Permalänk
Medlem

DIR-655 och bittorrent

Jag har en DIR-655 router, och då jag använder diverse bittorrent klienter så brukar routern bli seg (kan få ping på över 250 på routern), och det gör så att det praktiskt taget är omöjligt att surfa eller spela spel samtidigt. Har dock märkt att detta kan lösas genom att fabriksåterställa routern och att det då fungerar i några veckor, men efter ett tag så börjar det krångla igen. Någon som vet vad problemet kan vara?

Permalänk
Skrivet av fazer112:

Jag har en DIR-655 router, och då jag använder diverse bittorrent klienter så brukar routern bli seg (kan få ping på över 250 på routern), och det gör så att det praktiskt taget är omöjligt att surfa eller spela spel samtidigt. Har dock märkt att detta kan lösas genom att fabriksåterställa routern och att det då fungerar i några veckor, men efter ett tag så börjar det krångla igen. Någon som vet vad problemet kan vara?

har du router/modem på samma ?
vad har du för ISP ?
många som haft problem med olika routrar är ju för att den blir för varm

ghetto modda med kylfläns skär hål i plasten...

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Värme. Hade min stående i en tv-bänk tidigare och hade samma problem fast med spel också. Sedan jag flyttade upp den på bänken har den skött sig i flera år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

har du router/modem på samma ?
vad har du för ISP ?

Kör med Comhem samt deras värdelösa Netgear CG3100 modem. Netgearen fungerade helt ok med bittorrent/blev inte för varm, men dåligt med inställningar samt att visa sidor inte visades som de skulle.

Skrivet av jonatan80:

många som haft problem med olika routrar är ju för att den blir för varm

ghetto modda med kylfläns skär hål i plasten...

Skrivet av Lunatech:

Värme. Hade min stående i en tv-bänk tidigare och hade samma problem fast med spel också. Sedan jag flyttade upp den på bänken har den skött sig i flera år.

Tack för tips, får testa lite och se om jag kan fixa detta.

Permalänk
Skrivet av Lunatech:

Värme. Hade min stående i en tv-bänk tidigare och hade samma problem fast med spel också. Sedan jag flyttade upp den på bänken har den skött sig i flera år.

Har liknande problem vid mycket torrent-trafik, men min router(655) sitter på väggen uppe vid taket, ute i hallen på övervåningen (ett hus). Tror du att den kan få värmeproblem där, eller är det helt enkelt så att den inte klarar av så många anslutningar?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av crille631:

Har liknande problem vid mycket torrent-trafik, men min router(655) sitter på väggen uppe vid taket, ute i hallen på övervåningen (ett hus). Tror du att den kan få värmeproblem där, eller är det helt enkelt så att den inte klarar av så många anslutningar?

Skickades från m.sweclockers.com

Min 657 är lika kass budget routrar med dåligt antal max anslutningar...

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Se även till att alla loggar är avstängda. För fylls dessa så segas routern ner också.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fazer112:

Jag har en DIR-655 router, och då jag använder diverse bittorrent klienter så brukar routern bli seg (kan få ping på över 250 på routern), och det gör så att det praktiskt taget är omöjligt att surfa eller spela spel samtidigt. Har dock märkt att detta kan lösas genom att fabriksåterställa routern och att det då fungerar i några veckor, men efter ett tag så börjar det krångla igen. Någon som vet vad problemet kan vara?

Jag hade liknande problem varje gång min torrentklient var aktiv, men problemet försvann direkt när man stoppade all upp/nerladdning, inte som du verkar ha det att problemet kommer krypande successivt. Jag löste mitt problem genom att fixa port forward för din torrenklient. Minskar belastningen på routern avsevärt.

http://portforward.com/

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."