Bra MMORPG
Jag letar efter ett bra MMORPG spel som jag kan spela några timmar varje dag.
Jag vet att detta kanske inte riktigt finns längre eftersom att många spel "förstörs" då spelföretagen blir girigare och girigare men detta är i alla fall vad jag tycker att ett bra MMORPG ska ha:
En bra och "djup" storyline. Något man kan leva sig in i och spela timmar varje dag utan att det blir tråkigt eller att spelet "tar slut" (det finns inget mer att göra).
Inget AFK spel. Man ska verkligen på grund av spelinnehållet kunna gilla att spela spelet och verkligen behöva tänka på vad man gör.
Samarbete. Spelet ska vara online så att man ska samarbeta med andra och spela spelet tillsammans med kompisar och de man möter i spelet. Man ska inte bara kunna glida igenom spelet solo utan problem utan folk ska faktiskt vilja söka upp andra för att kunna spela och komma vidare.
Inga microtransaktioner där dem med mycket pengar får bäst grejer och betalar för högre nivåer. Hellre att spelet kostar per månad än att IRL pengar styr hur man spelar spelet. Det finns liksom en skillnad på huruvida man kan spela spelet på grund av dess månadskostnad och hur man spelar spelet på grund av alla dess microtransaktioner.
En stor spelvärld med olika möjligheter till transport så att det går snabbare att färdas. Man vill ju inte springa runt på samma ställen hela tiden men samtidigt vill man ju inte heller ta 75% av speltiden till att springa kors och tvärs över kartan!
Jag kan säkert komma på mer och ifall jag gör det redigerar jag texten.
Ifall att ni kan komma på ett spel som i alla fall liknar det jag skrev ovanför så kan ni väl skriva namnet på spelet i ett svar. Priset på spelet spelar ingen roll, jag vill ha så många valmöjligheter som möjligt!