Permalänk
Medlem

Ett till R9 280x?

Hade en tanke på att skaffa ett till 280x. Jag har ju onekligen märkt att det första kortet låter en del och undrar då hur mycket mer det kommer att låta om jag slänger in ett till i burken. Antar att det inte blir 100% mer jämfört med helt tyst?
Jag har hört nån gång att man får lägga på 10% om man har två lika höga ljudnivåer och sätter dem bredvid varandra, kanske helt knas. Finns det någon uträkning för detta t.om?

Permalänk
Medlem

Fläktljudet kommer att öka bakom burken. Korten sitter så dumt nära varandra så de måste öka farten på fläktarna för de värmer varandra men säg att det ökar 50%. Man vänjer sig fort vid ljudet. Det enda som kan vara jobbigt är om fläktarna går lite olika fort. Då kan det låta som en bil på gatan står och gasar motorn hela tiden upp och ner.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk

Och DirectCU ll top brukar ändå vara ganska tysta kort. Jag hade ett gtx 670 med den kylaren och ett gigabyte Windforce 670 i sli som jag körde med en ganska så hård fläktkurva i msi af. Men jag stördes inte nämnvärt av fläktljudet.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Skrivet av itchh:

Hade en tanke på att skaffa ett till 280x. Jag har ju onekligen märkt att det första kortet låter en del och undrar då hur mycket mer det kommer att låta om jag slänger in ett till i burken. Antar att det inte blir 100% mer jämfört med helt tyst?
Jag har hört nån gång att man får lägga på 10% om man har två lika höga ljudnivåer och sätter dem bredvid varandra, kanske helt knas. Finns det någon uträkning för detta t.om?

kanske köper mig ett till kort, men kan inte meddela hur det blir med ljudet förrens jag får hem allt
har bara erfarenhet av min väns 6870 i crossfire = 0 skillnad i ljud, och mina gamla 550TI i SLI (zotac) som var ljudlösa i princip mot chassi fläktarna.
blir kul att se skillnaden med 280x

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk

Det låter märkbart mer med 2st kort, Nu har ju du iofs tystare kort än vad jag har men det kommer nog att susa ganska bra i burken ändå Du verkar ju även vara ganska kräsen med tanke på att du tycker att ett DCII kort låter ganska mkt

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Jao är väl kanske lite kräsen, eller snarare min bättre hälft som inte vill ha ett jetplan i rummet
Tänkte nämligen köra lite coinmining på dem och då är det ju 100% load som gäller. Ska nog ta en liten funderare till

Permalänk
Skrivet av itchh:

Jao är väl kanske lite kräsen, eller snarare min bättre hälft som inte vill ha ett jetplan i rummet
Tänkte nämligen köra lite coinmining på dem och då är det ju 100% load som gäller. Ska nog ta en liten funderare till

ta och snegla på msis 280x, ska vara bland de tystaste
fick rekommendationen att antingen köpa ett till powercolor (som jag har nu) eller ett msi 280x om det är ljudet jag är ute efter. får se vad tärningen landar på

All cards card in a fully stressed status (in-game) and stick at 38 dBA, that noisy. As such MSI did a fantastic job as the card is drop-dead silent.
http://www.guru3d.com/articles_pages/msi_radeon_r9_280x_twinf...

i samma testbänk för ljud fick asus kortet 39dBA, så personligen går jag hellre på msi kortet

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2