Beställa från utlandet (Thinkgeek), kostnad?

Permalänk
Medlem

Beställa från utlandet (Thinkgeek), kostnad?

Hallå!

Är det nån som vet hur mycket det kostar att beställa saker från USA med Airborne Express och UPS? Jag vill ev. beställa lite prylar från Thinkgeek, men det står inte hur mycket man måste betala för skeppning till Sverige.

Nån som beställt från Thinkgeek och vet om det är pålitligt etc?

Tackar.

Visa signatur

It is one thing to describe an interview with a gorgon or a griffin, a creature who does not exist.
It is another thing to discover that the rhinoceros does exist, and then take pleasure in the fact that he looks as if he didn't.
- G.K. Chesterton

Permalänk
Medlem

Pålitligt vet jag att det är, en på mitt förra jobb beställde ofta från Thinkgeek, vet dock inte vad frakten går på. Men att beställa funkar fint man får räkna med tull och moms också, fast man kan ju ha tur att slippa det.

Visa signatur

Liten snabb bil

Permalänk

Det beror på vad du beställer tydligen. Om det är något ganska litet, räkna med cirka 20 dollar. Observera att du måste betala moms på både varorna och frakten (25%) och tullavgifter på ett par hundralappar.

Visa signatur

forgotten touch / forbidden thought / we can never have enough / (you know i'm not dead) /
found below / the creatures scream / stranglehold / a god machine

Permalänk
Medlem

För mig blev det en dyr historia. Men alla avgifter och frakt, etcetera, blev slutkostnaden 20 kr / dollar i butiken.

Visa signatur

"Det sista kapitalisten säljer är det rep, i vilket vi skall hänga honom." - Fadern av det röda landet i öster

Permalänk
Medlem

Aj då, skapligt dyrt...

Visa signatur

It is one thing to describe an interview with a gorgon or a griffin, a creature who does not exist.
It is another thing to discover that the rhinoceros does exist, and then take pleasure in the fact that he looks as if he didn't.
- G.K. Chesterton

Permalänk
Medlem

vad är tullavgiften igentligen? hur mycket ligger den på? säg att jag köper nått som kostar 2000 kr inkl frakt från usa, vad komemr det då kosta i slutänden?

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
El-nisse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
vad är tullavgiften igentligen? hur mycket ligger den på? säg att jag köper nått som kostar 2000 kr inkl frakt från usa, vad komemr det då kosta i slutänden?

Straffsatsen beror på vad det är du köper, momsen är dock alltid 25%

Visa signatur

Imagine a place where every horror comes to life Where every torture is real and time stands still "tar av mössan för dina någorlunda knepiga kunskaper iaf.. ;) och det är fan inte varje dag jag gör det, känn dig utvald eller något ;) :D" - nidas

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bengan

Straffsatsen beror på vad det är du köper, momsen är dock alltid 25%

okej, så det är olika! det är ju lite jobbigt, kan man kolla det på nån hemsida innan man köper sakerna (gäller cykelsaker)??

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Ett litet tipps om man ringer till dom och beställer så kan man ofta få till det så att dom går med att sätta på en Retur klister lapp och då missar tullen det oftast efter som det ser ut som om det är köppt i sverige och tilbaka skickat.

Altid lika trevligt

Permalänk
Medlem

Sire, funkar det eller?

Visa signatur

It is one thing to describe an interview with a gorgon or a griffin, a creature who does not exist.
It is another thing to discover that the rhinoceros does exist, and then take pleasure in the fact that he looks as if he didn't.
- G.K. Chesterton

Permalänk

Tullen har alltid varit samma för mig, 4% + moms har jag för mig. Plus 150:- i tullavgift. Men jag har hört att de har höjt avgiften till 250:- nu.

Beställer man för under 42 euro blir det ingen tull.

Visa signatur

Two types of people laugh at the law: those that break it and those that make it.