Permalänk
Föredetting
Skrivet av Danmyr:

Skulle gärna vilja se en stilig uträkning på inköp av hårdvara till DOGE/elräkning och övrigt driftkostnad, har rätt svårt att tro att någon med en vanlig hemmadator går med "profit" på detta!

Jag körde fram till nyår. Missade första veckan, men utöver det... Har spenderat 300kWh extra med miningen, och har drygt 300k DOGE till ett värde på närmare $400 USD på kontot. Hårdvara har jag inte spenderat några pengar på heller, det var saker jag redan hade som jag använde.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Det kommer krasha riktigt hårt snart

Eller fortsätta till 400,

Permalänk
Skrivet av Danmyr:

Skulle gärna vilja se en stilig uträkning på inköp av hårdvara till DOGE/elräkning och övrigt driftkostnad, har rätt svårt att tro att någon med en vanlig hemmadator går med "profit" på detta!

Elen ingår i min hyra har 4st 280x, Började mine:a doge den 19 december och har hållit på sedan dess. Synd att diffen är så hög nu, drog in rejält med doges per dag innan pumpen kom för några dagar sedan

Permalänk
Medlem

Har verkligen otur med dogecoin..
Någon här som ligger runt 700KH/s som skulle kunna skriva hur mycket coins ni får? (och/eller hur mycket jag borde få)
skulle uppskattas

edit : skriv gärna vilken pool ni kör på

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Har verkligen otur med dogecoin..
Någon här som ligger runt 700KH/s som skulle kunna skriva hur mycket coins ni får? (och/eller hur mycket jag borde få)
skulle uppskattas

edit : skriv gärna vilken pool ni kör på

Med svårigheten som är nu ca 300-350/Doge i timmen.
Kör på Multipool.us

Visa signatur

BOX[1] | ASUS TUF GAMING X570-PLUS, AMD 5950X, PowerColor RD 6900XT

Permalänk
Medlem

Vi börjar närma oss magiska 1kr per 10 Doge snart! just nu ligger vi på 1kr per 70Doge
Jag hade inte tillräckligt med Is i magen, sålde av hälften av mina Doges @ 0.00000250 får se ifall jag köper tillbaka när/om bubblan spricker! good luck gents!

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

Ja, nu grämer man sig att man salde av sina 150.000st för 0.28uB har iofs. minat ihop en del efter det oxo.
Salde av lite igar pa 1.35uB och inatt pa 1.45uB, men utvecklingen pa DOGE sedan 01.05 inatt är inte att leka med, far se vad jag gör med mina kvarvarande 60.000st.

Visa signatur

http://www.soundcloud.com/magnuseriksson
|AMD Ryzen 3700x (Thermaltake Floe Riing RGB 240) | 32GB G.Skill Trident Neo 3600 | ASROCK X570 Taichi | Gigabyte GTX 1080Ti Gaming 11G | Logitech G502 Proteus Core | Sabrent Rocket NvMe 1TB | X-STAR DP2710 | InWin 805c | Synology DS920+ & DS415 Play NAS |

Permalänk
Medlem

jag har en miljon doge som sitter fast i cyberrymden mellan min wallet och Cryptsy.... sjukt irriterande.

Visa signatur

"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacke123:

Jag vet att det är bra att köp mynt och sälja när de går upp. Men jag gör detta lite mer som en kul grej då jag inte köpt några värsting grejer för speciellt mycket pengar. Men hoppas på att tjäna lite pengar på det och se hur det fungerar och kanske senare uppgradera och mina lite mer seriöst.

Skickades från m.sweclockers.com

Att hobbymina som en kul grej går väl an, men att mina seriöst kräver att du tillhör de första som får asic-gear om du förväntar dig överträffa strategin att bara köpa mynten. Som nu t.ex. då mina mynt som var dubbelt så värda igår nu istället är nästan 4 gånger värda. Jag säger inte detta för att gotta mig, jag säger det för att jag själv skaffade mining gear en gång i tiden och jag hade gått med så enormt mycket högre vinst om jag bara köpte mynten direkt. Gör inte samma misstag.

Sedan det misstaget har jag bara köpt mynt istället och varje gång har jag gått enormt plus inom några dagar från att jag köpt.

Visa signatur

Ner med konsolbönderna! Rösta modermodemerat!

Permalänk
Medlem

Snacka om att jag sköt mig i foten när jag sålde 200k doge för 0.2 btc... hade fått 0.5 idag o ett nytt grafikkort till minern :'(

Permalänk
99:e percentilen

Det ligger just nu Buy Orders på totalt 100 BTC @ 244 satoshi/DOGE. Ska man tolka det som ytterligare ett price floor, medvetet skapat för att pusha priset uppåt ännu mer?

Vad tror vi kommer hända med kursen idag?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Det ligger just nu Buy Orders på totalt 100 BTC @ 244 satoshi/DOGE. Ska man tolka det som ytterligare ett price floor, medvetet skapat för att pusha priset uppåt ännu mer?

Vad tror vi kommer hända med kursen idag?

Spekulerar i att priset kommer dra upp till närmare 300 (nästa stora Roof) det ligger en vägg på runt 250 BTC mellan 298 och 300 som jag blir svår att ta sig igenom, speciellt när vi är på en alltime high.

Droppar ner till 140 igen och kommer nog ligga där fram tills att rewarden halveras, varpå den kommer pumpas upp igen.

Visa signatur

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av OskarW90:

Spekulerar i att priset kommer dra upp till närmare 300 (nästa stora Roof) det ligger en vägg på runt 250 BTC mellan 298 och 300 som jag blir svår att ta sig igenom, speciellt när vi är på en alltime high.

Droppar ner till 140 igen och kommer nog ligga där fram tills att rewarden halveras, varpå den kommer pumpas upp igen.

Helt plötsligt har priset sjunkit till 175 satoshi. Jag tänker inte paniksälja, men det hade varit nice om man hade sålt vid 250. Alltid detta "om" ...

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Helt plötsligt har priset sjunkit till 175 satoshi. Jag tänker inte paniksälja, men det hade varit nice om man hade sålt vid 250. Alltid detta "om" ...

ta det lugnt bara, i värsta fall får man vänta på reward halveringen, men det kommer komma igen!

kul med folk som verkligen dumpar sina 10% under lägsta buy ordern xD

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag läste om att cryptsy är väldigt sega/struliga så gjorde ett litet testuttag från cryptsy ---> bter som skall vara mycket stabilare. Jag gjorde det igår och fortfarande har inte pengarna dykt upp på bter. Är det normalt trots att den är processed?

Dogecoin DPTz4RwDP2QnJBhDH9UXsPw3TTyrFerKdK 10000.00000000 DOGE Yes 2014-01-20 17:21:51
Processed TrxID: ea1a395f17feba110a3165af50bda62d2aa566c97e8e206c24b2e3cd3db8dddb @ 2014-01-20 22:05:47

Permalänk
Medlem
Skrivet av clappen:

Jag läste om att cryptsy är väldigt sega/struliga så gjorde ett litet testuttag från cryptsy ---> bter som skall vara mycket stabilare. Jag gjorde det igår och fortfarande har inte pengarna dykt upp på bter. Är det normalt trots att den är processed?

Dogecoin DPTz4RwDP2QnJBhDH9UXsPw3TTyrFerKdK 10000.00000000 DOGE Yes 2014-01-20 17:21:51
Processed TrxID: ea1a395f17feba110a3165af50bda62d2aa566c97e8e206c24b2e3cd3db8dddb @ 2014-01-20 22:05:47

Ibland går det fort ibland långsamt enl egna erfarenheter... just nu har jag haft 1.000.000 Doges fast mellan min wallet och cryptsy i nästan 24 timmar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

Ibland går det fort ibland långsamt enl egna erfarenheter... just nu har jag haft 1.000.000 Doges fast mellan min wallet och cryptsy i nästan 24 timmar.

vidrigt. Vill verkligen bara inte slänga ut mitt 1.7mil innehav av DOGE ut i limbo för så länge, hade inte kunnat sova haha. Och samtidigt känner jag mig låst när jag har allt inne i cryptsy då jag inte kan daytradea eller sälja av allt om det vore aktuellt..

Tror du det går snabbare om jag skickar dogsen via cryptsy ---> wallet istället för cryptsy--->bter eller är det just cryptsy som har säckat ihop totalt med allt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

jag har en miljon doge som sitter fast i cyberrymden mellan min wallet och Cryptsy.... sjukt irriterande.

Jag kan nog hjälpa dig, de har hamnat på fel fork/chain, fick just tillbaka 19.000 till mig själv och 1 miljon till en kompis Ifall du menar att de suttit fast en längre tid Har den confirms?

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Jag kan nog hjälpa dig, de har hamnat på fel fork/chain, fick just tillbaka 19.000 till mig själv och 1 miljon till en kompis Ifall du menar att de suttit fast en längre tid Har den confirms?

hur vet man om sina doges hamnat i fel fork?

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

Vi börjar närma oss magiska 1kr per 10 Doge snart! just nu ligger vi på 1kr per 70Doge
Jag hade inte tillräckligt med Is i magen, sålde av hälften av mina Doges @ 0.00000250 får se ifall jag köper tillbaka när/om bubblan spricker! good luck gents!

Får jag fråga vart du sålde dem?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem

Ibland tävlar man i VM i att göra dåliga beslut vad käller kryptohandeln. Smart val att sälja av vid 85 i förrgår då jag förväntade mig ett tapp till ~65-70 inom kort, så rusar det istället. Men men, sådant är livet som man säger :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av clappen:

hur vet man om sina doges hamnat i fel fork?

De confirmar inte, kommer inte fram på lång tid, Trans.ID finns inte i nätverket osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Det har som sagt suttit en tid, har min wallet på datorn hemma, så kan inte kolla upp min transaction försen ikväll igen..

Skrivet av Daavido:

Får jag fråga vart du sålde dem?

Cryptsy ;D

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

Det har som sagt suttit en tid, har min wallet på datorn hemma, så kan inte kolla upp min transaction försen ikväll igen..

Cryptsy ;D

Ah okej, men de ska vi nog få loss När försökte du skicka? Kan ju ta lite av min tid och hjälpa dig för 100.000 Doges

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Ah okej, men de ska vi nog få loss När försökte du skicka? Kan ju ta lite av min tid och hjälpa dig för 100.000 Doges

haha ingen fara, inte första gången mina har fastnat. De kommer alltid fram förr eller senare och jag kan ändå inte trada något just nu ändå xD

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Går det på något sätt att flytta Dogecoin mappen i %appdata% roaming till en annan hårddisk? Min c:\ är knökfull just nu och kan inte ens starta walleten..

Permalänk
Medlem
Skrivet av clappen:

Går det på något sätt att flytta Dogecoin mappen i %appdata% roaming till en annan hårddisk? Min c:\ är knökfull just nu och kan inte ens starta walleten..

Flytta Dogecoin mappen från %appdata% till tex din D disk.

Kör följande i en bat-fil för att starta din wallet.
dogecoin-qt.exe -datadir=D:\DogeCoinData

Permalänk
Medlem

Hej alla, helt ny inom mining och har testat lite DOGE coin such mining wow shiba. Saken är att jag minar ungefär 63k/s eller 0.06 m/hs. Jag har den här inställningen som är antagligen fel. concurrancy 4096 -I 10 -g 1 -w 256
Poolen jag kör på atm är Netcodepool.org. Ska testa andra men jag skulle vilja ha mina inställningar rätt iaf :/

Jag har i5 3570k
650watt
7950 på 950 1250 stock
16gig ram.

Har letat lite överallt och om det är någon som ska hjälpa mig på internet så är det ni.

Visa signatur

En dator, en mobil och en tablet. X870 Hero / 7900X / 4080 / 1200W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lakoni:

Hej alla, helt ny inom mining och har testat lite DOGE coin such mining wow shiba. Saken är att jag minar ungefär 63k/s eller 0.06 m/hs. Jag har den här inställningen som är antagligen fel. concurrancy 4096 -I 10 -g 1 -w 256
Poolen jag kör på atm är Netcodepool.org. Ska testa andra men jag skulle vilja ha mina inställningar rätt iaf :/

Jag har i5 3570k
650watt
7950 på 950 1250 stock
16gig ram.

Har letat lite överallt och om det är någon som ska hjälpa mig på internet så är det ni.

Kolla efter inställningar här: https://litecoin.info/Mining_hardware_comparison

Permalänk
Medlem

Sorry shibes, är i ekonomisk kris så jag var tvungen att sälja av mina DOGE. Fick 150 för dem, riktigt skräppris också

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730