Underforum till programmering

Permalänk
Medlem

Underforum till programmering

Nyfiken om det har diskuterats kring underforum till "Programming och digitalt skapande". Det känns som det skulle bli bra att kategorisera denna forumdel. De största språken i olika underforum. Vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

Tycker det låter som en bra idé, kanske bidrar till högre aktivitet om man slipper sålla bort de trådar man inte har antingen kunskap eller intresse för! Men att dra ett till varje språk kanske är lite i överkurs i vissa fall, jag tänker främst på Webprogrammering som skulle kunna ha en samlad del för php, mysql, html, css, javascript, asp osv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av simowewe:

Tycker det låter som en bra idé, kanske bidrar till högre aktivitet om man slipper sålla bort de trådar man inte har antingen kunskap eller intresse för! Men att dra ett till varje språk kanske är lite i överkurs i vissa fall, jag tänker främst på Webprogrammering som skulle kunna ha en samlad del för php, mysql, html, css, javascript, asp osv?

Precis. Jag tänker t.ex. en för Java, Python, C, C++ etc.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Den här tråden är perfekt för feedbackforumet.

Permalänk
Medlem

Jag ser hellre ett underforum för "hjälp mig med min läxa".

Permalänk
Medlem

Just nu är sista inlägget på första sidan från 2014-01-10 10:07, med andra ord runt 5 dagar gammalt. Ser därför inget behov att dela upp forumsdelen i mer delar, då kommer det bara att kännas mer dött och trist.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tino:

Just nu är sista inlägget på första sidan från 2014-01-10 10:07, med andra ord runt 5 dagar gammalt. Ser därför inget behov att dela upp forumsdelen i mer delar, då kommer det bara att kännas mer dött och trist.

Jo, men tanken är väl att dela upp den för att "lättare" hitta trådar och ge svar på äldre trådar i ett specifikt språk än att allt ska hamna på en enda forumdel samt slippa öppna varje forumtråd för att veta vilket språk det handlar om. Mer organiserat helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Tycker det är bra som det är nu.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Inaktiv

Tycker det fungerar som det är nu. Dock så känns det som att i princip alla trådar i programmeringsdelen handlar om hjälp mig med min läxa/övning.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Hej,

Generellt sett öppnar vi endast nya forum om behovet uppstår, det vill säga att det skapas tillräckligt många trådar om ett visst ämne för att det ska vara motiverat. Just nu ser vi inget behov för det i programmeringsforumet.

Hälsningar,
Andreas

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015