Windows 7 ISO download?

Permalänk
Medlem

Windows 7 ISO download?

Hej!

Har just satt ihop datorn och är på jakt efter fungerande nedladdning av ISO-fil med Windows 7.
Windows verkar inte ha kvar sin nedladdningsfil. Har produktnyckel så behöver bara filen.

Hur är bästa sättet att gå till väga?

Tack på förhand för grymma svar!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PontRing:

Hej!

Har just satt ihop datorn och är på jakt efter fungerande nedladdning av ISO-fil med Windows 7.
Windows verkar inte ha kvar sin nedladdnignsfil. Har produktnyckel så behöver bara filen.

Hur är bästa sättet att gå till väga?

Tack på förhand för grymma svar!!

Du kan testa att googla på Windows 7 Home Basic Premium Professional Ultimate Svenska SP1 x

Edit: DigitalRiver länkarna fungerar igen så det var nog bara ett tillfälligt fel eller stopp på nedladdning av Windows 7 ISO.

Ni hittar DigitalRiver länkarna för nerladdning av Windows 7 ISO på denna Sweclockers sida http://www.sweclockers.com/artikel/15673-installera-windows-7...

Visa signatur

janee

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Eller så kan man använda sökfunktionen i forumet eller t.om på Swecs förstasida (Arkivet)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Eller så kan man använda sökfunktionen i forumet eller t.om på Swecs förstasida (Arkivet)

Microsoft har stängt av nedladdning via DigitalRiver länkarna.

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem
Skrivet av janee:

Microsoft har stängt av nedladdning via DigitalRiver länkarna.

nej? jag laddade ner för en vecka sen....

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Repair:

nej? jag laddade ner för en vecka sen....

http://www.shayatik.com/2013/03/download-windows-7-sp1-offici...

> http://microsofthup.com/hupus/error404.html

Permalänk
Medlem

Ni kan testa länkarna själv om ni inte tror mig http://www.sweclockers.com/artikel/15673-installera-windows-7...

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem
Skrivet av janee:

hahaha ofta de märkte den efter några år........

Permalänk
Medlem
Skrivet av janee:

Microsoft har stängt av nedladdning via DigitalRiver länkarna.

Ser ut som du har rätt i det, helsikes vilken tur man sparat en kopia på hårddisken.

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix B450-F gaming - SSD OS: Samsung 970 EVO (1tb), SSD lagring: Kingston NV2 M.2 NVMe(2tb), CPU: Ryzen 7 5800X3D, AIO: Corsair Hydro H115i PRO RGB, GPU: ASUS TUF Geforce RTX 4070ti RAM: Corsair Vengeance 2x16GB 3600MHz Cl16, PSU: Corsair RM750X v2, Chassi: Fractial Design Define R6, Skärm: ASUS ROG PG278QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Repair:

hahaha ofta de märkte den efter några år........

Märkte? Det var inget misstag att lägga upp filerna... De har nog bara avaktiverat nedladdning av Windows 7 som ännu ett försök att tvinga på folk Windows 8.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hinkan:

Ser ut som du har rätt i det, helsikes vilken tur man sparat en kopia på hårddisken.

Samma här, fick panik när jag började läsa tråden och kollade länkarna... direkt in på hårddisken och börja leta efter min backupversion som jag som tur hittade.
Vägrar fortfarande 8:an

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Juicis:

Samma här, fick panik när jag började läsa tråden och kollade länkarna... direkt in på hårddisken och börja leta efter min backupversion som jag som tur hittade.
Vägrar fortfarande 8:an

E lugnt. Jag har alla W7 Ultimate från MSDN.)
Jag klarar mig ett tag:;P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicis:

Samma här, fick panik när jag började läsa tråden och kollade länkarna... direkt in på hårddisken och börja leta efter min backupversion som jag som tur hittade.
Vägrar fortfarande 8:an

Grejen är att jag för någon dag sen rensade mitt USB-minne i tron om att de fortfarande gick att ladda ned Windows 7. Som tur var så la jag tydligen filerna på den mekaniska hårddisken istället för i papperskorgen.

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix B450-F gaming - SSD OS: Samsung 970 EVO (1tb), SSD lagring: Kingston NV2 M.2 NVMe(2tb), CPU: Ryzen 7 5800X3D, AIO: Corsair Hydro H115i PRO RGB, GPU: ASUS TUF Geforce RTX 4070ti RAM: Corsair Vengeance 2x16GB 3600MHz Cl16, PSU: Corsair RM750X v2, Chassi: Fractial Design Define R6, Skärm: ASUS ROG PG278QR

Permalänk
Medlem

Men hur i helsike ska jag bära mig åt? Har nyckel till professional och vill helst undvika o lägga pengar på ett skräp-OS som 8..
Vill dra igång datorn, nu står den bara där o ser snygg ut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PontRing:

Men hur i helsike ska jag bära mig åt? Har nyckel till professional och vill helst undvika o lägga pengar på ett skräp-OS som 8..
Vill dra igång datorn, nu står den bara där o ser snygg ut!

Tjena

Jag kan hjälpa dig, jag drar dig ett PM

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av PontRing:

Men hur i helsike ska jag bära mig åt? Har nyckel till professional och vill helst undvika o lägga pengar på ett skräp-OS som 8..
Vill dra igång datorn, nu står den bara där o ser snygg ut!

Om han inte lyckas fixa det så är även jag redo att hjälpa dig via PM.

Permalänk
Medlem

Tack så mycket men har lyckats fixa det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av janee:

Microsoft har stängt av nedladdning via DigitalRiver länkarna.

För mig fungerar de nog. Laddade inte ner hela filerna men nerladdningen startade åtminstone.

Permalänk
Medlem

DigtalRiver länkarna för nedladdning av Windows 7 ISO fungerar igen så vi får hoppas det bara var ett tillfälligt fel.

Passa på och ladda hem en Windows 7 ISO, vi vet ej när Microsoft upphör med denna underbara och fina nedladdnings support av Windows 7 ISO http://www.sweclockers.com/artikel/15673-installera-windows-7...

Och om ni vill ha Windows 7 Home Premium Svenska så behöver ni bara ladda hem Windows 7 Professional Svenska och sedan ta bort ei.cfg filen, då har ni möjlighet att välja Home Premium Svenska vid installationen av Windows 7.

Visa signatur

janee

Permalänk
Hedersmedlem

Väldigt förvånande att både tips till ställen för olaglig nedladdning (§8 i reglerna) och innehav av piratkopierat material (§7 i reglerna) dyker upp från medlemmar som hängt med ett tag.

*Tråd rensad*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Väldigt förvånande att både tips till ställen för olaglig nedladdning (§8 i reglerna) och innehav av piratkopierat material (§7 i reglerna) dyker upp från medlemmar som hängt med ett tag.

*Tråd rensad*

Nu vill jag inte ta åt mig detta men jag frågade Microsoft om jag fick ladda ner Windows bara jag använder min egen nyckel och fick ett positivt svar.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Repair:

Nu vill jag inte ta åt mig detta men jag frågade Microsoft om jag fick ladda ner Windows bara jag använder min egen nyckel och fick ett positivt svar.

Kan du då lägga upp det officiella svaret från Microsoft där de godkänner hämtning av ISO:s från olagliga piratsajter? Ett sådant officiellt utlåtande skulle troligen förändra hur vi ser på det. Tack på förhand. Är det bara ett allmänt uttalande från någon okänd supportperson är det tyvärr troligen ett rent missförstånd och inget vi kan ta hänsyn till.

Jag har förresten raderat ett av din inlägg i tråden som bara uttryckte medhåll (§1.6 i reglerna). Använd Gilla-knappen istället.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Kan du då lägga upp det officiella svaret från Microsoft där de godkänner hämtning av ISO:s från olagliga piratsajter? Ett sådant officiellt utlåtande skulle troligen förändra hur vi ser på det. Tack på förhand. Är det bara ett allmänt uttalande från någon okänd supportperson är det tyvärr troligen ett rent missförstånd och inget vi kan ta hänsyn till.

Jag har förresten raderat ett av din inlägg i tråden som bara uttryckte medhåll (§1.6 i reglerna). Använd Gilla-knappen istället.

Ok men det var en chatt för typ ett halvår sen. Blir lite svårt att ta fram

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Repair:

Ok men det var en chatt för typ ett halvår sen. Blir lite svårt att ta fram

officiellt svar är inte vad de på live-chatten tycker. personen du pratade med där kan ha gjort likadant som mig dvs en tolkning utav lagstiftningen.

ber om ursäkt ifall mina tidigare inlägg tolkades som uppmaning till lagbrott.

Permalänk
Medlem

Gammal tråd... Men hittade länkar till Microsofts ISO´s för windows 7..

http://www.techverse.net/download-windows-7-iso-x86-x64-micro...

Permalänk
Medlem

Lyfter en gammal tråd - behöver tanka hem en iso-fil för Win 7 Prof x64 men kan baske mig inte hitta ett enda ställe att göra det som verkar vara någorlunda legit.
Är det någon vänlig själ där ute som kan bistå med en OK länk?

Bug o bock på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Lyfter en gammal tråd - behöver tanka hem en iso-fil för Win 7 Prof x64 men kan baske mig inte hitta ett enda ställe att göra det som verkar vara någorlunda legit.
Är det någon vänlig själ där ute som kan bistå med en OK länk?

Bug o bock på förhand!

https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows7

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk
Medlem

Fungerar inte med min nyckel av ngn outgrundlig anledning...?
Jag har ändå verifierat med MS support tidigare i veckan (när de hade öppet) att min prod nyckel är legit och riktig!
Söker alltså efter ett annat ställe där jag kan dra hem Win 7 Pro iso

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av elp:

Fungerar inte med min nyckel av ngn outgrundlig anledning...?
Jag har ändå verifierat med MS support tidigare i veckan (när de hade öppet) att min prod nyckel är legit och riktig!
Söker alltså efter ett annat ställe där jag kan dra hem Win 7 Pro iso

Det kräver en retaillicens från den sidan. Jag har W7 uppladdat, du kan få länk. Annars finns det exempelvis windows iso downloader, direkt från MS Technet. Inte heller helt grönt att använda sig av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Det kräver en retaillicens från den sidan. Jag har W7 uppladdat, du kan få länk. Annars finns det exempelvis windows iso downloader, direkt från MS Technet. Inte heller helt grönt att använda sig av.

Bug o bock!
Jag fick en iso-fil av en medlem här så saken är biff.
Stort tack iaf, uppskattas verkligen!