Räddade livet på en victor 286p släpbar då den var nära att gå på tippen

Permalänk
Avstängd

Räddade livet på en victor 286p släpbar då den var nära att gå på tippen

En victor 286p 10mhz och 1 mb ram tyvärr ingen disk i den och även jag tänkte tanken åå släpa på den där men den kom med tillslut

verkar vara fullt funktionsduglig och vad jag sett verkar allt som det ska men vad ska jag ha den till vetefan men lite retro cool var den

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk

Awesome. Behåll den, samlar värde, sälj den om 10 år.

Permalänk
Avstängd

haha japp får annars sälja den som radiotjänst befriad så kanske det blir lite extra värde
nä kändes lite så där fulkul så släpade med den och är som dom tidigare man började med själv i yngre dagar

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk

Datorerna är inte som förr... Både bra och dåligt

Visa signatur

Blegh <3 ^^

Permalänk
Medlem

Ta med till nästa lan. Lätt att bära.

Permalänk
Skrivet av direktiv:

Ta med till nästa lan. Lätt att bära.

Fler datorer borde ha handtag ^^

Visa signatur

Blegh <3 ^^

Permalänk
Medlem

Oh, vad fin! Vad har den för tangentbord? Orkar du plocka av en tangent och kolla, eller ännu hellre fota? Fota isf gärna även undersidan på tangenten (:

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jory89:

Oh, vad fin! Vad har den för tangentbord? Orkar du plocka av en tangent och kolla, eller ännu hellre fota? Fota isf gärna även undersidan på tangenten (:

japp inget problem och så här ser det ut mekaniskt

EDIT:
trodde först det inte var nån disk i den men kollade och det är ingen extra disk men ska vara inbyggd så tror nog man lär kolla batterierna så kan man ev få inbyggda disken att rulla men får se när jag har lust tid ork att kolla det

Visa signatur

Permalänk

Fyfan va awesome. Dock så är jag inte från denna generation....

Permalänk
Medlem

Ja såna gamla as har man inte sett på länge, de blev inte så populära då man knappt kan tala om bärbara datorer.

O andra sidan gick de redan på den tiden under benämningen släpbar.

En intressant sak med plasmaskärmarna är att de kan bli riktigt varma när de får stå på en stund.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.