Permalänk

Gigabyte vs MSI R9 280x

Efter mycket velande samt påtryckningar från sambo att man inte kan spendera 4k+ på en "pryl" så har valet blivit R9 280x till julklapp så jag kan lira BF4 i mellandagarna.

Och då kommer frågan: Vilket är bäst? låg ljudnivå är prio 1 men inte till följd av förstort kvalité/prestandard "fall"..
Gigabyte www.dustin.se/product/5010762289/gigabyte-radeon-r9-280x-oc-r...
MSI www.dustin.se/product/5010761038/msi-radeon-r9-280x-gaming-bf...

Fördel Gigabyte: Pris, rykte om bra komponenter (kanske bara gäller moderkort?) Nackdel: 285mm långt i mitt r3 chassi där cirka 290mm är max.
Fördel MSI: 269mm långt, Har moderkort från MSI(kanske inte spelar någon roll, men stillar mitt lätta OCD) Nackdel: 200kr dyrare.

Så vad säger ni vet?

Permalänk
Medlem

Inom AMD GPU tillverkare så är Sapphire högt prisade, jag skulle säga att de är den bästa tillverkaren. Har deras GPU och är väldigt nöjd med den. Men kör på MSI då den verkar ha minst ljudnivå av de två.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Vad hände där ny kylare på gigabyte kortet?

Googlade och fann rev 2.0

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1600@3,9 ghz med NZXT kraken GPU: Asus rog strix 1080 PSU: Corsair RM 850W MOBO: Asus rog strix b350 OS: Windows 10 home.

Permalänk

Hej, köpte den nya gigabyte 280x rev 2 som du länkade, är supernöjd och kortet är mkt tyst även när jag spelar. Det är en ny kylare på den inte samma plastiga som på dom första. Rekommenderas väl.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alexander7938:

Inom AMD GPU tillverkare så är Sapphire högt prisade, jag skulle säga att de är den bästa tillverkaren. Har deras GPU och är väldigt nöjd med den. Men kör på MSI då den verkar ha minst ljudnivå av de två.

Sapphire gör dock inte GPU:er. De tillverkar bara kyllösningar.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av scorpio_gbg:

Hej, köpte den nya gigabyte 280x rev 2 som du länkade, är supernöjd och kortet är mkt tyst även när jag spelar. Det är en ny kylare på den inte samma plastiga som på dom första. Rekommenderas väl.

Tack för ett ordentligt svar!

Men vad har du för chassi? Det jag är mest orolig över är om det 285mm långa Gigabyte går in i mitt FD R3 som är cirka 290mm enligt deras hemsida.. =S

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Hej igen, har ett Fractal Design Define R4 och det var inga problem!