Permalänk
Inet
Skrivet av RealElwood:

Lian-Li har presenterat ett nytt chassie för ett tag sedan PC-Q33, det visades upp på b.l.a CES. Det finns att köpa i USA i dagsläget.

När kan vi beställa det från Inet.se?

Vi undersöker om vi har möjlighet att få tag på lådan och återkommer.

Skrivet av Meller127:

Hej Inet

Bara undrar om ni kommer ta in dessa https://www.inet.se/produkt/6301344/phobya-24pin-2-way-psu-st... i lager igen. Varit "Ej i lager" under hela Januari nu.

Mvh

Kommer i lager nästa vecka!

Skrivet av Kakann:

Här är ordernumret: 6164559. Fick orderbekräftelse 16:54 (inte mycket marginal men det står ju 17.00) igår och så SMS först imorse att den var skickad.

Kontakta oss direkt på 031-65 27 00 / info@inet.se så får vi kolla på det. Den här tråden är inte till för enskilda ärenden tyvärr.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Kontakta oss direkt på 031-65 27 00 / info@inet.se så får vi kolla på det. Den här tråden är inte till för enskilda ärenden tyvärr.

Ok, nu är det ju för sent för att göra någonting åt saken så orkar inte lägga någon större energi på det. Tänkte mest ge feedback på det och hoppas att det funkar nästa gång!

Permalänk
Medlem

Vad händer med ASRock Fatal1ty 990FX Killer som jag har frågat om förut? Ser att kortet börjar att dyka upp hos samtliga butiker men inte hos er. Kommer ni ens att ha de tillgänliga? Ni skulle återkomma med ett svar.

Permalänk
Skrivet av inet.se:

Problem med backlight bleeding är lite luriga och är väldigt subjektivt vad man uppfattar som "oacceptabelt" samtidigt som att det är en del variation på prispressade konsumentskärmar vilket gör att det är svårt att bedöma via en bild eller en felbeskrivning. Att det är någon grad av bleeding är något som man tyvärr får acceptera om du inte går upp mycket i pris, men givetvis finns det fall då det fortfarande är FÖR mycket och då något som går på garanti.

Men för att kunna göra den bedömningen så behöver vi helt enkelt ha in skärmen för att själva kunna verifiera och självklart är det även det svaret du skulle fått från vår kundtjänst. Om du inte fått information om hur du felanmäler och skickar in skärmen till oss så får jag bara be hemskt mycket om ursäkt och ska ta upp det här med berörda.

Gör så att du felanmäler skärmen här: https://www.inet.se/support/OrderList och försök vara så utförlig som möjligt i din felbeskrivning. Skulle det vara några frågetecken som dyker upp under vår felsökning så kommer vår tekniker att ringa upp och prata med dig

Jag har fått kontakt med en väldigt trevlig person hos er som gett mig all info jag behöver, anmälan är gjord, skärmen är inskickad och det känns som om det kommer att lösa sig på bästa sätt.

Problemet som jag ser det är att jag som konsument, när jag tydligt uttrycker hur jag upplever det (ljuskäglor osv, hur illa det är), visar bilder på hur det ser ut (som jag självklart vet om att de inte gör riktig rättvisa- men är verkligheten ens i närheten av bilderna är det galet mycket ändå).
Där vill jag som konsument givetvis ha svaret: OM verkligheten återspeglas i bilderna, så ser jag inga som helst hinder att få skärmen utbytt/reklamerad.

Jag fick i början svar angående hur jag felanmäler, men även att det är svårt att bedömma pga ett par bilder då bilderna oftas ser värre ut än i verkligheten. Detta sades till mig via telefon med, via telefon hänvisades jag även till Acers kundtjänst som inte ens har annat än autosvar till en felanmälan.

-För mig som konsument gör det att jag drar åt mig öronen, då det verkar vara en subjektiv bedömning av ett problem, resultatet skulle kunna innebära att jag får stå för felsökningsavgift osv, för en enligt mig, uppenbart felkonstruerad skärm. Det är trots att backlight, inte frontlight.

Jag tror dock detta kommer att lösa sig, ville bara förtydliga och undivika missförstånd.

Permalänk
Medlem

Har ni fått någon mer info om när Sapphire r9 290 TriX kommer in... ? Igår och dagen före det så hade ni 25:e januari som datum, men nu verkar det vara borta...

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Vi håller på att fasa ut Thermalright på grund av bristande efterfrågan och väljer att fokusera på andra tillverkare som t ex be quiet!, Cooler Master etc.

Gud vad tråkigt, tycker själv att dom har flera av dom intressantaste och bästa kylarna för mina behov.

Men förstår att ni gör så om efterfrågan är så låg...

Permalänk
Medlem

Gah, vad sker inet.
Orderbekräftelse kl 16:00.

Ni har inte ens reserverat grejerna än
Tänkte ifall det är samma fel som Kakann hade, någon fördröjning.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Inet
Skrivet av bl00keRs:

Vad händer med ASRock Fatal1ty 990FX Killer som jag har frågat om förut? Ser att kortet börjar att dyka upp hos samtliga butiker men inte hos er. Kommer ni ens att ha de tillgänliga? Ni skulle återkomma med ett svar.

På lager nu!

http://www.inet.se/produkt/1902597/asrock-fatal1ty-990fx-kill...

Skrivet av hellwheels:

Jag har fått kontakt med en väldigt trevlig person hos er som gett mig all info jag behöver, anmälan är gjord, skärmen är inskickad och det känns som om det kommer att lösa sig på bästa sätt.

Problemet som jag ser det är att jag som konsument, när jag tydligt uttrycker hur jag upplever det (ljuskäglor osv, hur illa det är), visar bilder på hur det ser ut (som jag självklart vet om att de inte gör riktig rättvisa- men är verkligheten ens i närheten av bilderna är det galet mycket ändå).
Där vill jag som konsument givetvis ha svaret: OM verkligheten återspeglas i bilderna, så ser jag inga som helst hinder att få skärmen utbytt/reklamerad.

Jag fick i början svar angående hur jag felanmäler, men även att det är svårt att bedömma pga ett par bilder då bilderna oftas ser värre ut än i verkligheten. Detta sades till mig via telefon med, via telefon hänvisades jag även till Acers kundtjänst som inte ens har annat än autosvar till en felanmälan.

-För mig som konsument gör det att jag drar åt mig öronen, då det verkar vara en subjektiv bedömning av ett problem, resultatet skulle kunna innebära att jag får stå för felsökningsavgift osv, för en enligt mig, uppenbart felkonstruerad skärm. Det är trots att backlight, inte frontlight.

Jag tror dock detta kommer att lösa sig, ville bara förtydliga och undivika missförstånd.

Förstår hur du menar men vi kan inte ge några garantier att en produkt blir utbytt förrän vi själva fått in det och felsökt produkten för att det som sagt skiljer sig väldigt hur man uppfattar sån här typ av fel.

Att du har blivit hänvisad vidare till Acer för att få någon form av ytterligare bedömning över telefon låter mycket märkligt och ska ta upp det här internt.

Skrivet av adde1337:

Har ni fått någon mer info om när Sapphire r9 290 TriX kommer in... ? Igår och dagen före det så hade ni 25:e januari som datum, men nu verkar det vara borta...

Har tyvärr ingen mer information. Stor brist fortfarande på mycket från AMD. Vi uppdaterar respektive produktsidor så fort vi vet mer.

Skrivet av Toivo83:

Gah, vad sker inet.
Orderbekräftelse kl 16:00.

Ni har inte ens reserverat grejerna än
Tänkte ifall det är samma fel som Kakann hade, någon fördröjning.

Är som sagt svårt att ge mer information utan att ha ett ordernummer. Kontakta oss direkt så koller vi på det direkt.

Skrivet av Meller127:

Hej Inet

Bara undrar om ni kommer ta in dessa https://www.inet.se/produkt/6301344/phobya-24pin-2-way-psu-st... i lager igen. Varit "Ej i lager" under hela Januari nu.

Mvh

Fick precis svar att leveransen skjuts upp till mitten på februari tyvärr

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk

Hej Inet.

Jag köpte ett ljud kort hos er igår, olyckligt vis insåg jag att ljudkortet stödjer sig bara av PCI och mitt moderkort tar PCI-E. Finns det möjlighet att byta? kanske lägga liter mer pengar för PCI-E

Köpte ASUS Xonar D1 i sisjön/göteborg

Permalänk
Medlem

Saknar en filtrering bland nätagg.

Längd på dom
Kanske inte efter frågat av många men men feedback är alltid bra
Trevlig helg

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Retur (ånger) av grafikkort som är öppnat och testat men inte nöjd med. Det går bra att skicka på retur va? Skyddsplasten på kylaren är borta (svårt att testa annars, plasten nuddade heatpipesen).

Permalänk
Medlem

Du testade grafikkortet och är inte nöjd. Enligt mig låter det lite konstigt. Då kan ju vem som helst ta hem ett grafikkort och testa prestandan / ljudnivån och sen skicka tillbaka det.

Men vad vet jag. Det kanske går att returnera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av forlatt:

Du testade grafikkortet och är inte nöjd. Enligt mig låter det lite konstigt. Då kan ju vem som helst ta hem ett grafikkort och testa prestandan / ljudnivån och sen skicka tillbaka det.

Men vad vet jag. Det kanske går att returnera.

Läs på om att handla på distans. 14 dagar ångerrätt och du har rätt att testa produkten.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

Lite segt att vissa saker är dyrare i butik än på nätet. Kan antingen välja att ta bilen 10 minuter och köpa i butik eller spara 100kr och köpa från nätet med SweC fri frakt. Kan man inte bara få nätpriset i butik så slipper man vänta 1-2 dagar extra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cjal:

Lite segt att vissa saker är dyrare i butik än på nätet. Kan antingen välja att ta bilen 10 minuter och köpa i butik eller spara 100kr och köpa från nätet med SweC fri frakt. Kan man inte bara få nätpriset i butik så slipper man vänta 1-2 dagar extra?

Det kostar betydligt mer att driva en butik än webhandel. Jag har själv jobbat i en butik där vi hade butikspris och webpris.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Torach:

Det kostar betydligt mer att driva en butik än webhandel. Jag har själv jobbat i en butik där vi hade butikspris och webpris.

Självklart, men det är också dyrare att göra ett sälj till en kund i butiken än vad det är att bara lämna en vara till någon som redan bestämt sig och köpt den över nätet.

Permalänk
Medlem

Kan ej skicka mail till er på inet.se

Får detta tillbaka hela tiden, testat båda support och info.

To: Inet Data <info@inet.se>

Subj: Garanti
Sent: 2014-01-26 05:29

has encountered a delivery problem.

Reason: Mail system full
Mail system storage has been exceeded.

Transcript of session:
BDAT 11585 LAST
452 4.3.1 Insufficient system resources

---
Delivery status:
Date: Sun, 26 Jan 2014 05:29:26 +0100
Reporting-MTA: dns; smtp.inet.se
Received-From-MTA: dns; mail-qc0-f171.google.com
Arrival-Date: Sun, 26 Jan 2014 05:29:26 +0100

Final-Recipient: rfc822; info@inet.se
Remote-MTA: dns; exch01.inetdata.se
Action: failed
Status: 4.3.1
Diagnostic-Code: smtp;
BDAT 11585 LAST

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

Självklart, men det är också dyrare att göra ett sälj till en kund i butiken än vad det är att bara lämna en vara till någon som redan bestämt sig och köpt den över nätet.

Har inte INET då så man kan köpa på nätet men hämta i butik?

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Torach:

Har inte INET då så man kan köpa på nätet men hämta i butik?

Jo men jag tror att du då får betala samma pris som i butik vilket gör det meningslöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cjal:

Jo men jag tror att du då får betala samma pris som i butik vilket gör det meningslöst.

Det är värt den extra slanten för den trevliga personalen samt för att hålla verksamheten igång.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Hej! Har ni möjlighet att matcha priset hos era konkurrenter på Silverstone FT04? Ni ligger ca. 500:- över.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inet
Skrivet av SleepyCat:

Hej Inet.

Jag köpte ett ljud kort hos er igår, olyckligt vis insåg jag att ljudkortet stödjer sig bara av PCI och mitt moderkort tar PCI-E. Finns det möjlighet att byta? kanske lägga liter mer pengar för PCI-E

Köpte ASUS Xonar D1 i sisjön/göteborg

Gör så att du kommer in till butik så får vi titta på det. Är det obruten förpackning är det givetvis inga konstigheter men skulle det vara skadat eller liknande så kan vi eventuellt köpa tillbaka med ett litet avdrag, men som sagt, kom in till butik så kollar vi på det.

Skrivet av Kakann:

Retur (ånger) av grafikkort som är öppnat och testat men inte nöjd med. Det går bra att skicka på retur va? Skyddsplasten på kylaren är borta (svårt att testa annars, plasten nuddade heatpipesen).

Har du köpt i webshopen och kortet är komplett och i nyskick så har du 14 dagars ångerrätt. Bara anmäla återköp här: https://www.inet.se/support/OrderList så kontaktar vi dig hur du går tillväga.

Skrivet av Tricitum:

Kan ej skicka mail till er på inet.se

Får detta tillbaka hela tiden, testat båda support och info.

To: Inet Data <info@inet.se>

Subj: Garanti
Sent: 2014-01-26 05:29

has encountered a delivery problem.

Reason: Mail system full
Mail system storage has been exceeded.

Transcript of session:
BDAT 11585 LAST
452 4.3.1 Insufficient system resources

---
Delivery status:
Date: Sun, 26 Jan 2014 05:29:26 +0100
Reporting-MTA: dns; smtp.inet.se
Received-From-MTA: dns; mail-qc0-f171.google.com
Arrival-Date: Sun, 26 Jan 2014 05:29:26 +0100

Final-Recipient: rfc822; info@inet.se
Remote-MTA: dns; exch01.inetdata.se
Action: failed
Status: 4.3.1
Diagnostic-Code: smtp;
BDAT 11585 LAST

Vi hade ett kortare driftstopp i helgen men ska ha varit åtgärdat under natten till söndag.

Skrivet av Batman:

Hej! Har ni möjlighet att matcha priset hos era konkurrenter på Silverstone FT04? Ni ligger ca. 500:- över.

Kan tyvärr inte matcha men har gjort vad vi kan på priset: http://www.inet.se/produkt/6909309/silverstone-fortress-ft04-....

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inet
Skrivet av Toivo83:

Saknar en filtrering bland nätagg.

Längd på dom
Kanske inte efter frågat av många men men feedback är alltid bra
Trevlig helg

Uppdaterat nu!

http://www.inet.se/kategori/595/nataggregat

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Frågade för några veckor sedan angående om ni skulle få in Sapphire 290X Tri-X

Skrivet av inet.se:

Kollar med ansvariga inköpare här och får återkomma till er.

Kortet finns nu listat hos er sedan en tid tillbaka, dock med obekräftad leverans. Andra konkurrenter har fått andra leveransen nu, någon update hur det går för er?

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Har ni några planer på att ta in XFXs nya nätagg XTR?

http://products.xfxforce.com/pt-br/Power_Supplies/XTR_Series_...

Permalänk
Medlem

Är det inte dags att justera priserna på http://www.inet.se/produkt/4304284/4tb-wd-red-7200rpm-64mb känns som ni ligger ganska högt i pris på dom mot andra butiker?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2167793

Permalänk
Medlem

Ni måste fasen skoja med mig, G400 var ersättaren till den legendariska MX518.
Nu har ni och resten av butikerna i sverige slutat sälja både och. Nu finns bara G400S vilket bara har ett lite mer "gamer" skal men är identisk på alla andra vis, med dubbla prislappen? http://www.inet.se/produkt/6606644/logitech-g400s-optical-gam...

Vilket skämt, finns ingen mus på den svenska marknaden för oss MX518 fans nu, G400S för 100% högre pris med samma låga kvalitet som den originella G400 eller importera från EU. Jadu..

G400 var sämre än MX518 på alla vis, nu tvingas vi på G400S vilket är en G400 med dubbelt så hög prislapp än vad MX518 hade, vilket fortfarande är bättre än båda... Detta är mer @ logitech dock. Inets pris får det att kännas lite over the top.

Permalänk
Medlem

Ser att ni har hdd buren från Carbide 540 på sidan men den är försenad. Kommer det ta långt tid innan ni får in den?

Permalänk
Medlem

Hej!
Köpte en Ms-3 utav er på mellandagsrean & den har börjat krångla väldigt mycket. Läste i efterhand att den krånglar för väldigt många, så jag undrar ifall man kan byta den emot en annans mus i samma prisklass på garantin eller är det en ny likadan som gäller?

Visa signatur

Dator - Gtx 580, 2600k, Sabertooth p67, evo 212, 4x4gb ram, samsung evo 250gb, WD 1tb, WD 500gb, Fractal r3, CX600m
Kringutrustning - Microsoft SideWinder x4, SteelSeries Rival, QPAD QH-85, QcK++

Permalänk
Inet
Skrivet av Nioreh83:

Frågade för några veckor sedan angående om ni skulle få in Sapphire 290X Tri-X

Kortet finns nu listat hos er sedan en tid tillbaka, dock med obekräftad leverans. Andra konkurrenter har fått andra leveransen nu, någon update hur det går för er?

Vi gör allt vi kan för att få ett datum från vår leverantör men tyvärr finns det inga besked i dagsläget. Så fort vi vet mer så uppdaterar vi produktsidan.

Skrivet av betan:

Har ni några planer på att ta in XFXs nya nätagg XTR?

http://products.xfxforce.com/pt-br/Power_Supplies/XTR_Series_...

Tyvärr inte som det ser ut i dagsläget.

Skrivet av Jonas_Br:

Är det inte dags att justera priserna på http://www.inet.se/produkt/4304284/4tb-wd-red-7200rpm-64mb känns som ni ligger ganska högt i pris på dom mot andra butiker?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2167793

Har tyvärr inte möjlighet att matcha andras priser för är under våra inköpspriser och speciellt med tanke på CS-avgiften..

Men vi har gjort det vi kunnat och priset är nu uppdaterat.

Skrivet av str8forthakill:

Ni måste fasen skoja med mig, G400 var ersättaren till den legendariska MX518.
Nu har ni och resten av butikerna i sverige slutat sälja både och. Nu finns bara G400S vilket bara har ett lite mer "gamer" skal men är identisk på alla andra vis, med dubbla prislappen? http://www.inet.se/produkt/6606644/logitech-g400s-optical-gam...

Vilket skämt, finns ingen mus på den svenska marknaden för oss MX518 fans nu, G400S för 100% högre pris med samma låga kvalitet som den originella G400 eller importera från EU. Jadu..

G400 var sämre än MX518 på alla vis, nu tvingas vi på G400S vilket är en G400 med dubbelt så hög prislapp än vad MX518 hade, vilket fortfarande är bättre än båda... Detta är mer @ logitech dock. Inets pris får det att kännas lite over the top.

Har förståelse för hur du känner men som du nämner är det tyvärr inte så mycket vi kan göra. Logitech har ändrat modell, pris och strategi och vi kan helt enkelt inte ta samma pris som vi gjorde för MX518.

Skrivet av bl00keRs:

Ser att ni har hdd buren från Carbide 540 på sidan men den är försenad. Kommer det ta långt tid innan ni får in den?

Ska komma i lager nu i mitten på februari!

Skrivet av Knassen:

Hej!
Köpte en Ms-3 utav er på mellandagsrean & den har börjat krångla väldigt mycket. Läste i efterhand att den krånglar för väldigt många, så jag undrar ifall man kan byta den emot en annans mus i samma prisklass på garantin eller är det en ny likadan som gäller?

Gör så att du skriver i din felanmälan att du önskar byta till en annan modell så kollar vår tekniker på vad som är möjligt. Det varierar beroende på vilken tillverkare och hur våra avtal ser ut gällande garantier.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram