installera riven the squel to myst (64 bit)

Permalänk
Medlem

installera riven the squel to myst (64 bit)

skulle vilja installera riven the squel to myst på 64 bit (har en cd) men jag får felmeddelande att inte går att instalera (32 bit tror jag)
finns det något sätt att installera detta spel på min dator

Permalänk
Medlem

Är inte det spelet så gammalt att det spelas under MS-DOS eller Windows 95 ?

Eftersom det är från 1997 så är nog win95/98 det nyaste du garanterat kan spela det i.

Skaffa en äldre dator

Annars får du köra det i någon form av emulator..

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Om du inte orkar fixa med det för att få det att fungera med modernt Windows så finns en "tillfixad" variant på gog.com för ca 40 kr:
http://www.gog.com/game/riven_the_sequel_to_myst

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk
Rekordmedlem

Går det inte att köra i kompabilitetsläge för xp?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Går det inte att köra i kompabilitetsläge för xp?

Ska testa men går det att göra på en installation

Permalänk
Medlem

Även om det låter surt är nog det enklaste att köpa det via GoG (Good old Games), har handlat flertalet titlar därifrån genom årens lopp och dom är pålitliga.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av ponta9:

Ska testa men går det att göra på en installation

Det verkar som det inte fungerar med kompabilitetsläge så du kanske behöver en virtuell dator eller dualboot för att få igång det.
Installationen startar iallafall normalt med win 7 32.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Jag tror att Riven använder sig av en riktigt gammal Quicktime-version för att spela upp sina videor, så även om du får igång installationen kan spelet vara problematiskt eller helt enkelt oanvändbart.

GOG-versionen är nog att rekommendera i detta fall.

Permalänk
Medlem

Jag kör GOG-versionen och den funkar prima i alla fall. Tips!

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, Ryzen 7 9800X3D, Hellhound 7900 XTX, 64GB Kingston Fury, SoundBlaster Z, Corsair HX1200i