Vilket var ditt GOTY 2013?

Permalänk

Vilket var ditt GOTY 2013?

Hej

2013 har varit ett väldigt bra spelår med titlar som GTA V, Bioshock Infinite, The Last of Us bara för att nämna några.
Själv vet jag inte vilket som är mitt favoritspel i år. Bioshock Infinite var väldigt roligt och Battlefield 4 som jag hade stora förhoppningar på innehöll för mycket buggar, så det har jag knappt lagt ner någon tid på. GTA V hade troligtvis blivit mitt GOTY om jag hade spelat det, men det har ju som sagt inte släppts till PC ännu. Assasins Creed 4 var väldigt roligt och Payday 2 likaså, Payday 2 fick jag dock i förrgår så jag har inte hunnit testa det tillräckligt. Jag vet därför inte vilket spel jag ska utnämna till mitt GOTY 2013. Men vet ni vilket som är erat GOTY 2013?. det får ni gärna dela med er av i tråden isåfall.

Visa signatur

Lagring 2x Intel 330 180 GB/Seagate Barracuda 1 TB/ Western Digital Black 1 TB | Moderkort Asus P8Z77 V - LX2 | CPU Intel i5 3570K | GPU MSI Geforce 660TI | PSU seasonic 520 W | Ram 2x4 GB Corsair Dominator | Chassi Fractal Design R4 black

Tagentbord Tesoro Durandal ultimate Black | Mus Qpad 5K

Permalänk
Snusfri

GTA V ligger högt uppe, men det har tyvärr varit för många buggar och missade saker som gör att det skall toppa min lista.
Mitt GOTY är State of Decay, ett av de absolut roligaste och bästa Zombie-survival spelen jag någonsin spelat.

Visst finns det mycket även i det som skulle kunna göras bättre, som tex större karta, lite mer frihet, men pga att det är ett indie-spel som är så pass komplext, underhållande och välgjort så får det GOTY från mig.

Rekomenderar alla som gillar denna typ av spel att köpa detta och stödja tillverkarna så vi får se mer från dom, det är dom värda.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

GTA V helt klart, stämmningen var fantastisk och Rockstarts sätt att driva med Amerika är helt underbart. Karaktärerna var också bra gjorda (älskade Trevor) och spelvärlden var mycket mer intressant än GTA IVs då du inte bara hade en stad utan landskap utanför också.

Permalänk
Medlem

Äger ingen konsoll så måste väl säga Battlefield.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Moderator
Moderator

Jag är egentligen verkligen inte en konsollspelare men, Last of Us.

Inte direkt nöjd med PC-releaserna i år.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Single player: Tomb raider, helt klart. Länge sedan jag spelat ett spel två gånger i rad bara för att jag gillade storyn.

Vad gäller multiplayer så hamnar min röst på war thunder, men så är jag ju flygnörd också.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sämre spel det här året enligt mig

Permalänk
Medlem

Ja du, det var ingen lätt fråga, skulle nog säga Arma 3 om jag går på ren spelglädje, absolut sämsta spelet på hela året måste utan tvekan vara Battlefield 4, att rent ut sagt ens få släppa sån jävla skit som det spelet är borde vara olagligt.

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk
Medlem

GTA V sen gillar jag nya AC Black Flag, ett spel som jag aldrig skulle ha köpt, men som jag fick med grafikkortet och visade sig vara en positiv överraskning!

Permalänk
Medlem

Wind Waker HD till Wii U är det spelet jag lagt ner mest tid på av alla spel som släppts detta året och på andra plats GRiD 2 till PC

om jag skulle köpt super mario 3d land och a link between worlds så tror jag faktiskt att de skulle stått mellan någon av dom men nu har jag inte det så

GTA V är årets besvikelse, 15-25fps och grynig grafik och allmänt efterbliven handling som tilltalar 12 åringar, gillade dock solo uppgraden med Michael, om det skulle baserat spelet runt han skulle jag nog gillat det lite mer vi får se vad PC versionen av GTA V med mods levererar där blir ju iaf fpsen och grafiken fixad!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

"GOTY" Tycker att det låter töntigt när man tar en engelskförkortning och lägger in den i svenska meningar. CPU och liknande går bra men annars tycker jag man ska skriva "årets spel" eller liknande.

På ämnet: Battlefield 4 Beta!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Last of Us. Helt överlägset. Skulle säga att det spelet kvalar in på min top 5 lista denna konsolgeneration och räknar med PC-spel i samma tidspann.

Annars så fanns det bra spel men generellt håller jag med föregående kommentar om att det ändå var fattigare än många andra år. 2014 kommer bli bättre, eller det finns fler spel jag ser fram emot som kommer ut nästa år än jag kände vid slutet av 2012 inför detta år, så jag är inte jätteförvånad nu när vi summerar året.

Permalänk
Medlem

Spelar inte konsolspel. Måste väl säga Battlefield 4 som jag trots att det är buggit lagt mest speltid på.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Rayman Legends.

Permalänk
Medlem

Last of Us var ju min personliga favorit!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Administrativ avgift

Arma 3 så jävla go spelkänsla!

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 | Vive Focus 3 | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem

Bioshock Infinite

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Tomb Raider av de spel jag spelade

fick dock GTA V i julklapp (har ej öppnat det än) och inte provat Last of Us än. Bioshock Infinite ligger också högt

Permalänk
Medlem

håller med ovanstående om tomb raider, men har inte spelat så många spel i år

Permalänk
Medlem

Får väl vara ensam om detta då: Metro Last Light

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

BF4 såklart! (bara skoja metro är min GOTY!)

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk
Medlem

Bioshock Infinite, Men jag har direkt inte spelat något nytt spel detta år.
Spelet jag har spelat mest är nog Shogun 2, Efter ROME II blev inte riktigt till mina förväntningar började jag spela mycket shogun 2 istället, vilket fortfarande är riktigt roligt.

Visa signatur

Intel i9 10989XE @ 4.7Ghz| 32GB Corsair Dominator |@ 3200 Mhz Asus x299 STRIX GAMING II | EVGA 3080 ULTRA FTW3

Permalänk
Medlem

GTA V
Tomb Raider
Bioshock Infinite

Men hade rätt kul med Dead Space 3 Co-op också

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Last of us utan tvekan

Permalänk
Inaktiv

Hearthstone (om beta räknas), Bioshock Infinite och Mario 3D World.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Path of Exile

Permalänk
Medlem

Baldur's Gate II Enhanced Edition, underbart att börja spela världens bästa spel igen

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Avstängd

Metro Last Light

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem

The Walking Dead var ett bra spel!

Permalänk
Medlem

Tomb Raider för min del

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN