DayZ standalone, vad tycker ni?

Permalänk

Köpte spelet igår och mår lite illa som någon annan nämnde tidigare. Typ som när man blir lite åksjuk. Man kanske vänjer sig. Har provat lite settings.

Hur som helst, vet inte vart man ska spela. Sprang just omkring i evigheter och till sist dog jag av svält. Fanns ingenting någonstans. Spawnade i någon by vid vattnet, där fanns ingenting, så jag sprang som en dåre och kom till en mindre by och återigen så fanns ingenting. Fortsatte springa vidare längs kusten och kom till en ny liten by, men ingen mat där heller.

Den upplevelsen känns ju lite B måste jag säga...

Visa signatur

Mobo: MSI Z77A-G41 ATX CPU: Intel Core i7 3770 3,4Ghz (Ivy Bridge) GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 Nät: XFX Core Edition 550W 80+ Bronze RAM: Corsair 16GB (2x8192MB) CL10 1600Mhz HD1: SSD 120GB Intel 330 Reseller 2.5 HD2: 1TB Western Digital Caviar Blue CPU-fläkt: Cooler Master Hyper 212 EVO Chassi: Fractal Design Define R4 Titanium Skärm: NEC MultiSync EA231WMi 23" Studiomonitorer: Yamaha HS80M Hörlurar: AKG K240 Studio

Permalänk
Medlem
Skrivet av okejbananen:

Köpte spelet igår och mår lite illa som någon annan nämnde tidigare. Typ som när man blir lite åksjuk. Man kanske vänjer sig. Har provat lite settings.

Hur som helst, vet inte vart man ska spela. Sprang just omkring i evigheter och till sist dog jag av svält. Fanns ingenting någonstans. Spawnade i någon by vid vattnet, där fanns ingenting, så jag sprang som en dåre och kom till en mindre by och återigen så fanns ingenting. Fortsatte springa vidare längs kusten och kom till en ny liten by, men ingen mat där heller.

Den upplevelsen känns ju lite B måste jag säga...

Dayzdb.com Titta där och försök lista ut vart du är genom att läsa på vägskyltar och titta på din omgivning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av okejbananen:

Köpte spelet igår och mår lite illa som någon annan nämnde tidigare. Typ som när man blir lite åksjuk. Man kanske vänjer sig. Har provat lite settings.

Hur som helst, vet inte vart man ska spela. Sprang just omkring i evigheter och till sist dog jag av svält. Fanns ingenting någonstans. Spawnade i någon by vid vattnet, där fanns ingenting, så jag sprang som en dåre och kom till en mindre by och återigen så fanns ingenting. Fortsatte springa vidare längs kusten och kom till en ny liten by, men ingen mat där heller.

Den upplevelsen känns ju lite B måste jag säga...

Lite små tips :

du spawnar jämt nära vattnet (förutom när man spawnar i Novy sobor som är ett bugg spawn i mitten av hela kartan, men det är väll typ 1% chans att man spawnar där..)

Skulle rekomendera dig att försöka springa till elektro eller berezino först

Ser du antingen en kyrka eller kranar vid en hamn när du spawnar så är du i berezino eller elektro (2st stora bra städer där du kommer hitta loot ganska garanterat)
Spawnar du och ser öar ute i vattnet så är du närmast elektro av dom 2 städerna, spring med vattnet på vänster sida för att komma till elektro

Ser du inga öar ute i vattnet när du spawnar så är du närmast berezino (spring med vattnet på höger sida för att komma till berezino)

Det "sämsta" spawnet är Crutoy cap (Crutoy crap..)
Ser du en stor ö några hundra meter ut så är du i crutoy cap

Springer du ut på "udden" så finns det en fyr där, den kan du klättra upp i och hoppa ner (v är hoppa), då kommer du dö och kommer till 99% chans att få ett bättre spawn

edit : testa dom här inställningarna
http://imgur.com/WbMwuBU,gRlBQKt,WIZOOt4,ZJxQHg6,Gjq7wtu#4 (det är ett album med flera bilder, mår du fortfarande illa så är det antagligen FOV eller mouse accelerationen)

(Laggar inställningarna så kan du sänka lite men försök ha object och terrain på högsta om du kan, börja med att sänka AntiAliasing)

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk

är det fortf rätt kört att spela med en amd processor(fx-6100)?.. prövade för kanske 2mån sen o de va hopplöst... men blir väl kanske lite bättre optimerat nångång i framtiden=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av PatrikNordstrm:

är det fortf rätt kört att spela med en amd processor(fx-6100)?.. prövade för kanske 2mån sen o de va hopplöst... men blir väl kanske lite bättre optimerat nångång i framtiden=)

problemet är väll att spelet bara använder 3 kärnor,och kommer nog aldrig använda fler heller, men spelet kommer ju optimneras mer senare, men en intel processor kommer nog alltid vara bättre i DayZ

edit : överklockning hjälper rätt mycket också

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av okejbananen:

Köpte spelet igår och mår lite illa som någon annan nämnde tidigare. Typ som när man blir lite åksjuk. Man kanske vänjer sig. Har provat lite settings.

Hur som helst, vet inte vart man ska spela. Sprang just omkring i evigheter och till sist dog jag av svält. Fanns ingenting någonstans. Spawnade i någon by vid vattnet, där fanns ingenting, så jag sprang som en dåre och kom till en mindre by och återigen så fanns ingenting. Fortsatte springa vidare längs kusten och kom till en ny liten by, men ingen mat där heller.

Den upplevelsen känns ju lite B måste jag säga...

Det finns nån konstig bugg som göra att bilden blir helt suddig. det händer oftast när man slagits med zombies, oavsett om man blivit skadad eller ej, men kan även hända vid andra tillfällen. En enkel lösning för att bli av med det suddiga är att gå till grafikmenyn och ut igen.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Skrivet av Boozfob:

Lite små tips :

du spawnar jämt nära vattnet (förutom när man spawnar i Novy sobor som är ett bugg spawn i mitten av hela kartan, men det är väll typ 1% chans att man spawnar där..)

Skulle rekomendera dig att försöka springa till elektro eller berezino först

Ser du antingen en kyrka eller kranar vid en hamn när du spawnar så är du i berezino eller elektro (2st stora bra städer där du kommer hitta loot ganska garanterat)
Spawnar du och ser öar ute i vattnet så är du närmast elektro av dom 2 städerna, spring med vattnet på vänster sida för att komma till elektro

Ser du inga öar ute i vattnet när du spawnar så är du närmast berezino (spring med vattnet på höger sida för att komma till berezino)

Det "sämsta" spawnet är Crutoy cap (Crutoy crap..)
Ser du en stor ö några hundra meter ut så är du i crutoy cap

Springer du ut på "udden" så finns det en fyr där, den kan du klättra upp i och hoppa ner (v är hoppa), då kommer du dö och kommer till 99% chans att få ett bättre spawn

edit : testa dom här inställningarna
http://imgur.com/WbMwuBU,gRlBQKt,WIZOOt4,ZJxQHg6,Gjq7wtu#4 (det är ett album med flera bilder, mår du fortfarande illa så är det antagligen FOV eller mouse accelerationen)

(Laggar inställningarna så kan du sänka lite men försök ha object och terrain på högsta om du kan, börja med att sänka AntiAliasing)

Väldigt bra hjälp! Sprang där längs vägen mot Berezino när jag mötte en tysk snubbe som jag sen började köra med. Vi drog vidare upp mot Svetlojarsk och sen till Olsha för att dra mot airfielden där. Mycket spring men nu har man ju iaf samlat på sig massa mat och dryck osv så man inte kommer svälta ihjäl dom närmsta timmarna iaf.

Tack så jättemycket för guiden!

Visa signatur

Mobo: MSI Z77A-G41 ATX CPU: Intel Core i7 3770 3,4Ghz (Ivy Bridge) GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 Nät: XFX Core Edition 550W 80+ Bronze RAM: Corsair 16GB (2x8192MB) CL10 1600Mhz HD1: SSD 120GB Intel 330 Reseller 2.5 HD2: 1TB Western Digital Caviar Blue CPU-fläkt: Cooler Master Hyper 212 EVO Chassi: Fractal Design Define R4 Titanium Skärm: NEC MultiSync EA231WMi 23" Studiomonitorer: Yamaha HS80M Hörlurar: AKG K240 Studio

Permalänk
Skrivet av Boozfob:

problemet är väll att spelet bara använder 3 kärnor,och kommer nog aldrig använda fler heller, men spelet kommer ju optimneras mer senare, men en intel processor kommer nog alltid vara bättre i DayZ

edit : överklockning hjälper rätt mycket också

okej=) ska överväga en överklockning då o se om jag kan nöja mig med resultatet eller om de blir ny setup..=) kommer garanterat vilja spela i framtiden så

Permalänk
Medlem

Slängde ihop en ny maskin nyligen så nu är det dags att testa lite DayZ, peta upp processorn några grader, och se om det blir nå bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av okejbananen:

Köpte spelet igår och mår lite illa som någon annan nämnde tidigare. Typ som när man blir lite åksjuk. Man kanske vänjer sig. Har provat lite settings.

Hur som helst, vet inte vart man ska spela. Sprang just omkring i evigheter och till sist dog jag av svält. Fanns ingenting någonstans. Spawnade i någon by vid vattnet, där fanns ingenting, så jag sprang som en dåre och kom till en mindre by och återigen så fanns ingenting. Fortsatte springa vidare längs kusten och kom till en ny liten by, men ingen mat där heller.

Den upplevelsen känns ju lite B måste jag säga...

Har du provat inaktivera head bobbing?

Permalänk
Medlem

Första gången jag spelade Dayz råkade jag gå in på en server där det var natt. Trots ficklampan såg jag inte ett skit och när man då är jagad av zombies, inte har en aning om vart man ska gå eller hur man gör saker så blir det lite jobbigt. Jag överlevde dock natten trots att jag bara hade en kofot som beväpning men dog sen av att ha ätit rotten fruit :/

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

Weekly Report

Lite info angående vad som står i fokus just nu, Mer folk anställda för att jobba med DayZ.

http://dayzdev.tumblr.com/post/78119153354/weekly-report-star...

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

vill ha nya vapen :s

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk

Jag vet inte riktigt vad spelet går ut på?
Testade igår, gick runt lite i några olika byar hittade inget?
Vad går spelet ut på? Stod att det skulle vara ca 30 pers inne men hittade inte en människa?

Permalänk
Skrivet av Isskrevet:

Jag vet inte riktigt vad spelet går ut på?
Testade igår, gick runt lite i några olika byar hittade inget?
Vad går spelet ut på? Stod att det skulle vara ca 30 pers inne men hittade inte en människa?

Det går ut på att överleva

Vill du hitta andra spelare så ska du springa till en flygplats eller militärbas

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isskrevet:

Jag vet inte riktigt vad spelet går ut på?
Testade igår, gick runt lite i några olika byar hittade inget?
Vad går spelet ut på? Stod att det skulle vara ca 30 pers inne men hittade inte en människa?

Kartan är 225 km2, så med 30 spelare är oddsen att springa på någon spelare i ett mindre viktigt område ganska små.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Tar du dig till elektro eller berezino (2 stora städer) så är nog chanhsen lite större att du hittar någon

(scrolla up lite så ser du en liten "guide" hur man kommer dit)

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Det är en Alpha, så just nu går det bara ut på att springa runt och prova en massa saker. Det finns inget mål med spelet, ingen main quest eller så utan för det mesta går det ut på att springa runt och leta mat och vatten och försöka bli av med diverse negativa effekter samt att hitta så bra gear som möjligt, gå in på en välbefolkad server, bli skjuten av en camper-sniper och börja om igen :/

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Jag och bror spelade första veckan. Vi fick allt som gick att få, och i o med de så tröttnade vi. Vad har hänt sen dess? Något nytt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ripan_:

Jag och bror spelade första veckan. Vi fick allt som gick att få, och i o med de så tröttnade vi. Vad har hänt sen dess? Något nytt?

http://forums.dayzgame.com/index.php?/forum/76-announcements-...

där kan du se alla changelogs,updates osv

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

lite jobbiga buggar bara som att när man försöker gömma sig så brukar man bugga genom väggen elr nåt sånt..

Visa signatur

i5 4670k 4.0 GHz | noctua dh-u9b | MSI GTX 1060 3gb gaming x | Msi z87-G45 | 16 gb A-data inet edition | Be quiet power zone 650W | R.A.T. 7 white editon | razer goliathus speed edition xl | Corsair Vengeance K70 | Windows 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av spokiii:

lite jobbiga buggar bara som att när man försöker gömma sig så brukar man bugga genom väggen elr nåt sånt..

menar du desync eller har jag missat något (jag vet att man kan gå in i väggarna men det hände rju knappast om man inte gör det medvetet)

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

menar du desync eller har jag missat något (jag vet att man kan gå in i väggarna men det hände rju knappast om man inte gör det medvetet)

ah, nej tror inte de, alltså jag menar, vi säger du blir sedd av 2 banditer som börjar jaga dig, du springer in i något hus o hukar dig eller något sånt, och DU ser att du är inne i huset o gömmer dig. Men för banditerna som hade jagat dig så ser dom att du buggar genom väggen nån sek, och dom ser var du var du är, och går in och skjuter huvudet av en

Visa signatur

i5 4670k 4.0 GHz | noctua dh-u9b | MSI GTX 1060 3gb gaming x | Msi z87-G45 | 16 gb A-data inet edition | Be quiet power zone 650W | R.A.T. 7 white editon | razer goliathus speed edition xl | Corsair Vengeance K70 | Windows 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av spokiii:

ah, nej tror inte de, alltså jag menar, vi säger du blir sedd av 2 banditer som börjar jaga dig, du springer in i något hus o hukar dig eller något sånt, och DU ser att du är inne i huset o gömmer dig. Men för banditerna som hade jagat dig så ser dom att du buggar genom väggen nån sek, och dom ser var du var du är, och går in och skjuter huvudet av en

ah, desync

Försöker man att inte gå precis mot väggen så borde det inte desyncas

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad