Har aldrig spelat DayZ så passar på med några frågor.
Hur fungerar det med sin karaktär i varje server egentligen? Om jag "levlar"(dvs hittar mer saker) upp en karaktär på en server, och sedan byter till en annan server, startar jag på noll igen då? Har man en karaktär per server?
Vad händer om man lämnar en server, spawnar man på samma ställe igen med samma items som innan? Hur pass svårt är det att hitta items? Sprang runt i en timma i skog och byar och hittade inte en enda items, nada! Var finns dom?
I övrigt så flyter det på väldigt bra för att vara alpha, inga major glitches grafikmässigt och inget lagg. Bra grafik dessutom!
Det finns inga lvl's framgick helt om du förstod det, men som du sa man hittar saker av olika kvalitet. Dina saker och din position är samma vilken server du än loggar in på.
Items finns i hus, jakttorn osv. Inte på marken utomhus.
Vet inte hur svårt det är att hitta saker då jag och två vänner blev överfallna ganska tidigt och tog deras saker. (vi hade en mosin och en pistol) Så vi blev kittade ganska snabbt sen efter det har vi helt enkelt aldrig dött. Men det verkar gå rätt snabbt.
Det finns inte så mycket kontent i spelet än så koncentrera dig inte för mycket på lootande, interagera med spelare och ha upplevelser istället. Lootandet är ganska ytlig spelmekanik. Ju mer vapen du bär på desto desto större risk är det att någon bara dödar dig för att inte ta någon risk.
Hela spelet bygger på möten med andra spelare och hur man hanterar det, bara fantasin sätter gränserna. Och dina sociala skills så klart, men de kan alltid förbättras c: