Permalänk

Bra MMORPG

Jag letar efter ett bra MMORPG spel som jag kan spela några timmar varje dag.

Jag vet att detta kanske inte riktigt finns längre eftersom att många spel "förstörs" då spelföretagen blir girigare och girigare men detta är i alla fall vad jag tycker att ett bra MMORPG ska ha:

En bra och "djup" storyline. Något man kan leva sig in i och spela timmar varje dag utan att det blir tråkigt eller att spelet "tar slut" (det finns inget mer att göra).
Inget AFK spel. Man ska verkligen på grund av spelinnehållet kunna gilla att spela spelet och verkligen behöva tänka på vad man gör.
Samarbete. Spelet ska vara online så att man ska samarbeta med andra och spela spelet tillsammans med kompisar och de man möter i spelet. Man ska inte bara kunna glida igenom spelet solo utan problem utan folk ska faktiskt vilja söka upp andra för att kunna spela och komma vidare.
Inga microtransaktioner där dem med mycket pengar får bäst grejer och betalar för högre nivåer. Hellre att spelet kostar per månad än att IRL pengar styr hur man spelar spelet. Det finns liksom en skillnad på huruvida man kan spela spelet på grund av dess månadskostnad och hur man spelar spelet på grund av alla dess microtransaktioner.
En stor spelvärld med olika möjligheter till transport så att det går snabbare att färdas. Man vill ju inte springa runt på samma ställen hela tiden men samtidigt vill man ju inte heller ta 75% av speltiden till att springa kors och tvärs över kartan!

Jag kan säkert komma på mer och ifall jag gör det redigerar jag texten.

Ifall att ni kan komma på ett spel som i alla fall liknar det jag skrev ovanför så kan ni väl skriva namnet på spelet i ett svar. Priset på spelet spelar ingen roll, jag vill ha så många valmöjligheter som möjligt!

Permalänk
Medlem

nu vet jag inte om det här stämmer över huvudtaget med vad du vill ha, men såg att FFXIV har open beta, så kanske värt att testa?
https://secure.square-enix.com/account/app/svc/ffxivbetatop?r...

Visa signatur

NZXT H440 | MSI Z77A-S01 |EVGA Supernova G2 1000W | Intel Core i5 3570K @4.2GHz | Cooler Master V8 | G.Skill Ripjaws Gaming 16GB CL9 @1600MHz | MSI GTX 1070 Gaming X

Fraktfritt Inet
Dagens fynd-tråden

Permalänk
Medlem

Finns det något sådant som åtminstone består?

Jag tror du skulle gilla age of conan om du inte redan provat det och avgjort att du är officiellt trött på det, men de har ett trevligt "mass effect" liknande konversationssystem som gör npcs mer levande och en story som känns ovanligt bekväm om man jämför med wow, war och rom som jag kört, och samtliga har mycket gemensamt (ROM är i princip en wow klon och WAR är ett mer PVP/RVR inriktat mmo än de andra två skulle jag tippa, men jag har inte kört pvp i wow). Jag har även provat mortal online under beta, men inte så långvarigt. Intressant spel dock.

Sen kan jag ju nämna att jag provade diablo 3 och path of exile även om de för mig inte är mmorpgs så nämns de ibland i sammanhanget, i dagsläget verkar det finnas allt mer skepsis kring båda två så jag har lagt poe på hyllan och d3 lär jag inte spela på länge om någonsin.

Visa signatur

5820k 4,2 GHz @ 1,220 V
6950 XT undervolt

[FAQ: Formatera text i inläggen med BB-kod]

Permalänk
Medlem

Lirar tibia hur mycket som helst, är 100% gratis men om du betalar för premium account blir det betydligt roligare, spelet hade 15års jubileum förra året så de vet sin sak! det fick mig att sluta med WoW iaf eftersom Tibia är så förbannat mycket bättre på alla punkter om du frågar mig personligen, rekommenderar att du kör deras "flash client" om du är van vid kontrollerna som dagens mainstream mmorpg's erbjuder.

https://secure.tibia.com/mmorpg/free-multiplayer-online-role-...

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

Final Fantasy XI kanske

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

The Secret World kan kanske vara något, riktigt najs spel tbh.
Kostar att köpa men ingen månadskostnad.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Osäker på vilka spel som passar in på alla egenskaper du begär men jag tyckte att Guild Wars 2 var rätt kul tills jag nådde den punkt där man måste börja farma för att få ihop resurser till att crafta de absolut bästa (bästa som snyggaste, inte stat-wise) sakerna i spelet, kanske dock ett av de MMO's med mest story fokus.

Annars finns det ju gott om P2P MMO's som inte riktigt har lyckats och som nu gått F2P (t.ex: TERA online, RIFT och SWTOR) som du kan testa

Permalänk

Final Fantasy XIV: A realm reborn verkar vara ganska intressant men jag tror faktiskt att jag kommer skippa Tibia.

Jag ska nog lägga till det, jag är nästan allt för grafik. Jag kan spela spel med dålig grafik och tycka att det är kul osv osv men det är väldigt sällan som jag inte tycker att det blir roligare med bra grafik.
Jag kommer gå den tekniska linjen på gymnasiet nu till hösten och sedan högskolan för att lära mig spelprogrammering och något jag kommer vara väldigt hård på när jag väl skapar och ska släppa ett spel är storyn och grafiken!!

Permalänk
Skrivet av Dr33mcrusher:

Osäker på vilka spel som passar in på alla egenskaper du begär men jag tyckte att Guild Wars 2 var rätt kul tills jag nådde den punkt där man måste börja farma för att få ihop resurser till att crafta de absolut bästa (bästa som snyggaste, inte stat-wise) sakerna i spelet, kanske dock ett av de MMO's med mest story fokus.

Annars finns det ju gott om P2P MMO's som inte riktigt har lyckats och som nu gått F2P (t.ex: TERA online, RIFT och SWTOR) som du kan testa

På tal och P2P spel som blivit F2P så tänkte jag på ifall att The Lord of the Rings Online är något att spela. Jag testade det för typ ett år sedan och jag fick ett helt okej första intryck men jag kom aldrig väldigt långt.

Någon som vet hur det är i dem högre nivåerna av det spelet?

Nu ska ju ni inte hålla min hand i denna posten utan jag får ju ladda ner spel och testa själv vad jag tror verkar bra, men förslag är alltid skönt! Sen i samband med att välja ut spel som ska vara roliga att spela, är det någon här i forumet som kanske vill bild ett litet förband och spela tillsammans med mig och kanske någon annan?

Jag är 15 år och kille. Kan uppenbarligen svenska, och engelska på en väldigt hög nivå. Har inte stor erfarenhet av spel över huvudtaget, fick precis min första speldator och har inte testat så många spel ännu men lär mig snabbt (ifall att ni är oroliga över att spela med en amatör).

Permalänk
Avstängd

Hur är det med EVE?

Eller räknas det inte som RPG av någon anledning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nr1Result:

Jag kommer gå den tekniska linjen på gymnasiet nu till hösten och sedan högskolan för att lära mig spelprogrammering och något jag kommer vara väldigt hård på när jag väl skapar och ska släppa ett spel är storyn och grafiken!!

Då kan du börja jobba på Crytek och jobba på nästa Crysis.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

Det var stora krav. Men jag kan säga hur jag upplever de spel jag spelat.

GW2: Mycket kontent och om man faller för storyn och lore så är det superbra. Dock så tröttnade jag efter några hundra timmar då "personal story" sabbade allt för mig när det gäller story. (nu finns dock living story som ska vara bättre) Och jag är inte så mycket för att grinda för gear och sånt.

Planetside: det är gratis och väldigt kul om man gillar FPS. Comunityn är rätt så trevlig om man ser sig omkring och går med i en bra outfit. Ganska repedativt och det finns inte någon direkt story.

The secret world: Väldigt fångande story och quests, Speciellt "invesitgation quest" combat var ingen höjdare (väldigt klassisk mmo-cmbat) och jag rekomenderar inte att spela det själv. Ingen gear grind så vitt jag såg. Utav väldigt mycket storydriv. Inte så mycket replayability, man spelar bara rakit fram vilket är rätt bra iofs.

Eve online: Absålut bästa när man prata MMO men du kommer slita av dig håret om du inte vill ge det tid då skills tränas över tid och inte med xp. Men väl värt besväret när man kommer in i det.

Summa sumarum, om du taggar upp dig för story och läser lite lore och sånt för GW2 så tror jag att du kommer gilla det. För mig failade lore/story och så tröttnade jag på gamemechanics och har för många timmar spelade för att orka försöka igen med storyn. (jag är jävlig kräsen när det gäller story)

Permalänk
Medlem

Som någon tidigare sa. "Tibia" är ett 2d spel som krävs sammarbete och vilja för att det ska hända något! PVP samt PvE när du vill! Kan säga att det är fruktansvärt tråkigt i början, men när man väl kommer upp i högre levels blir det roligare! Dock håller även Tibia på att förstöras...

Visa signatur

Fractical Design R3, ASUS P8z68, Intel Core i5 2500k, GeForce gtx 560ti, Corsair Vengeance 8gb 1600mhz, Corsair TX 750w

Permalänk
Medlem

Lineage2.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av Pimpim666:

Då kan du börja jobba på Crytek och jobba på nästa Crysis.

Haha! Enligt mig lever "Crysis" upp till sitt namn. Enligt mig är det ett förfärligt spel

Permalänk

World of Warcraft

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nr1Result:

Inte för att jag vill stoppa din kreativitet. Men jag har själv gått Spelprogrammering på gymnasiet, läste ca 9 programmerings kurser. Du ska inte räkna med att få göra någon grafik mer än en Miniräknare kanske. Om du inte kommer läsa Flash och, då är det lite mer grafiskt.

Permalänk
Medlem

The Secret World, jag är helt förälskad i deras skillsystem. Helt underbart!
Och questsen känns relevanta iom att det är nutid och inte fantasy a la "döda 10 vargar".

Permalänk
Medlem

neverwinter

Visa signatur

FD Define R6, Noctua NH-D15S, 6x Noctua NF-A14 PWM, Corsair AX860i, Asus Maximus XI Hero, Intel Core i7 9700k, 32GB Corsair Vengence PRO 3200MHz, Asus GTX1080ti, Samsung 850 EVO 500GB.

Permalänk
Medlem

"Neverwinter will be a free-to-play game. There will be no cost for the client, and no subscription fee will be required."

Hur tjänar dom pengar, måste man köpa saker i spelet, eller Coca-Cola banners på slotsväggar ^^ ??

Permalänk
Skrivet av Alpha77:

"Neverwinter will be a free-to-play game. There will be no cost for the client, and no subscription fee will be required."

Hur tjänar dom pengar, måste man köpa saker i spelet, eller Coca-Cola banners på slotsväggar ^^ ??

Det finns en ingameshop där du spenderar "Zen" som du kan köpa. Det du kper i shoppen ska inte kunna påverka spelet nämnvärt utan är mer av kosmetisk karaktär precis som i LOTRO.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Jag spelade neverwinter ett tag när det var "beta" med Cacheshop som var i funktion

Det som jag tyckte var bra med spelet
* Kul stridsystem, snabbt roligt och enkelt
* Foundry Quests som skapats av spelare, ofta bättre och mer genomtänkta än spelet egna trots begränsat med funktioner i sådana quests.

Nackdelar
* Cacheshop i beta...
* Cryptic/PWI måste vara det vidirigaste MMO företaget på planeten, som de hanterade (eller inte) "Caturday" och andra exploits så var det löjligt.
* Detta spel måste vara definitionen av Pay2Win
* Om du inte lägger ner tid dagligen och kör grottor för AD så måste du köpa saker för pengar för att t.ex. kunna levla crafting, få mounts, uppdatera Companions
* Usel grafik, CW Tiefling movement nuff Said...
* Inga bossgimicks i grottor bara adds (Spelade i maj sista gången)
* Du får hela tiden ingame medelanden om folk som får Epic drops från kistor de köper nyckar till av riktiga pengar...
* Obefintlig kommunikation med spelarna
* Obefintlig balans mellan klasser (Det kom en stor patch efter jag slutade precis när spelet gick live men innan dess så behövdes in GWF/GF (tank) i grottorna)

Kommer ALDRIG spela ett Cryptic/PWi spel igen men visst var det kul att bara vara ute och questa i zonerna och leka med stridsystemet.

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nr1Result:

På tal och P2P spel som blivit F2P så tänkte jag på ifall att The Lord of the Rings Online är något att spela. Jag testade det för typ ett år sedan och jag fick ett helt okej första intryck men jag kom aldrig väldigt långt.

Någon som vet hur det är i dem högre nivåerna av det spelet?

Nu ska ju ni inte hålla min hand i denna posten utan jag får ju ladda ner spel och testa själv vad jag tror verkar bra, men förslag är alltid skönt! Sen i samband med att välja ut spel som ska vara roliga att spela, är det någon här i forumet som kanske vill bild ett litet förband och spela tillsammans med mig och kanske någon annan?

Jag är 15 år och kille. Kan uppenbarligen svenska, och engelska på en väldigt hög nivå. Har inte stor erfarenhet av spel över huvudtaget, fick precis min första speldator och har inte testat så många spel ännu men lär mig snabbt (ifall att ni är oroliga över att spela med en amatör).

Jag spelade LOTRO ett par år när det kom. Har nog aldrig gillat miljön/karaktärerna bättre i ett MMO, även om det är 6 år gammalt nu. PVP var inget vidare, och end-game då bestod av att köra raidruns PVE liksom i andra MMO. Har ingen aning om hur populerade servrarna är nuförtiden, och det påverkar ju klart hur man upplever det. Jag spelade igenom allt 6-manna-content med 4 kompisar som är spelvana, och det var alldeles perfekt svårighetsgrad (svårt i hardmode-dungeons, men inte omöjligt), det gjorde det även mycket trevligare.

Jag skulle definitivt rekommendera LOTRO 2007, nu har jag ingen aning, men har väldigt fina minnen av det.

Permalänk
Medlem

Jag skulle testa TSW, det ett litet annorlunda MMO och det passar garanterat inte alla men jag har kört det sedan release och är riktigt nöjd, visst har Funcom som gör det gått igenom en svår tid med uppsägningar och omstrukturering men de har kommit tillbaka på fötter nu.

Det som är bra med TSW är 3 typer av quest, vanliga quest, investigation quest (svåra som fan) och ...vad heter de....Domolitionquest? där man ska unvika att slåss.
Sedan kan lära sig alla skills i spelet så man kan välja de vapen man vill och kombinera slills för att bli så "OP" som möjligt

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem
Skrivet av aliquise:

Hur är det med EVE?

Eller räknas det inte som RPG av någon anledning?

I EVE finns det alltid något att göra, questa och få pengar(rätt så segt), svårt spel, (ännu segare men finns mera pengar i det) lvlar man mining intensivt i 2veckor så kan det sluta med att man kärnar bra stålar varje dag(runt 200mil/dag)
fast mining är inte direkt det roligaste som finns att göra i EVE utan det är PvP som är det roliga, men för att kunna PvP:a behöver man en stadig inkomst.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 - Black Pearl | Nvidia MSI GTX 980 Ti Lightning 6GB | MSI Z170A XPOWER | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666Hz CL16 DDR4 (4x4GB) | i7-6700k 4,0GHz | Noctua NH-D15 | Corsair PSU 850W 80+Gold | Samsung SSD 850 500gb | Fractal Design Chassifläkt Dynamic GP-14 140mm x4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nr1Result:

Jag vet att detta kanske inte riktigt finns längre eftersom att många spel "förstörs" då spelföretagen blir girigare och girigare men detta är i alla fall vad jag tycker att ett bra MMORPG ska ha:

En bra och "djup" storyline. Något man kan leva sig in i och spela timmar varje dag utan att det blir tråkigt eller att spelet "tar slut" (det finns inget mer att göra).
Inget AFK spel. Man ska verkligen på grund av spelinnehållet kunna gilla att spela spelet och verkligen behöva tänka på vad man gör.
Samarbete. Spelet ska vara online så att man ska samarbeta med andra och spela spelet tillsammans med kompisar och de man möter i spelet. Man ska inte bara kunna glida igenom spelet solo utan problem utan folk ska faktiskt vilja söka upp andra för att kunna spela och komma vidare.
Inga microtransaktioner där dem med mycket pengar får bäst grejer och betalar för högre nivåer. Hellre att spelet kostar per månad än att IRL pengar styr hur man spelar spelet. Det finns liksom en skillnad på huruvida man kan spela spelet på grund av dess månadskostnad och hur man spelar spelet på grund av alla dess microtransaktioner.
En stor spelvärld med olika möjligheter till transport så att det går snabbare att färdas. Man vill ju inte springa runt på samma ställen hela tiden men samtidigt vill man ju inte heller ta 75% av speltiden till att springa kors och tvärs över kartan!

Ifall att ni kan komma på ett spel som i alla fall liknar det jag skrev ovanför så kan ni väl skriva namnet på spelet i ett svar. Priset på spelet spelar ingen roll, jag vill ha så många valmöjligheter som möjligt!

Story drivet spel: SWTOR och GW2, dock tar båda ''slut'' efter ett tag. SWTORs röster och story var jävligt bra, GW2 hade sämre story men bra röster. Gameplay mehanics på SWTOR: precis som WoW, snabbt, spamma 100+knappar, GW2: Segt, under 10knappar du spammar. Men snygga animationer... oh ja och ljud effekter.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 - Black Pearl | Nvidia MSI GTX 980 Ti Lightning 6GB | MSI Z170A XPOWER | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666Hz CL16 DDR4 (4x4GB) | i7-6700k 4,0GHz | Noctua NH-D15 | Corsair PSU 850W 80+Gold | Samsung SSD 850 500gb | Fractal Design Chassifläkt Dynamic GP-14 140mm x4 |

Permalänk
Medlem

Jag har letat efter många perfecta MMOs och det finns inga. Gillar du pve och kan ta att trion inte gjort det så seriöst så är rift ok, men inte om du giller pvp.

Jag har gillat mmos men finner dem ofta för tunna eller dåliga på någon front och på något vis har jag halkat in på world of tanks som inte har någon story alls, bara krig! Krig, men din utrustning är inte skilld från andras, alla har samma möjligheter, det som avgör om du är bättre än någon annan är hur du utnyttjar din stridsvagn och miljön! Simpelt men ändå klurigt och roligt. Kommer du mer in i det kanske du blir intresserad finns det även tävlingar, esl, samt klaner som krigar på kartan och erbjuder gemenskap. Kan starkt rekommendera det, dock... skulle inte påstå att spelet är gratis men samtidigt vidareutvecklar de det hela tiden så

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nr1Result:

Raiderz och Dragon's Prophet är dom jag kommer på just nu.

Visa signatur

Asrock B85MPro4 - i5 4670K 4.2 GHz - Cooler Master Hyper 212 EVO - Corsair 8GB 1600Mhz - Gigabyte R9 390 - WD 1TB 7200RPM - BenQ XL2411Z - Fractal Design 650W - Windows 8.1 x64 - Func 460 - Qpad UC-50 - Qpad 5K Pro.
Inet Fraktfritt.
W7 boot through USB.

Permalänk

Wizard 101 är rätt kul som tidsfördriv. Animationerna i striderna är helt crazy.

Visa signatur