medlem

Jag väntar på att få pengarna tillbaks. Men det verkar kört. Över 800kr åt skogen....Jag betalade med visa...
Såg heller inte den röda texten fören efteråt...

Permalänk
Skrivet av AmiDonk:

Jag väntar på att få pengarna tillbaks. Men det verkar kört. Över 800kr åt skogen....Jag betalade med visa...

har du betalat med visa så är det väl banken eller Visa du ska vända dig till. ?
polisanmäl bedrägeri, sen tar du pappret till banken.

det är väl så det ska funka ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AmiDonk:

Gör en kortreklamation via din bank så får du pengarna tillbaka.

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo