Råd angående specs på en dator

Permalänk

Råd angående specs på en dator

Tjena!

Jag har skaffat en halvbra data från blocket som syrran skulle få för att spela typ sims o lego-spel etc.
Problemet kom när vi installera Lego Harry Potter och det stod att Shader Model 2.0 inte fanns och att programmet skulle stängas av.
Jag gick då in på sidan canyourunit.com och kollad vad grafikkortet hade för specs och där stod följande:

Required You Have
Video RAM 256 MB 0.0 B
Hardware T&L Yes No
Pixel Shader version 2.0 0.0
Vertex Shader version 2.0 0.0

För mig är det då ofattbart att ett grafikkort kan ha dom specsen, och jag undrar då vad fär fel det är? Saknas det ett grafikkort och kör den då på moderkortets grafikkort?

Resten av specsen:

Intel(R) Core(TM)2 CPU 6700 @ 2.66GHz
2.7 GHz Performance Rated at: 4.73 GHz
RAM: 2.1 GB
Video Card: VIA P4M890
Free Disk Space: 135.4 GB

Permalänk
Medlem

Ditt grafik kort är ett chip integrerat i moderkortet tror jag. Detta användes ofta innan intels grafik blev bättre hos processorn. Frågan är om den är lämpad för att spela spel på? Kan rekommendera att du köper ett diskret kort. Kanske nvidea 650?

Permalänk

Tack så mycket för du klargjorde detta. Jag funderade på om det var nåt sådant det hanndlade om, men jag var inte säker.

Jag får kolla på grafikkort idag då. Nåt speciellt jag behöver tänk på?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Köp inte ett för dyrt. Köp i det suftet du ömnar att använda det till. Kolla upp så att du kör med PCI-E x16 slots på moderkortet också. Det lättaste är att prata med de du handlar ifrån!

Permalänk

Tack så mycket för svaren! Får se hur jag löser datorn, för kanske köper en annan istället, men den som lever får se

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

köp dig ett enkelt grafikkort, som GTX 630/640 eller AMD R7 240/250 eller ett 7750

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.