Permalänk
Hedersmedlem

Undringar över EpoX 8rda+

Hej!

Ska snart skicka tillbaks mitt gamla mobo (kd7) för byte mot i nuläget epox 8rda+, har läst en del bra recensioner på det kortet, bla. det som swec skrev. Men hittar nu många trådar där det bara uppdagas olika problem... ni som har ett 8rda/+ skulle inte ni kunna komma med ett uttalande plz ?
har inte tänkt att överklocka det någonting, vill bara ha ett stabilt fungerande kort (det var inte abit kd7). nForce2 har jag hört bra om det med... men vill inte hålla på att strula i bios med massa jobbigt som att flasha den mm..

Har 8rda support för 2400+ fråb början lr måste man flasha?

har 2400+, 512ddr333 (winbond), gf4ti4600.

BTW: Asus a7n8x (om det heter så) är det nått att ha annars!?

Visa signatur

Driver Darsgärde Lantbruk

Permalänk
Medlem

Om du inte tänkt grovklocka så finner jag ingen anledning att skaffa ett 8RDA+. Men iofs, så har kortet både USB, USB2, Firewire, LAN o inbyggd ljud. Kanske är de funktionerna du är ute efter ? Kortet har stöd för 2400+

Permalänk
Hedersmedlem

ehh... kortet köper man ju inte bara för det går att klocka fint... enligt de många tester jag läst så aeger nforce2 kt400 rätt så hårt... och, kom på nu att jag kanske ska dra upp den till en 2,2ghz lr nått.. det borde ju ax-7 palla. Prollen låg på 32 grader idle... var tom nerer i 28 grader...

Visa signatur

Driver Darsgärde Lantbruk

Permalänk
Medlem

Jag för min del är nöjd med mitt 8rda+. Kör hårt bara, att du sen kan klocka är ju bara en bonus för kortet har ju som Siefer säger ganska bra grejer.

Visa signatur

dualcore e8400 * 8gb A-data gaming * Gigabyte GA-EP45-DS3L *
Powercolor 8800gt * Antec sonat * Samsung 500gb *
Member at www.gubbklubben.se

Permalänk
Hedersmedlem

Ok. Det blir väl ett sådant.... har lessnat på att trassla med bios nu

Visa signatur

Driver Darsgärde Lantbruk