Behöver hjälp med nytt grafikkort för WoW! R9 270?

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp med nytt grafikkort för WoW! R9 270?

Sitter med en Packard Bell S3220 (rätt gammal alltså) och skulle vilja få upp min FPS när jag lirar WoW (har väldigtlåg fps i 25man raiding) vilket grafikkort bör jag köpa? Har 2000:- att lägga på ett kort. Har kollat på detta men vet ej om resten av min datorn klarar av de kortet http://www.komplett.se/msi-radeon-r9-270-gaming-2gb-gddr5/803...

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Nomnom:

Sitter med en Packard Bell S3220 (rätt gammal alltså) och skulle vilja få upp min FPS när jag lirar WoW (har väldigtlåg fps i 25man raiding) vilket grafikkort bör jag köpa? Har 2000:- att lägga på ett kort. Har kollat på detta men vet ej om resten av min datorn klarar av de kortet http://www.komplett.se/msi-radeon-r9-270-gaming-2gb-gddr5/803...

Kan du länka exakt vilken dator det är.
Anmäl ditt egna inlägg och be moderatorerna flytta tråden till köpråd.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Entusiast

Om den datorn jag hittade efter en Google-sökning är den du har så är det bara att kasta skräpet.
Det innebär en AMD E-series E-300-processor vilket är helt värdelös för spel.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Om den datorn jag hittade efter en Google-sökning är den du har så är det bara att kasta skräpet.
Det innebär en AMD E-series E-300-processor vilket är helt värdelös för spel.

Är en AMD Athlon II x3 425, kortet som sitter i för tillfället är ett Radeon HD 5570

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nomnom:

Är en AMD Athlon II x3 425, kortet som sitter i för tillfället är ett Radeon HD 5570

Vad heter moderkortet dvs. modell/nr etc.. kan du få i en bättre processor så är det bra..

Grafikkort: http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/grafikkort/amd-p...

Vad har du för nätagg i den?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

Vad heter moderkortet dvs. modell/nr etc.. kan du få i en bättre processor så är det bra..

Grafikkort: http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/grafikkort/amd-p...

Vad har du för nätagg i den?

Har tyvärr inte en blekaste aning vad det är för moderkort eller nätagg i den.
Ser nu att själva datormodellen kan vara en imedia A6745 NC

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd flyttad.*

Om inget ändrats sedan jag senast kollade så är WoW tämligen cpu-fokuserat, tvivlar på att enbart byta grafikkortet kommer att göra allt för mycket nytta tillsammans med de komponenterna du har tyvärr.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nomnom:

Har tyvärr inte en blekaste aning vad det är för moderkort eller nätagg i den.
Ser nu att själva datormodellen kan vara en imedia A6745 NC

A6745NC verkar stämma..
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=677735

Nätagget måste klara grafikkortet, till kortet jag länkade är minimi kravet enligt XFX 500w.. så läs på agget vad det heter & effekten.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Köp nytt och bygg från grunden..köp inte färdigbyggda märkesdatorer som dell och liknande...det är rent skräp och i princip omöjligt att uppgradera eller överklocka

Visa signatur

FDD R4 (Windowed Black edition) | Asus Z87-A | i5 4670K
2x8GB RAM @1600Mhz | R9 280X Toxic 3GB " | 840 EVO 250GB SSD | 1TB HDD
Corsair CX750M | Phanteks PH-TC14PE
Win 8.1 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

*Tråd flyttad.*

Om inget ändrats sedan jag senast kollade så är WoW tämligen cpu-fokuserat, tvivlar på att enbart byta grafikkortet kommer att göra allt för mycket nytta tillsammans med de komponenterna du har tyvärr.

Jo det förstår jag till en viss del men med tanke på vad jag har för grafikkort i nuläget så bör min FPS kunna öka med bra mycket endå? Räknar inte med att kunna köra på ultra i 25man raiding men som det ser ut just nu så kan jag knappt köra 25man i vissa mer grafikkrävande encounters.

Ska köpa mig en helt ny dator men det blir nog inte förns om 2-3 månader

Permalänk
Medlem
Skrivet av Max.021:

Köp nytt och bygg från grunden..köp inte färdigbyggda märkesdatorer som dell och liknande...det är rent skräp och i princip omöjligt att uppgradera eller överklocka

Jo det förstår jag, men när jag köpte den här datorn för 4-5 år sen så hade jag ingen aning. Datorn har dugit fint tills nu i princip, men har inte pengar i nuläget att införskaffa en helt ny dator.

Ursäkta för dubbelpost

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nomnom:

Jo det förstår jag, men när jag köpte den här datorn för 4-5 år sen så hade jag ingen aning. Datorn har dugit fint tills nu i princip, men har inte pengar i nuläget att införskaffa en helt ny dator.

Ursäkta för dubbelpost

Tittat på kortet jag länkade till? Tycker att priset på 799:- för ett 7850 är riktigt bra dock bara ett 1GB kort.. men för det priset.

Btw. Välkommen till sweclockers.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

Tittat på kortet jag länkade till? Tycker att priset på 799:- för ett 7850 är riktigt bra dock bara ett 1GB kort.. men för det priset.

Btw. Välkommen till sweclockers.

Jo 7850 blir det nog, bra pris och säkert ett bra kort. Ska kolla imorgon vad jag har för watt på nätagget.

Tack så mycket!