Permalänk

program för att filma cs go?

Tjena!
Jag letar efter ett bra program att filma cs go med?
Fraps gå¨r ju endast bara filma i 30 sekunder med och filmerna tar enormt stor plats med fraps! Därmed letar jag efter något annat program!

Kom gärna med förslag!

Permalänk

Kör "äkta" version av fraps

Permalänk
Inaktiv

Har du nvida har du det inbyggt i shadowplay, Amd kanske har något liknande.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20131028/geforce-shadowplay-spela-in-nar-du-ager

Permalänk
Skrivet av anon200632:

Har du nvida har du det inbyggt i shadowplay, Amd kanske har något liknande.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20131028/geforce-shadowplay-spela-in-nar-du-ager

nej det har jag tyvärr inte!

Och fraps tycker jag inte är så värst bra!

Permalänk
Skrivet av olsson1996:

nej det har jag tyvärr inte!

Och fraps tycker jag inte är så värst bra!

Fraps är det bästa..

Permalänk

Skriv bara Rec/Record i console och stop när du är klar så sparas allt i steam (Om det nu funkar på csgo vetefan men på css funkar det utmärkt!)

Permalänk
Medlem

Jag spelar in Battlefield med Dxtory (h264 och mp3 codecs).

Permalänk
Skrivet av GeT_a_BiKe:

Fraps är det bästa..

nej då, tar rätt mycket polare med 780ti droppar till 40frames ist för att ha sina 120+ (low) om man kollar med nvidia shadowplay.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

Dxtory eller tom en lokal inspelning med OBS, en lossless codec med Dxtory klämmer ju alla spel perfekt. (vilket är att föredra om du vill att inspelningarna ska ta så lite plats som möjligt)
Fraps tillhör stenåldern och tacka för det, sämre skit får man ta mig fan leta efter.

Permalänk

OBS(Open Broadcaster Software) funkar fint att spela in med.

Permalänk
Medlem

Dxtory är bra samma med fraps annars finns det msi afterburner som kan spela in. Du bör undvika obs och xsplit för lokal Recording då kvalitén inte är prima.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator specs: Amd FX:8320 @stock 4now, MSI Geforce 770, Bequiet KRAFT 700w, Gigabite 990 FX, Kingston SSDnow 120 GB, WD Green 1 TB, 8Gb 1600mhz Ram och ett no name chassi. Övrigt, 23 tums skärm, 21,5 tums benq, Q-pad mk50, razer naga, Turtlebeach z6a, siberia v2, ATH-M50, Zoom h1

Permalänk
Skrivet av olsson1996:

Tjena!
Jag letar efter ett bra program att filma cs go med?
Fraps gå¨r ju endast bara filma i 30 sekunder med och filmerna tar enormt stor plats med fraps! Därmed letar jag efter något annat program!

Kom gärna med förslag!

Skrivet av Formel117:

OBS(Open Broadcaster Software) funkar fint att spela in med.

Yup
Du kan spara recordingen lokalt, man måste inte ladda upp det/streama innehållet

Ska du filma CS:GO så rekommenderar jag att du först sparar en lokal CS:Go recording inne i spelet som du sedan filmar i efterhand, du får mer frihet i vad du vill capture då, lättare å redigera osv.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GeT_a_BiKe:

Fraps är det bästa..

Nej, Dxtory är :).

Permalänk
Medlem

Använd fraps, sen recordar du i demo med cl_draw_only_deathnotices i commando , funkar jätte bra.

Glöm inte härliga Demoui , för att spela bakåt och framåt, så du inte behöver sitta hela videon.

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk

Mirillis Action

Permalänk
Medlem

Har inte CS:GO redan record funktion i konsollen?

MSI Afterburner - Gratis GPU app som bland annat kan användas för att spela in gameplay. (rekommenderar beta versionen)
http://event.msi.com/vga/afterburner/download.htm

Finns flera codecs man kan spela in med, inklusive lossless. Default är MJPG till antingen .avi eller .mkv container som är rätt bra om man man vill ha relativt små filer.

PS: FRAPS är gammalt skit och inte värt att köpa. Om du insisterar på att slänga pengar så köp DXtory istället då det är mycket mer flexibel och konfigurerbar.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem

öppna konsolen medans du spelar och skriv in record (valfritt namn utan parenteser)
när du lämnar servern så avslutas inspelningen
när du vill kolla på den så skriv in playdemo (namnet utan parenteser) i konsolen.

Permalänk

okej ska prövas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeT_a_BiKe:

Fraps är det bästa..

Hur kan du påstå att Fraps är är ett bra aleternativ? vet du änns vad du pratar om?...

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeT_a_BiKe:

Fraps är det bästa..

Hur som helst för att förtydliga vad GeT_a_BiKe antagligen menade:
Fraps är sämst, använd inte fraps.

Finns så många bättre alternativ som inte är flera år efter i utvecklingen.

Multitrådat, quick sync, ordentliga settings, h264 (små filer, bra kvalité) och inspelning implementerat direkt i grafikkortet = nästan 0 FPS drop.

De bästa inspelningsprogrammen just nu (i ordning):

  1. nvida shadowplay

  2. msi afterburner

  3. bandicam

  4. dxtory

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeT_a_BiKe:

Fraps är det bästa..

it's called dxtory. use it.

Visa signatur

Ghost S1 + Lenovo T5
30" 21:9 IPS 200 Hz

tidigare:
SGPC K39 - 9600k, 1660S, 350w 1U

Permalänk

fraps är värdelöst, använd dxtory

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sony?:

http://i1102.photobucket.com/albums/g452/allisinthepass/notsu...

Hur som helst för att förtydliga vad GeT_a_BiKe antagligen menade:
Fraps är sämst, använd inte fraps.

Finns så många bättre alternativ som inte är flera år efter i utvecklingen.

Multitrådat, quick sync, ordentliga settings, h264 (små filer, bra kvalité) och inspelning implementerat direkt i grafikkortet = nästan 0 FPS drop.

De bästa inspelningsprogrammen just nu (i ordning):

[LIST="1"]
[*]nvida shadowplay
[*]msi afterburner
[*]bandicam
[*]dxtory

Dold text

[/LIST]

Om jag nu har AMD så funkar inte Nvidia shadowplay.
Jag har testat MSI afterburner och fick lika stora filer som i fraps till samma prestanda.
Bandicam ej testat.
Dxtory har jag testat och gillade det inte alls! små filer men kvaliteten var hemsk.

Jag tycker Nvidia är bäst men jag har AMD så jag kör fraps. Personlig åsikt. Kommer dock bli maxwell så då kan man byta program med.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Om jag nu har AMD så funkar inte Nvidia shadowplay.
Jag har testat MSI afterburner och fick lika stora filer som i fraps till samma prestanda.
Bandicam ej testat.
Dxtory har jag testat och gillade det inte alls! små filer men kvaliteten var hemsk.

Jag tycker Nvidia är bäst men jag har AMD så jag kör fraps. Personlig åsikt. Kommer dock bli maxwell så då kan man byta program med.

Då har du antigen inte ändrat inställningarna.
FRAPs använder bara en kärna. MSI afterburner använder så många du vill att den ska använda. FRAPs ger extremt drop jämfört med MSI afterburner.

Angående stora filer: Ställ in MJPEG och 80% kvalité. Du kommer inte märka någon skillnad mot 100% + filerna blir mkt mindre.
Har du QuickSync så kan du spela in direkt med h264 och då blir filerna skit små. Har för mig att de blev ca 10 gånger mindre, samma kvalité. Dock högre FPS drop.

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Medlem

Du kommer alltid få stora filer. Det är meingen att du ska redigera filmerna innan du laddar upp dom.
FRAPS gör däremot onödigt stora filer och du har ingen kontrol över varken filstorlek eller kvalité. I både MSI Afterburner och Dxtory kan du göra egna inställningar och få ner filstorleken utan att tappa mycket kvalité.

Du kommer däremot aldrig ifrån "stora filer" vid inspelning. FRAPS har 4GB/min, men med alla andra program kan du nog få 1GB/min, eller mindre, beroende på hur bra kvalité du vill ha.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk

Finns det ingen inbyggt?

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!