Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

Jasså? Och när du köpte Telenor kortet, registrera du dig då? Tog du din tid och läste avtalet på Telenors hemsida? Stod det något om att man skulle få räkningen hem? Nej juste...tänkte väl det.

Tagga ner, jag har inte köpt nåt kort överhuvudtaget. Reagerade bara på din kassa attityd när du dumförklarade folk utan att själv veta hur kontantkort fungerar.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

@Yorg

Kontantkort fungerar ju så, att du laddar det med pengar om du ska använda det utomlands, och när de tar slut, så kan du inte göra det längre. Vi har både kontantkort och abonnemang hemma, och använder det utomlands minst 1 gång i månaden, och det funkar ju så, att så länge du är i Sverige så dras minuterna/sms/internet från potten du har på kontantkortet/abonnemanget. Så fort du lämnar sverige, så måste du ladda ditt kontantkort för att pengarna ska kunna dras (även för samtal du besvarar), och kan inte längre använda telefonen när saldot är 0. När det gäller abonnemang så är det ju så att räkningen kommer hem efteråt, och då kan det visa sig att du helt plötsligt har ringt för 2tusen spänn, och internet utomlands kan man ju hamna på tiotals tusen... Därför ska man ha det avaktiverat när man är utomlands

Så för att sammanfattta: utomlands kan du ringa/smsa/använda internet på kontantkortet så länge du har ett positivt saldo. På abonnemang kan du ringa, smsa, surfa hur mycket som helst, men kommer få en fet faktura hemskickad efteråt.

Slutsats: köp ett kontantkort i det landet du befinner dig i för billigast surf. I t.ex. Polen laddar man ett kontantkort med c.a. 50-60kr för 4G internet, med 5GB trafik som är giltigt i 30 dagar.

Visa signatur

GamingPC: Ryzen 5800X3D | Corsair LPX 3200MHz 4x16GB | Asus TUF 3080 | WD Black 1TB NVME | ASUS TUF 1000W | Anidees AI Crystal Case | ASUS TUF B550-PLUS | Win11
MobilePC: MacBook Air M1 :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av two4player:

@Yorg

Kontantkort fungerar ju så, att du laddar det med pengar om du ska använda det utomlands, och när de tar slut, så kan du inte göra det längre. Vi har både kontantkort och abonnemang hemma, och använder det utomlands minst 1 gång i månaden, och det funkar ju så, att så länge du är i Sverige så dras minuterna/sms/internet från potten du har på kontantkortet/abonnemanget. Så fort du lämnar sverige, så måste du ladda ditt kontantkort för att pengarna ska kunna dras (även för samtal du besvarar), och kan inte längre använda telefonen när saldot är 0. När det gäller abonnemang så är det ju så att räkningen kommer hem efteråt, och då kan det visa sig att du helt plötsligt har ringt för 2tusen spänn, och internet utomlands kan man ju hamna på tiotals tusen... Därför ska man ha det avaktiverat när man är utomlands

Så för att sammanfattta: utomlands kan du ringa/smsa/använda internet på kontantkortet så länge du har ett positivt saldo. På abonnemang kan du ringa, smsa, surfa hur mycket som helst, men kommer få en fet faktura hemskickad efteråt.

Slutsats: köp ett kontantkort i det landet du befinner dig i för billigast surf. I t.ex. Polen laddar man ett kontantkort med c.a. 50-60kr för 4G internet, med 5GB trafik som är giltigt i 30 dagar.

Det har åtminstone funnits en tjänst att genom att registrera ditt kontantkort så har du möjlighet att använda det utomlands och få faktura hem, precis som ett abonnemang trots att det är ett kontantkort.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Yorg - kanske hos telenor, men varken hos telia eller tele2. Det blir ju meningslöst med kontantkort, om de börjar funka i princip likadant som abonnemang, men jag vet ju som sagt inte om telenor kanske har en sån tjänst. Har själv haft ett kontantkort registrerat både hos telia och hos tele2 och har aldrig fått hem någon faktura, tar pengarna slut så är dom slut, så enkelt är det. Det enda som är bra (eller inte bra för andra) är att vid registrering blir nummret kopplat till en person, som gör att numret inte längre är anonymt. Därför brukar man få 200kr för registrering av kontantkort t.ex. hos telia - de vill ju inte att folk är anonyma.

P.S. Man brukar inte citera inlägget direkt ovan, då det gör forumet svårläst.

Visa signatur

GamingPC: Ryzen 5800X3D | Corsair LPX 3200MHz 4x16GB | Asus TUF 3080 | WD Black 1TB NVME | ASUS TUF 1000W | Anidees AI Crystal Case | ASUS TUF B550-PLUS | Win11

Permalänk
Medlem

10% på dells hemsida??? Jo tack.......om man ens får varorna man beställer hehe!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nacud:

10% på dells hemsida??? Jo tack.......om man ens får varorna man beställer hehe!

Samma sak hända mig fast på Siba. Typ två veckor efter beställning får jag ett mail om att varan är slut i lager... Så inte bara Dell som beter sig så.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem

Ang. 10% hos Dell.se.

Jag är ute efter en U2713HM skärm, den kostar 7049kr hos Dell. Med rabatten blir det alltså 6344kr. Oj, det är ju stor skillnad tänker man!

Men!! Skärmen kostar 4090kr hos komplett.se, som inte ens är nära billigt, den kostade 3390kr hos CDON.COM i oktober/november.

Slutsats: Tänk för och jämför innan du köper något med "WOW 10% RABATT" hos Dell.se

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av two4player:

@Yorg - kanske hos telenor, men varken hos telia eller tele2. Det blir ju meningslöst med kontantkort, om de börjar funka i princip likadant som abonnemang, men jag vet ju som sagt inte om telenor kanske har en sån tjänst. Har själv haft ett kontantkort registrerat både hos telia och hos tele2 och har aldrig fått hem någon faktura, tar pengarna slut så är dom slut, så enkelt är det. Det enda som är bra (eller inte bra för andra) är att vid registrering blir nummret kopplat till en person, som gör att numret inte längre är anonymt. Därför brukar man få 200kr för registrering av kontantkort t.ex. hos telia - de vill ju inte att folk är anonyma.

P.S. Man brukar inte citera inlägget direkt ovan, då det gör forumet svårläst.

Jo Comviq/Tele2 var först ut med tjänsten. Men den här diskussionen är meningslös så vi avslutar den här.

P.S. Man brukar citera alla människor man svarar för att de ska få notifikation om det, det gör forumet mycket lättare att navigera. D.S.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av two4player:

Ang. 10% hos Dell.se.

Jag är ute efter en U2713HM skärm, den kostar 7049kr hos Dell. Med rabatten blir det alltså 6344kr. Oj, det är ju stor skillnad tänker man!

Men!! Skärmen kostar 4090kr hos komplett.se, som inte ens är nära billigt, den kostade 3390kr hos CDON.COM i oktober/november.

Slutsats: Tänk för och jämför innan du köper något med "WOW 10% RABATT" hos Dell.se

Precis!
Jag jämför alltid priser innan jag köper, men Venue 11 Pro med 10% rabatt var ett bra pris då jag betalade 5883kr istället för 6490kr.

Den modellen med i5 4210Y hittar man inte billigare hos någon annan butik i Sverige.
http://www.dell.com/se/p/dell-venue-11-pro/fs

Permalänk
Keeper of Traditions

Man kanske kunde slå ihop allt tjat om xbox live gold till ett inlägg istället för en diskussion kring vilken sida som för tillfället har lägst pris..?

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd94:

Snälla sätt dessa gigantiska bilder i spoilertaggar!

Snälla skriv i rätt tråd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Estanjoni:

Då Dustin alltid tar bort priset på de produkter som är slutsålda så undrar jag om någon vet vad de tog för denna: http://www.dustinhome.se/product/5010775190/wd-my-cloud-4tb-l... och denna: http://www.dustinhome.se/product/5010776192/lg-60ph670v-60-pl...

Vad har detta med fyndtips att göra?

Permalänk
Skrivet av motvikt:

Vad har detta med fyndtips att göra?

Vart i fel tråd, tog bort mitt inlägg nu.

Då Dustin alltid tar bort priset på de produkter som är slutsålda så undrar jag om någon vet vad de tog för denna: http://www.dustinhome.se/product/501...cloud-4tb-lan/ och denna: http://www.dustinhome.se/product/501...0776192_140124

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Läser man ett par recensioner (här och här t.ex) så verkar det vara ett riktigt kap.

Gjorde lite research på produkten, och verkar vara rätt trevlig trots allt, blir nog att försöka hacka enheten så att jag slipper registrera den med kobo, alternativt om jag tröttnar på enheten installera linux på den... för att jag kan?

Micro sdhc kortet är definitivt ett trevligt plus, och jag bara råkar ha ett 8 GB kort liggande som jag köpte för 20kr i början av januari ;). Kommer nog inte använda plattan så mycket, men kanske värt det. Kanske inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Estanjoni:

Vart i fel tråd, tog bort mitt inlägg nu.

Då Dustin alltid tar bort priset på de produkter som är slutsålda så undrar jag om någon vet vad de tog för denna: http://www.dustinhome.se/product/501...cloud-4tb-lan/ och denna: http://www.dustinhome.se/product/501...0776192_140124

Vore det möjligt att korrekt länka till produkten i fråga? Alternativt tar du helt enkelt och går in på prisjakt och söker på produkten, och vips får du ett pris som dustin haft.

Permalänk
Skrivet av Simcon:

Vore det möjligt att korrekt länka till produkten i fråga? Alternativt tar du helt enkelt och går in på prisjakt och söker på produkten, och vips får du ett pris som dustin haft.

Såg nu att forumet klippte länkarna av någon anledning? Testar igen.

http://www.dustinhome.se/product/5010775190/wd-my-cloud-4tb-l...
http://www.dustinhome.se/product/5010776192/lg-60ph670v-60-pl...

Kan inte se det via Prisjakt då Dustin inte syns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Estanjoni:

Såg nu att forumet klippte länkarna av någon anledning? Testar igen.

http://www.dustinhome.se/product/5010775190/wd-my-cloud-4tb-l...
http://www.dustinhome.se/product/5010776192/lg-60ph670v-60-pl...

Kan inte se det via Prisjakt då Dustin inte syns.

Ah, följer nu vad du menar, eftersom de kör med specialartiklar för WeekendRush, ny länk eller dy., så dyker de inte upp i prisjakt, hade inte koll på att det var så de körde så ber om ursäkt för snusförnuftiga förslagen jag gav. Testade att söka på cachade versioner av sidorna i google, men fungerade inte heller, hade uppdaterats sedan dess. Har du flyt är det någon som kommer ihåg priset, vilket lär vara vad du önskade i första positionen. Lycka till.

Permalänk

Ok ytterligare en uppdatering gällande Dell XPS 10 (Tänkte att det kan vara intressant för er andra som beställde men fick ordern annullerad).

Jag skickade ett mail till Dell och klagade. Jag ställde inga krav eller liknande utan helt enkelt påpekade att det är är ett ganska dåligt sätt att bemöta sina kunder och att deras buggiga ordersystem inte borde drabba konsumenter. I princip; Det där skötte ni dåligt. Tack och hej.

Jag fick aldrig något svar men igår kväll fick jag helt plötsligt ett mail med en ny "orderstatus" som bekräftade leverans den 31/1. Mycket besynnerligt. Litar inte riktigt på att den faktiskt levereras förrän jag har den i min hand:)

Hursomhelst, fick ni andra detta besked också eller gäller det endast oss som klagade?

Permalänk
Medlem
Skrivet av socialconstruct:

Ok ytterligare en uppdatering gällande Dell XPS 10 (Tänkte att det kan vara intressant för er andra som beställde men fick ordern annullerad).

Jag skickade ett mail till Dell och klagade. Jag ställde inga krav eller liknande utan helt enkelt påpekade att det är är ett ganska dåligt sätt att bemöta sina kunder och att deras buggiga ordersystem inte borde drabba konsumenter. I princip; Det där skötte ni dåligt. Tack och hej.

Jag fick aldrig något svar men igår kväll fick jag helt plötsligt ett mail med en ny "orderstatus" som bekräftade leverans den 31/1. Mycket besynnerligt. Litar inte riktigt på att den faktiskt levereras förrän jag har den i min hand:)

Hursomhelst, fick ni andra detta besked också eller gäller det endast oss som klagade?

Jag har fått samma mail om ny "orderstatus". Har inte klagat något hos Dell innan.

Permalänk
Skrivet av Freq:

Jag har fått samma mail om ny "orderstatus". Har inte klagat något hos Dell innan.

Intressant. Hoppas att de levererar den utan vidare förseningar.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mastereza:

Fria samtal, sms och surf i tre månader utan bindningstid hos hallon. Ord. pris 747 kr, betala 99 kr.

http://www.groupon.se/deals/goteborg/hallon-1/33213947

Står detta på hemsidan:

"Övrigt: Erbjudandet gäller enbart vid tecknande av ett nytt abonnemang"

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd

Det är varken bindningstid eller uppsägningstid

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av trollhattan:

Det är varken bindningstid eller uppsägningstid

Jo förstod det, men krävs det att man samtidigt tecknar ett annat abonnemang för att kunna köpa detta? Lite förvirrande eller kanske jag som är slö.....

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Kent:

Jo förstod det, men krävs det att man samtidigt tecknar ett annat abonnemang för att kunna köpa detta? Lite förvirrande eller kanske jag som är slö.....

du kan gå in på deras sida och teckna hallon stor för 99:- för de första tre månaderna. Du kan portera ditt nuvarande nummer eller starta ett nytt...

Visa signatur

31337

Permalänk
Medlem
Skrivet av ....:

Bra deal, men usel respons från phonehouse. Beställde den 28e, skickade ett mail för en vecka sedan och frågade hur lång tid det kommer ta innan jag kan tänkas få hämta ut de, inget svar än.

Usel respons från Phone House är en underdrift. Har gått några veckor utan sms, så jag mailade (ringde först, men kön var olidligt lång) och fick senare under dagen detta svar:

"Dessvärre har din order blivit makulerad då kampanjen tog slut dagen innan ordern lades, men det råkade finnas kvar på hemsidan dagen efter också. Vi ber om ursäkt för att du inte blivit meddelad detta tidigare."

Att det blivit fel kan jag ta, men att dom inte meddelar mig om den makulerade ordern är riktigt dåligt.

Permalänk
Medlem

Hej alla.
Om man går in på
http://cdon.se/rabattkoder/ och sedan trycker på gamingtillbehör så fungerar ej länken (typ det har tagits bort) någon som vet mer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedNosE:

Måste tacka alla för många bra tips här i tråden. Följer den dagligen
Här hitta jag förut när jag satt och slö surfa.

Get the NEW Perfect Effects 8 Premium Edition for FREE ($99.95 value) Expires JAN. 28, 2014

http://www.ononesoftware.com/landing/pe8offer/

Om du kollar dagligen så kanske du bör ha sett detta inlägg...

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av breakman:

Om du kollar dagligen så kanske du bör ha sett detta inlägg...

Anmäl och gå vidare, det är snabbare än att skriva ytterligare ett inlägg.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adde1337:

Hej alla.
Om man går in på
http://cdon.se/rabattkoder/ och sedan trycker på gamingtillbehör så fungerar ej länken (typ det har tagits bort) någon som vet mer?

Rabattkoderna är i alla fall fortsatt aktiva (åtminstone igår kväll).
Men det är ett litet problem om man inte kommer ihåg vilka produkterna var.

Visa signatur

Uprise
i7 3770, Gigabyte G1.Sniper3, Corsair Dominator 1866Mhz 16GB, Corsair AX860, Corsair 450D+H100i,Gigabyte GTX970.
All for sale! Incl. 4670k, Gigabyte G1.Sniper M5, Kingston Predator 16GB 2133Mhz
Bitfenix Phenom M, Silverstone SG10, Antec P180

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av nacud:

http://www.clasohlson.com/se/Ter%C3%B6r/34-9626

Terör 70% rabatt!!! Är man dessutom fantasifull så kan man nog använda det till annat kul

Tittat lite väl djupt i glaset eller?

Visa signatur