Operativsystem för folding körandes under ESXI

Permalänk
Medlem

Operativsystem för folding körandes under ESXI

Hejsan, Jag har drivit en folding maskin nu som jag kört nonstop sen i mars, maskinen låg stabilt på 16-20k PPD och användes främst till syftet att folda.
Sen i somras så hände någonting och själva virtuella maskinen som körde folding blev konstig gick inte att få de funka igen så valde att göra en identisk ny maskin.
Den här nya maskinen verkar dock bara begränsad att bara använda ungefär hälften av cpun eller någonting mer fast det inte ligger några former av begränsningar varken i klockfrekvenser eller kärnor vilket resulterar i att PPD nu ligger kring 7-12k.

Maskinerna har båda kört Ubuntu Desktop x64 och har haft 2gb dedikerat minne
Jag har använt mig av deras egen klient med fah control.
Allting har körts under ESXI 5.1.
Specifikationer för servern kan synas i signatur.

Någon något tips vad för os eller liknande jag skulle kunna köra som kanske är lite mer nerskalat och vilken eventuell folding klient som skulle kunna vara optimalast.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|