Wifog (gratis isp) hur koppla till router mm.

Permalänk

Wifog (gratis isp) hur koppla till router mm.

Tjo!

Har idag Felenor mobilt bredband (ska behållas) men det tar jagmed mig på jobbet varje gång jag jobbar (ca:15 nätter/mån) och då blir resten av hushållet utan bredband!

Såg och skaffade mig Wifog, den nya gratisoperatören, har nu ett simkort med bredband mm. hade varit perfekt att ha snurrande till familjen när jag snor med mig det andra (felenor)

Så, hur löser jag detta? har ju endast sim-kortet, finns router med simplats? köpa usb sticka till simo sen någon router som kan hantera usb-sim?

Hjälp:)

Permalänk

Det kommer inte fungera i en sticka eller i en router.
Hela iden bakom är att appen gör att du får surfa gratis. (det står direkt på sidan)

Ingen app inge surf

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Math-ematics:

Det kommer inte fungera i en sticka eller i en router.
Hela iden bakom är att appen gör att du får surfa gratis. (det står direkt på sidan)

Ingen app inge surf

Du får nog läsa på lite bättre
Man surfar gratis mot att man tittar på reklam, med eller utan app. Den är bara till för att förenkla inloggningen.

Citat från hemsidan:
Appen använder du för att smidigt komma ut direkt på internet, så slipper du krångla med att hamna på vår landningssida varje gång du ska starta surfandet.

Till TS: Valfritt mobilmodem eller mobilrouter med simkortsläsare borde funka
modem
router

En annan lösning är att stoppa kortet i en androidenhet och aktivera dess internetdelning så får du ju internet via Wi-Fi direkt, om den stöder det, vissa har ju bara internetdelning via USB.
Kan man använda internetdelning med Wifog?
Internetdelning fungerar idag bara med Androidenheter, men vi arbetar på att det ska fungera med med iPhone och iPad i framtiden.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk

Vi får väl se hur bra det fungerar i en sticka/router.

Permalänk

Tackar för svaren:)någon mer än mig som tänkte prova setup som jag tänkte? bra o ha som extra anslutning/till barnen/ och för mig en extra uppkoppling mot larmet hemma i huset:)

Permalänk
Skrivet av Michelangelo:

Tackar för svaren:)någon mer än mig som tänkte prova setup som jag tänkte? bra o ha som extra anslutning/till barnen/ och för mig en extra uppkoppling mot larmet hemma i huset:)

Kan ditt larm kolla på reklam?

Permalänk
Skrivet av Dirty Dancer:

Kan ditt larm kolla på reklam?

Jaföfan;) återstår att se hur det kommer fungera! troligtvis(förhoppningsvis) fortsätter strömningen av data trots att reklamen promptas igång (trafiken ligger i bakgrunden ändå, men kopplat till datorn/plattan mm. så blir det ett icke klickbart fönster som överlappar allt annat)

Någon kanske redan fått igång sitt Wifog och kan prova? dra igång en nedladdning, invänta reklamen o se sen statistik på det du laddar ner om det bröts!

Permalänk
Skrivet av Michelangelo:

Tackar för svaren:)någon mer än mig som tänkte prova setup som jag tänkte? bra o ha som extra anslutning/till barnen/ och för mig en extra uppkoppling mot larmet hemma i huset:)

Har du tele2 företag kan du bara köra tvillingkort och ta bort kopplingen. Jobbar där själv så jag hjälper företag med sånt dagarna i ända

Permalänk
Skrivet av Math-ematics:

Har du tele2 företag kan du bara köra tvillingkort och ta bort kopplingen. Jobbar där själv så jag hjälper företag med sånt dagarna i ända

nope, är vanlig privateeer;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michelangelo:

nope, är vanlig privateeer;)

hittade du någon lösning? har skaffat mig en wifog simkort jag med och sitter i samma sits som du gör/gjorde.