KÖPRÅD - LG G2, Iphone 5s eller galaxy S4?

Permalänk
Medlem

KÖPRÅD - LG G2, Iphone 5s eller galaxy S4?

Hej allihopa!

Nästa helg så är det så att jag hade tänkt fixa mig en ny telefon, sitter just nu med en iphone4. Jag har kollat runt lite överallt på recensioner om dessa mobilerna och jag tycker att alla 3 verkar intresannta så tänkte därför att jag skulle fråga här på sweclockers vilken telefon ni skulle ha valt av dessa 3?
Android har jag aldrig använt men har hört från många att det är väldigt bra i jämförelse med iOS och har därför tänkt på S4an eller G2an, men har IPhone med som ett alternativ just för att jag tycker om Iphone och det känns som ett säkert kort ifall att de andra 2 inte är några bra telefoner i jämförelse med en iphone 5s.
Så vilken telefon skulle ni ha valt om man utgår från: kamera,batteritid,prestanda och hur den är "overall" om ni förstår mig!

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Jag säger mitt och det är att alla tre telefoner är topp telefoner

Är du helnöjd med Ios? Isåfall ta ett äpple, vill du ha en grym skärm med bra batteritid: LG G2
Hmm nu vet jag inte mer vad jag ska skriva, fråga om du vill nått mer, har 5:an på jobbet, LG G2 privat och frugan har en S4 Active

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonthan:

Jag säger mitt och det är att alla tre telefoner är topp telefoner

Är du helnöjd med Ios? Isåfall ta ett äpple, vill du ha en grym skärm med bra batteritid: LG G2
Hmm nu vet jag inte mer vad jag ska skriva, fråga om du vill nått mer, har 5:an på jobbet, LG G2 privat och frugan har en S4 Active

Skickades från m.sweclockers.com

Hmm, nu vart det nästan lite jobbigare men om vi utesluter S4an just för att samsung inte känns som ett "rolig" telefon, vilken av 5s och G2an skulle du då valt? om man som jag själv går i skolan och använder den mycket under dagarna till exempelvis sociala medier (facebook, twitter, instagram), lyssnar mycket på musik, Och även har en bra kamera och skärm? 5s verkar bra och så och har alltid tyckt om iphone och iOS just för att det är så enkelt att lära sig och gillar även kameran som IPhone besitter, men är lite sugen på android och G2 just för att jag har haft iOS i 5 år och det blir nästan lite uttjatat! Så tycker du det är värt att ta G2an om man nu är ute efter det jag skrev där uppe?

Permalänk
Inaktiv

min upplevelse utav mina 2 olika androids samt polares är att de alltid är något som inte funkar som de ska.. du har däremot mycket mer frihet i dem (om du inte jailbreakar dvs).
jag skulle personligen aldrig rekommendera android eller windows, kan ha blivit bättre nu under senaste året men det tvivlar jag på

Permalänk
Inaktiv

Nexus 5 är bättre än G2 på alla punkter förutom just batteriet och 0,3 tum större skärm.

Permalänk

LG G2

+5.2" skärm på en telefon typ lika stor som en S4
+Färgstark och skarp skärm. Bästa jag har sett bland smartphones
+Batteritiden är Grym! För mer info google.se
+Snapdragon 800, energisnålare och snabbare än S600 som sitter i S4.
+Toppskikt kamera bland smartphones. IOS är grymt. 60 fps 1080p video.
+Manuell fokus
+Massa bra settings utöver dom vanliga i Android. Lite små saker här och där.
+Det är möjligt att byta batteri bara man är en smula händig.
+Riktigt snygg imo. Den stora skärmen på så lite yta, mmmh.
+"Knock on" knacka på skärmen för att väcka telefonen.
+Lätt men inte för lätt(subjektivt..)

-Tål inte att bli tappad even once.(Nästan)
-Inte så högljudd högtalare.
-Seg fokus ibland.

+-Knapparna på baksidan. Detta är ett plus för det mesta men ibland kan det vara lite små krångligt.

Grym jävla telefon med andra ord! Det enda jag kan komma på som är för mig en nackdel är att den är så bräcklig. Men är man försiktig så behöver man aldrig tappa den annars får man köpa nåt cover bara.

5S. Ja vad ska man säga. Det är väl om du gillar iOS mer än Android helt enkelt. Samt att du gillar en mindre telefon samt skärm.

S4 tycker jag känns uteslutet. Vad är bättre med den över LG G2? S4+ kommer till julen/januari(enl en anställd på tele2) vilket isf skulle vara en vettig konkurrent till G2. Samsungs UI är dock för jävla fult om jag får säga det själv

Permalänk
Skrivet av Klappa:

Nexus 5 är bättre än G2 på alla punkter förutom just batteriet och 0,3 tum större skärm.

Nexus 5 gentemot LG G2

-Sämre betraktningsvinklar.
-Sämre svärta och färgåtergivning.
-2.05" mindre skärm.
-Sämre batteritid. 2300 mah mot 3000(!).
-Sämre kamera kvalitetsmässigt. Kan inte ens ta bilder snabbt i en serie. Kommer säkert att bli fixat i uppdatering dock. Förhoppningsvis..
-Filmar 30 fps istället för 60. Detta gör stooor skillnad.
-1.3 mpix(2.1 på g2) frontkamera om man använder den.

+Får mjukvaruuppdateringar direkt och oftare. Flasha custom rom på LG G2 och vips så är den där också.
+Aningen mindre, skönare grepp.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av GeT_a_BiKe:

Nexus 5 gentemot LG G2

-Sämre betraktningsvinklar.
-Sämre svärta och färgåtergivning.
-2.05" mindre skärm.
-Sämre batteritid. 2300 mah mot 3000(!).
-Sämre kamera kvalitetsmässigt. Kan inte ens ta bilder snabbt i en serie. Kommer säkert att bli fixat i uppdatering dock. Förhoppningsvis..
-Filmar 30 fps istället för 60. Detta gör stooor skillnad.
-1.3 mpix(2.1 på g2) frontkamera om man använder den.

+Får mjukvaruuppdateringar direkt och oftare. Flasha custom rom på LG G2 och vips så är den där också.
+Aningen mindre, skönare grepp.

ända felet är väl att du inte kan utgå ifrån att den har bättre batteritid pga "2300 mah mot 3000" då de drar olika mycket..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av GeT_a_BiKe:

Nexus 5 gentemot LG G2

-Sämre betraktningsvinklar.
-Sämre svärta och färgåtergivning.
-2.05" mindre skärm.
-Sämre batteritid. 2300 mah mot 3000(!).
-Sämre kamera kvalitetsmässigt. Kan inte ens ta bilder snabbt i en serie. Kommer säkert att bli fixat i uppdatering dock. Förhoppningsvis..
-Filmar 30 fps istället för 60. Detta gör stooor skillnad.
-1.3 mpix(2.1 på g2) frontkamera om man använder den.

+Får mjukvaruuppdateringar direkt och oftare. Flasha custom rom på LG G2 och vips så är den där också.
+Aningen mindre, skönare grepp.

Många av de punkterna stämmer inte alls. Du kanske borde ta och läsa igenom Anandtechs recension av Nexus 5. Färgåtergivningen är den bästa som finns inom Android världen. Och gällande batteritiden är den inte alls mycket sämre.

" Nexus 5 has the best calibrated display I’ve seen so far in any Android handset."

Permalänk
Medlem

Kommer själv ifrån en ipone 4 och köpte en lg g2,ville ha en större skärm än vad iphone har,valde mellan s4 och lg g2 och jag har haft den i 2 mån och är fortfarade mycket nöjd,det ända som är sämre på lgg2 mot iphonen är kamran,men har prata med lg support och det kommer snart en uppdatering som fixar kameran,skulle jag köpt en samsung så skulle det blivit s4+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klappa:

Många av de punkterna stämmer inte alls. Du kanske borde ta och läsa igenom Anandtechs recension av Nexus 5. Färgåtergivningen är den bästa som finns inom Android världen. Och gällande batteritiden är den inte alls mycket sämre.

" Nexus 5 has the best calibrated display I’ve seen so far in any Android handset."

Nexus-modellerna har aldrig varit riktade mot att ha det senaste (hårdvarumässigt) utan deras starka fäste är just tidiga uppdateringar från Google.
Googles telefon är inte dålig, verkligen inte. Men att ens påstå att Nexus 5 skulle vara bättre än LG G2 på som du skriver "alla punkter" utom två är bara ren och skär fanboy-anda och sånt klarar vi oss utan.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sampled:

Hmm, nu vart det nästan lite jobbigare men om vi utesluter S4an just för att samsung inte känns som ett "rolig" telefon, vilken av 5s och G2an skulle du då valt? om man som jag själv går i skolan och använder den mycket under dagarna till exempelvis sociala medier (facebook, twitter, instagram), lyssnar mycket på musik, Och även har en bra kamera och skärm? 5s verkar bra och så och har alltid tyckt om iphone och iOS just för att det är så enkelt att lära sig och gillar även kameran som IPhone besitter, men är lite sugen på android och G2 just för att jag har haft iOS i 5 år och det blir nästan lite uttjatat! Så tycker du det är värt att ta G2an om man nu är ute efter det jag skrev där uppe?

Personligen skulle jag ha valt G2:an igen.
Är riktigt nöjd, om den skulle gå sönder skulle jag köpa en exakt likadan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klappa:

Många av de punkterna stämmer inte alls. Du kanske borde ta och läsa igenom Anandtechs recension av Nexus 5. Färgåtergivningen är den bästa som finns inom Android världen. Och gällande batteritiden är den inte alls mycket sämre.

" Nexus 5 has the best calibrated display I’ve seen so far in any Android handset."

Swedroid håller inte med dig.
http://www.swedroid.se/recensioner/telefoner/vi-testar-lg-goo...

Bildskärmen:

Citat:

Den maximala ljusstyrkan är bra och telefonen är därmed skapligt läsbar även i fullt dagsljus. Nexus 5 står sig här väl i en jämförelse med syskonet LG G2. Vi upplever dock att Nexus 5-skärmen, som vi nämner ett par stycken längre upp, har en gulaktig och lite varmare nyans än G2 vilket gör att vita nyanser känns aningen mindre klara och ljusstarka.

Sammanfattningsvis är bildskärmen alltså en brokig historia. Skärpan och ljusstyrkan, samt färgåtergivningen sedd rakt framifrån, håller hög klass, medan betraktningsvinklarna samt bakgrundsbelysningen håller tämligen låg klass. Sammantaget blir det därför inte mer än ett medelmåttigt betyg för bildskärmen, vilket känns väldigt tråkigt då det innebär att Nexus 5-skärmen är chanslös mot konkurrenterna.

Nexus 5 är en nerbantad version av LG G2. Man har gjort kompromisser med hårdvaran för att kunna sälja den billigare. Sedan kan det mycket väl vara en bra affär i längden eftersom Google kommer att vara bättre på att uppdatera än LG. Men hårdvaran i Nexusen är helt enkelt sämre.

Permalänk
Inaktiv

Jag litar på Anandtechs recension som också är mer professionell.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky:

Swedroid håller inte med dig.
http://www.swedroid.se/recensioner/telefoner/vi-testar-lg-goo...

Bildskärmen:

Nexus 5 är en nerbantad version av LG G2. Man har gjort kompromisser med hårdvaran för att kunna sälja den billigare. Sedan kan det mycket väl vara en bra affär i längden eftersom Google kommer att vara bättre på att uppdatera än LG. Men hårdvaran i Nexusen är helt enkelt sämre.

Jag gillar själv Swedroid mycket, men ibland är deras recensioner lite halvdana. Jag litar mer på Anandtech då de oftast är de bästa och har de mest professionella recensionerna.

De största skillnaderna mellan G2 och N5 är kameran, storleken på batteriet, storleken på skärmen, överdrivna färger vs naturliga färger, blank plast vs "hardcore" plast (samma som senaste N7) och uppdateringar samt smutsigt eller rent Android.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem

Kör själv med en vit LG G2 men fick skicka tillbaka för att baksidan knakade.
Körde med den ett par dagar iaf innan jag skicka tillbaka den och overall så känns den helt ok, gillar knapparna bak på telefonen och skärmen var mycket bra.

Kört både min vita LG G2 och en vit Nexus 5 och tycker inte det är så stor skillnad i byggkvalitén, Nexus 5an har bara soft touch baksida som gör att den känns mer premium. Älskar också de rundade kanterna på G2ans skärmglas men det är en smaksak, samma som Nexus 4an.

"Knock Knock" grejen på G2an var coolt i början men blev störande i längden och fick stänga av.

Skulle inte köra med SGS4 då den börjar bli gammal och känns väldigt ovärt att köpa en när den kommer bytas ut snart. Finns dock fler anledningar till att jag aldrig skulle köra en Samsung telefon.

Inte provat iPhone 5S men skillnaden mot iPhone 5 är nog inte så stor, premium känsla men samtidigt gillar jag inte personligen den avlånga skärmen.

Permalänk
Skrivet av anon186252:

ända felet är väl att du inte kan utgå ifrån att den har bättre batteritid pga "2300 mah mot 3000" då de drar olika mycket..

700 mha skillnad, samma processor samma gpu båda ips display(tror jag). Så jo. Men jag utgår såklart inte bara ifrån det utan jag har kollat recensioner.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Klappa:

Många av de punkterna stämmer inte alls. Du kanske borde ta och läsa igenom Anandtechs recension av Nexus 5. Färgåtergivningen är den bästa som finns inom Android världen. Och gällande batteritiden är den inte alls mycket sämre.

" Nexus 5 has the best calibrated display I’ve seen so far in any Android handset."

Visst kan ta tillbaka det där med färgåtergivningen då det till stor del är väldigt subjektivt. Men g2 har fortfarande bättre svärta och bättre vit, vilket är mycket viktigt för Mig. Visst batteritiden är inte jätte mycket sämre direkt, men med tanke på att alla smartphones har dålig batteritid, oavsett vad någon säger så gör den skillnaden väldigt mycket i smartphone världen.

Vad var det mer som var så fel i min "sågning" av 5an?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av GeT_a_BiKe:

700 mha skillnad, samma processor samma gpu båda ips display(tror jag). Så jo. Men jag utgår såklart inte bara ifrån det utan jag har kollat recensioner.

Skickades från m.sweclockers.com

jaja jag har ingen aning hur deras speccs ser ut men man kan inte utgå från batteriet

Permalänk
Skrivet av anon186252:

jaja jag har ingen aning hur deras speccs ser ut men man kan inte utgå från batteriet

Vem gjorde det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av GeT_a_BiKe:

Vem gjorde det?

Skickades från m.sweclockers.com

"-Sämre batteritid. 2300 mah mot 3000(!)."
var väl den raden jag syftade på men de är ju klargjort att du inte bara hade kollat på detta