NES. Köpa ny 72-pin connector?

Permalänk

NES. Köpa ny 72-pin connector?

Mina NES kasetter har börjat bli tröga att sätta i och ta ut. Det blev så när jag köpte ny 72-pinnars connector från Ebay.

Jag tänkte att det skulle lossa upp lite efter ett tag. Det var 2 månader sen jag köpte den.

Det känns inte som att det är bra för för kassetterna. Det är verkligen svårt att få ut dem. Ibland måste jag till och med öppna upp NESet för att skruva loss connectorn och dra ut spelet så.

Ska man köpa en ny och isf var?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Är du säker på att du monterat den rätt ? Känns som något är snett, har för mig jag råkade ut för det när jag bytte, innan jag fick den helt i läge.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Skrivet av GreenSoap:

Mina NES kasetter har börjat bli tröga att sätta i och ta ut. Det blev så när jag köpte ny 72-pinnars connector från Ebay.

Jag tänkte att det skulle lossa upp lite efter ett tag. Det var 2 månader sen jag köpte den.

Det känns inte som att det är bra för för kassetterna. Det är verkligen svårt att få ut dem. Ibland måste jag till och med öppna upp NESet för att skruva loss connectorn och dra ut spelet så.

Ska man köpa en ny och isf var?

NJa du behöver inte köpa en ny det är mer det att de har gjort den väldigt light mellan kontakterna så att kontakten ska vara så bra som möjligt. Det du kan göra är att öppna upp nesset och böja till kontakterna lite så att de inte greppar om nes spelet för hårt. men inte heller för löst för då får den dålig kontakt. Lagom är bäst och det är bara att pröva med ett spel efter varje liten böjning hur det känns att sätta in och ta ut.
Jag har böjt till min så pass att jag bara behöver stoppa in spelet behöver inte trycka ner spelet för att spela det men samtidigt är det inte på tok för hårt så att jag inte får loss det. Råkade göra så första gången och fick helt enkelt öppna upp och böja ner kontakterna lite så att de greppar lite svagare